Hoe doen ze dat?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Toni67
Frequent 4T-MSB visitor

Hoe doen ze dat?

Bericht door Toni67 »

Hallo allemaal,
Even een vraag over het monteren van brede velgen op c70 of c90.
Ik vraag me af hoe ze deze brede velgen tussen de voorvork krijgen? is dit een standaard voorvork of is dit een voorvork die verbreed is?
Voorwat de achtervelg betreft, kan ik me nog voorstellen dat er een bredere achterbrug gemonteerd is, maar bestaan er ook bredere voorvorken of komt dit uit een motorfiets?
Ben benieuwd of jullie het weten..............
Bijlagen
velg 4.jpg
velg 3.jpg
velg 3.jpg (162.58 KiB) 901 keer bekeken
Soop
4T-MSB addict
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Contacteer:

Re: Hoe doen ze dat?

Bericht door Soop »

op facebook zijn een paar streetcub groepen zoals Streetcub Bitches, daar staan weleeens foto's van hoe ze dat doen. Voorvork wordt gesplitst en stangen tussen gelast. Ze gaan alsmaar verder, ik zie nu regelmatig dikke auto velgen er onder liggen. Beetje over the top. Achter kun je het frame wel buigen en slijpen.

deze is leuker dan dat goude spierballen cub gedoe
https://www.facebook.com/peaks.mopeds?fref=ts
Bijlagen
11159518_825716287507325_4210596522263121470_n.jpg
11245805_828668933878727_2713669222649574367_n-1.jpg
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Je ziet dat ze vooral de spatboarden weglaten of modificeren. Dat is eigenlijk het grootste probleem, tenzij je extreem breed gaat, maar gezien je vragen gaat dat niet gebeuren. Bruggen zijn ook ori breed genoeg, hooguit is een shark een pietsje langer. Grootste probleem met vorken zijn versleten pennen en bruggen waardoor het voorwiel scheef komt te staan en de boel gaat aanlopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Soop schreef:op facebook zijn een paar streetcub groepen zoals Streetcub Bitches, daar staan weleeens foto's van hoe ze dat doen. Voorvork wordt gesplitst en stangen tussen gelast. Ze gaan alsmaar verder, ik zie nu regelmatig dikke auto velgen er onder liggen. Beetje over the top. Achter kun je het frame wel buigen en slijpen.

Ik moet je teleurstellen, dat zijn gewoon honda ape 12" velgen. Waarbij ze de voorvelg trouwens hebben omgedraaid, de remplaat zit normaal links. ;)
Toni67
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Toni67 »

Soop schreef:op facebook zijn een paar streetcub groepen zoals Streetcub Bitches, daar staan weleeens foto's van hoe ze dat doen. Voorvork wordt gesplitst en stangen tussen gelast. Ze gaan alsmaar verder, ik zie nu regelmatig dikke auto velgen er onder liggen. Beetje over the top. Achter kun je het frame wel buigen en slijpen.

Deze heeft iets weg van een bobber, is wel leuk, ik vindt persoonlijk de bandenmaat van de gouden velgen mooier staan, maar ja is allemaal smaak he.
Maar toch bedankt voor de info, misschien wordt dit ooit een projectje als de C110 klaar is......
Soop
4T-MSB addict
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Contacteer:

Bericht door Soop »

nielspbr schreef:

Ik moet je teleurstellen, dat zijn gewoon honda ape 12" velgen. Waarbij ze de voorvelg trouwens hebben omgedraaid, de remplaat zit normaal links. ;)

Ik had het niet over deze velgen, maar over andere voorbeelden die soms voorbij komen. Er liggen soms sloffen onder waar je echt de bocht niet mee om komt. Ik houd er wel van als mensen een beetje de grenzen opzoeken, maar het is niet altijd mooi.
Plaats reactie