ss50 te snel voor keuring
-
MikeGassel
ss50 te snel voor keuring
Mijn Honda ss50 heeft geen kenteken en moet gekeurd worden, alleen loopt hij te hard.
Heeft iemand een idee hoe ik de ss50 langzamer kan laten lopen?
Mike
Heeft iemand een idee hoe ik de ss50 langzamer kan laten lopen?
Mike
-
Dezelfde Jasper
- chalykiller
- Contacteer:
gasschuif mag je idd begrenzen en ik denk dat dat ook de beste manier is. Het is goedkoop, en je zorgt ervoor dat het gas maar voor de helft open kan. Dan heb je em al teruggevoerd. Ik zou er een verlatend vliegwiel op zetten en dan kijken hoe hard hij dan gaat. Daarna de gas schuif begrenzen, succes.
SS50 loopt weer sinds een jaar!
-
MikeGassel
-
MikeGassel
-
Dezelfde Jasper
- chalykiller
- Contacteer:
Je ontsteking vervroegt bij hogere toerentallen onder ideale omstandigheden, waardoor er eerder een vonk is, en de vonk dus niet ''te laat'''is voor de slag. Dan heb je bij Honda een vervroegend vliegwiel. Een ''vastgezet'' vliegwiel of gewoon vliegwiel vervroegt niet, maar voldoet over het algemeen wel als je niet al te hard wilt. een standaard Honda vliegwiel verlaatte juist voor de nederlandse markt, dit werkte dus als begrenzer, Hij kon minder hoge toerentallen halen en dan liep de brommer niet meer harder. een vastgezet vliegwiel is een vliegwiel waarbij dat verlaat systeem is ''vastgezet'', zodat de ontsteking niet meer verlaat.
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Klopt, maar die manier van begrenzen is alleen toegestaan bij originele carbs. Een bv. 19mm carb op deze manier begrenzen is officieel niet toegestaan.h5speedje schreef:gasschuifbegrenzen is orgineel; eerste cd50's en c50's hadden een grote teur maar...met een te lange gasschuif...kunnen ze bij de rdw hoog en laag springen..het is orgineelWander schreef:Gasschuif begrenzen mag NIET, ben er bijna op afgekeurd.