Kleine vragen topic
-
Soop
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Kleine vragen topic
Ik sta op t punt een nieuwe gaskabel en gasrondselschuifjedingetje te installeren, waar smeer ik het schuifje en rondsel het beste mee? Ik lees lagervet, maar andere zeggen wd40. Ik zelf dacht aan teflonspray of die fancy spuitvet van coos die ik voor m'n ketting gebruik, die eerst vloeibaar is en dan dikker wordt.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dun vet. Met WD40 smeer je niets, dat verdampt. Met WD40 reinig je, conserveer je iets en maak je dingen los. Dat zwarte grafietvet voor homokineten (tubetje bij de automaterialenzaak) doet het soms ook aardig. Dik vet maakt dat je gas blijft hangen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ik spuit de kabel altijd door met motorolie.
Als de binnenkabel er niet uit kan langzaam beetje bij beetje langs de binnenkabel de binnenkabel in laten druppelen.
Als de binnenkabel er niet uit kan langzaam beetje bij beetje langs de binnenkabel de binnenkabel in laten druppelen.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"

Op veel spuitflessen zit er een klein tuutje aan. Als je het spul gemonteerd is, en je hebt geen zin om de hele boel te demonteren, kan je dat tuutje door het gat in het handvat steken. Dan een beetje gokken in welke hoek je moet spuiten en je kan het hele zootje smeren. Daarna nog een beetje tussen het rubber en je schakelaar en als goed is, zou het nu makkelijk moeten gaan. De gaskabel kan je smeren door hem bij de carburateur los te hal en er een stukje benzineslang er omheen te schuiven. Dan duw je daar de tuut in en spuit je tot je het in het handvat hoort.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Soop
- 4T-MSB addict
Scoopy OT
- Contacteer:
Ik heb zo'n fijn speciaal kabelsmeer gereedschapje. Dat gaat wel lukken. Het ging me even om het soort smeermiddel van dat schuifje en rondsel, omdat ik daar wat uiteenlopende dingen over las. Ik heb zelf wel goeie ervaring met ptfe spray, maar dat is erg dun.
-
NIX
- chaly addict
Ik zuig ze gewoon vol motorolie. Niet te lang zuigen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
*Zoekt foto van Bart B met een zakje olie rond het uiteinde van de buitenkabel gebonden...*
-
Soop
- 4T-MSB addict
Scoopy OT
- Contacteer:
Ja dat met dat zakje heb ik ook vaak gedaan. Dat was de motivatie om zo'n dingetje te kopen 
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Past een (bami?) 4bak uit een carter met naaldlagers in een glij/kogellager OT carter?
-
NIX
- chaly addict
Je zit verkeerd. Glij/naald is te mixen, kogellagerbakken passen alleen in kogellagercarters. Glij/naaldlagers hebben een wat grotere binnendiameter dan kogellagers. En of je wil beginnen bakken te mixen...
- Daan1508
- 4T-MSB addict
Ach ja ik haal het door elkaar... Even voor het gehele plaatje: kogellagers zijn alleen van de gb6 carters (cd90). Heb ik dat goed?NIX schreef:Je zit verkeerd. Glij/naald is te mixen, kogellagerbakken passen alleen in kogellagercarters. Glij/naaldlagers hebben een wat grotere binnendiameter dan kogellagers. En of je wil beginnen bakken te mixen...
Wat voor lagering zijn bami 12v carters dan?
-
NIX
- chaly addict
Soms kogel, soms naald. Net zo goed als dat ze soms alles omhoog of vrij tussen 1 en 2 zijn, of alles omlaag of zelfs doortrap. Altijd even checken, dus. Late NT C90 is ook kogellager(3)bak.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
Oke, maar wel te combineren met OT dus.NIX schreef:Soms kogel, soms naald. Net zo goed als dat ze soms alles omhoog of vrij tussen 1 en 2 zijn, of alles omlaag of zelfs doortrap. Altijd even checken, dus. Late NT C90 is ook kogellager(3)bak.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
Ja.NIX schreef:Als het naald is, wel ja.