Verschil in prijs van Chinese ontstekingen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
C50
4T-MSB regular
Bezit: Feitelijk niets

Re: Verschil in prijs van Chinese ontstekingen

Bericht door C50 »

Oké, ik begrijp denk ik wat je bedoeld. Bij mij is de situatie echter precies andersom. Ik sluit een met massa verbonden spoel aan, die twee verschillende spanningen geeft (wit & geel) op een systeem dat twee gelijke spanningen zonder massa verwacht (geel & geel). Kan ik in mijn geval de lagere spanning (geel) negeren en de hogere (wit) simpelweg splitsen? Of is het niet zo simpel, omdat de spoel al verbonden is met massa?
C50
4T-MSB regular

Bericht door C50 »

Na een tip en uitleg van Niels, heb ik besloten om een originele te bestellen via mijn dealer.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Je kunt naar gelang je stroombehoefte gewoon de witte of de gele splitsen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
motorboy
4T-MSB addict
Bezit: st1300 st50 s65 etc

Bericht door motorboy »

Er zijn ook 2 verschillende diameters van spoelkransen in de bami blokken die we gebruiken in onze
4-takt!Alsook 2 verschilende diameters vliegwielen
Spijtig maar het is zo dus goed op passen als je een nieuwe koopt dat die past op jou vliegwiel want heb je het kleinste binnendiameter vliegwiel type dan ga je een groter type spoelkrans niet kunnen gebruiken jou kleiner vliegwiel .
C50
4T-MSB regular

Bericht door C50 »

Goed nieuws waar ik eigenlijk niet op gerekend had. AGM heeft ondanks het feit dat mijn kilometerstand wat hoger is dan in de garantievoorwaarden is vastgelegd, kosteloos een nieuwe ontsteking opgestuurd naar de dealer. Plug and play, makkelijker kan het niet. Voor het plaatsen heb ik de ontstekingsspoel eerst doorgemeten. Er was direct een meting, dus de kans van slagen was erg groot. Het bleek monteren, starten en rijden te zijn. Er zitten nadelen aan mijn Chinees, maar het vervangen van de ontsteking is kinderspel, omdat hij direct in het dekseltje is gemonteerd en het vliegwiel er niet af hoeft. Mocht hij weer eens stuk gaan, dan hou ik het voordelige alternatief zeker in gedachten.
Plaats reactie