door inruil(tussen 2 motos) verkregen een lifan lf50. monkey-achtig type.
Het eerste idee was de brommer snel in orde te zetten en door te verkopen, maar ik begin er op één of andere manier "voor te vallen".
In de toekomst gaan we ook een brommertje nodig hebben voor van-en-naar station te rijden... het zou maar een beetje gek zijn om dus deze te verkopen en nadien eentje te kopen
enige probleem... hij moet dienen voor vrouwlief en die "eist" een topkoffer voor de opslag van de helm (geen lockers in station).
Er was aardig wat geklooid aan het elektrische schema(onder andere de hele kableboom lag open, aftakkingen her en der)... daarvan is het grootste uitvogel-werk ondertussen achter de rug. Mooie aftermarket-bullet-pinkers op gezet voor en achter.
De verf was er amateuristisch tegenaan-gespoten... misschien kan ik die nog uitpolieren... en anders blanke lak erover met "flakes" in... geeft altijd een leuk en mooi diamant-glitter-effect.
Naar hetgeen ik heb kunnen lezen en begrijpen dient dat membraanpompje helemaal tot niks en inderdaad, na het afkoppelen was het regelen van de ralenti en het hernemen van de gas piece-of-cake. Sindsdien draait de brommer stabiel en krijg ik de ralenti zelfs mooi afgesteld dat die begint écht te viertakten.
nog op de todo-list:
* nieuwe remschoentjes zetten (model trommelremmetjes)
* km-kabel aansluiten
* benzinefiltertje
* luchtfiltertje/kelkje
* nieuwe voor-vering zetten, vind de huidige maar niets(of deels stuk?)==> hier staat een leuk alternatief: viewtopic.php?f=5&t=30714
* bandje achter mag ook nieuw
Maar nu zit ik toch nog met een vraagje/probleempje... voor wat dient deze stekker
ik vermoed dat dit een soort versnellingsindicator zou kunnen zijn... moest dat het geval zijn, iemand een idee voor de Neutraal? Dan kan ik dat lampje in de (honda-)koplamp ook aansluiten.
Iemand trouwens een idee waarom (nut/doel/... mogelijk doel) een tweede benzinekraan aan de carburator staat?
tot zover m'n relaas. Alvast bedankt voor de feedback die jullie kunnen geven.
ps: nog niet gaan testrijden (echt wel slecht weer)... ik vermoed wel dat die een beetje te rap gaat rijden als 45km/u met de nrc-carbon uitlaat...