Hallo,
Mijn eerste post hier dus zal me even voorstellen, Joost, 38, woonachtig in Vietnam (Ho Chi Minh City). Nadat ik altijd al een 4-takt wilde toen ik jonger was (maar eindigde op een Peugeot BB, een soort fiets met blok eronder) ben ik sinds een maand of wat eigenaar van de volgende Honda:
Naar verluidt is het een 1969 uitvoering. 49cc blok maar begrijp dat ie uitgeboord is. Ik zal van het weekend wat betere fotos maken (dit was in de parkeergarage op het werk).
Ik gebruik hem iedere dag voor woon-werk verkeer, zo'n 8km enkele reis. Bijna iedereen hier rijdt op motoren / brommers (tenzij je je een auto kan veroorloven).
Groeten!
Honda '67 - Vietnam
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
- Bezit: SS50
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda '67 - Vietnam
Een SS heet daar altijd '67. Of het nou een K0, CD, M of SS is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Honda '67 - Vietnam
Hoi Joost! Mooi fietsje, ziet er netjes uit! Ik ben toch wel benieuwd, hoe kom je nou in Vietnam terecht?
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Honda '67 - Vietnam
Zeer geestig, zeer geestig...gonzo schreef:Ik schat vliegend..........
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
- Bezit: SS50
Re: Honda '67 - Vietnam
Hahaha, ik werk hier voor een groot international belastingadvies en accountancy kantoor. Heb hiervoor in Kenia en Australie gezeten.
Nog wat additionele info: Deze komt bij de Honda 67 Factory vandaan, ben zelf een aantal keer bij Kevin op bezoek geweest die de toko runt. Zijn mechanics zijn goed. Heb daar in een paar uur een hele "nieuwe" 67 in elkaar gezet zien worden. Het scheelt dat ik redelijk in de buurt woon en dus zo langs kan gaan als er issues zijn. Zijn dochter doet tegenwoordig de Cub (C50?) afdeling.
Mijne heeft (zoals in andere topics ook al aangegeven) een N1234N1234 bak. Heb pas 1 keer van 4 naar N naar 1 geschakeld terwijl ik ongeveer 50kph ging. Even een klein momentje... Gelukkig de koppeling niet op laten komen...
Waarschijnlijk dus weinig origineel aan, maar omdat het mijn dagelijkse woon-werkverkeer machine is maakt me dat niet heel veel uit. Hij trekt erg goed.
Ik wil eigenlijk de tank laten herspuiten, met iets van een rood-wit-blauwe streep er over... Maar dat is van later zorg.
Nog wat additionele info: Deze komt bij de Honda 67 Factory vandaan, ben zelf een aantal keer bij Kevin op bezoek geweest die de toko runt. Zijn mechanics zijn goed. Heb daar in een paar uur een hele "nieuwe" 67 in elkaar gezet zien worden. Het scheelt dat ik redelijk in de buurt woon en dus zo langs kan gaan als er issues zijn. Zijn dochter doet tegenwoordig de Cub (C50?) afdeling.
Mijne heeft (zoals in andere topics ook al aangegeven) een N1234N1234 bak. Heb pas 1 keer van 4 naar N naar 1 geschakeld terwijl ik ongeveer 50kph ging. Even een klein momentje... Gelukkig de koppeling niet op laten komen...
Waarschijnlijk dus weinig origineel aan, maar omdat het mijn dagelijkse woon-werkverkeer machine is maakt me dat niet heel veel uit. Hij trekt erg goed.
Ik wil eigenlijk de tank laten herspuiten, met iets van een rood-wit-blauwe streep er over... Maar dat is van later zorg.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Honda '67 - Vietnam
Dat zijn lekkere bakjes, wil ik altijd nog in mn C50 een keer, lekker semi
Zijn die in NL een beetje te krijgen, of moet ik die door Joost laten opsturen?
Gaaf fietsje hoor, lekker breed stuur staat m wel goed!
Zijn die in NL een beetje te krijgen, of moet ik die door Joost laten opsturen?
Gaaf fietsje hoor, lekker breed stuur staat m wel goed!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
- Bezit: SS50
Re: Honda '67 - Vietnam
Ja dat stuur is er opgezet omdat wij westerlingen wat langere benen hebben dan de gemiddelde Vietnamees, en dus iedere keer als je door de bocht wil je knieen in je stuur zaten... Zelfs nu heb ik daar af en toe nog last van dus zat eigenlijk aan een soor "chopper" stuur oplossing te denken
De bak is overigens geen semi automaat als je dat bedoelde, maar een gewone handschakel.
De bak is overigens geen semi automaat als je dat bedoelde, maar een gewone handschakel.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
- Bezit: SS50
Re: Honda '67 - Vietnam
Hoi Joost is Kelvin een local of een witte? Waar is de '67 Factory in Saigon,dan kom kijken als ik er 17-3 ben. Wat heb je voor jouw 'sáu-bãy'('67)betaald? Je stuur is van een Minks(USSR),heb ik ook erop.