Moggûh, bij de Oostenrijkse SS die ik momenteel in mijn garage aan het opbouwen ben is een raar iets met de knippers naar boven gekomen.
Specs:
Standaard 6v systeem
4x5W lampjes erin
Originele Honda schakelaars, zelfs nog met grijze bedrading, opengemaakt en alles opnieuw gesoldeerd, doorgemeten
Imitatie nieuwe draadboom van Coos
Probleem....alle knippers gaan tegelijk aan....wel aan de voorkant wat feller dan achter, en ook iets feller aan de kant waar de schakelaar naartoe staat knipperen doen ze trouwens niet, alleen branden...
De schakelaar weer open gehaald en gecheckt, ziet er keurig uit
Het remlicht brandt wel heel fel, accu is dus vol, maar 'ergens' lijkt er iets fout te zitten, iemand een idee?
Beetje raar knipper probleem..
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
-
toverboom
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda SS50Z-K3
Re: Beetje raar knipper probleem..
weet je heel zeker dat je lampjes van het goede wattage en voltage zijn. kwam net hier op het forum tegen dat het van belang is om de juiste lampjes te gebruiken. Dat bi-metaaltje kan volgens mij anders nog wel eens bijzonder reageren. Te zwaar en alles blijft branden blijkbaar. (heb zelf ander knipper probleem vandaar)
You meet the nicest people on a Honda
- gerbrandicus
- Astrealover
Massaprobleem. Maak maar eens goede aarde met een extra draad erbij om te testen.
Ik zou ook 8 watt lampjes monteren. Check even wat op het relais staat.
Ik zou ook 8 watt lampjes monteren. Check even wat op het relais staat.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Hoi beiden, bedankt voor het reageren!
Zal die aarde eens proberen, w.b. de lampjes..,heb uiteindelijk 5w lampjes besteld omdat op Coos zijn site geen 8w lampjes staan. En ze zijn het juiste voltage, nl 6v. Op de clignoteur staat 4x8W
Mijn gedachte was eigenlijk dat het niet zou moeten kunnen dat beide zijden branden, maar ....gebrek aan massa op het achterspatbord klinkt wel logisch, zeker als hij zoals nu in de originele rubbers hangt.
Morgen verder!
Zal die aarde eens proberen, w.b. de lampjes..,heb uiteindelijk 5w lampjes besteld omdat op Coos zijn site geen 8w lampjes staan. En ze zijn het juiste voltage, nl 6v. Op de clignoteur staat 4x8W
Mijn gedachte was eigenlijk dat het niet zou moeten kunnen dat beide zijden branden, maar ....gebrek aan massa op het achterspatbord klinkt wel logisch, zeker als hij zoals nu in de originele rubbers hangt.
Morgen verder!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Opmerking, je hebt kans dat de lampjes niet eens gaan knipperen maar constant gaan branden. Dit vanwege een te lage belasting van het relais.
Een 10W en een 5W lampje per kant komen samen beter in de buurt van de 16W belasting die het relais wil hebben.
ps. of je hangt er aan elke kant nog een 5w knipperbol bij, is dan ook 15W
Een 10W en een 5W lampje per kant komen samen beter in de buurt van de 16W belasting die het relais wil hebben.
ps. of je hangt er aan elke kant nog een 5w knipperbol bij, is dan ook 15W
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
Oeee, cool idee wel, knippers in de spiegels erbij 
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
Het is opgelost!
Draadje met 2 oogjes vanaf de knipperbeugel naar het schroefoog op de schokbrekerstang, en de 'verkeerde kant is gestopt met branden, dank jullie wel!
Wat kan nu nog de reden zijn dat de lampjes zo verschillend zijn qua schijnsel? Links geeft b.v. meer licht dan rechts en voor en achter zijn ook verschillend...allemaal nieuwe 5w lampjes...
Draadje met 2 oogjes vanaf de knipperbeugel naar het schroefoog op de schokbrekerstang, en de 'verkeerde kant is gestopt met branden, dank jullie wel!
Wat kan nu nog de reden zijn dat de lampjes zo verschillend zijn qua schijnsel? Links geeft b.v. meer licht dan rechts en voor en achter zijn ook verschillend...allemaal nieuwe 5w lampjes...
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Weerstand in draden en stekkers. En schakelaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- gerbrandicus
- Astrealover
En goedkope kutlampjes. Staat dan 5W op, maar is het toch niet, of interne weerstand. Monteer kwaliteitslampjes van het juiste wattage, nergens meer last van.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
Ik vond ze duur zat bij de 4taktwinkel, zal ik ze maar vertellen dat ze troep verkopen? Ik heb geen verstand van elektra, dus zou best kunnen?
Oftewel...ik heb niet gevrasgd of ze mij goedkope kutlampjrs willen leveren, maat mocht nou blijken dat ze dat wel geleverd hebben?
Oftewel...ik heb niet gevrasgd of ze mij goedkope kutlampjrs willen leveren, maat mocht nou blijken dat ze dat wel geleverd hebben?
-
luuk006
- Frequent 4T-MSB visitor
Wissel de lampjes voor en achter een keer om, en dan kun je zien of het aan je brommert of lampjes ligtSuzuhaTR1 schreef:Ik vond ze duur zat bij de 4taktwinkel, zal ik ze maar vertellen dat ze troep verkopen? Ik heb geen verstand van elektra, dus zou best kunnen?