4takters,
Ik heb een nieuwe Daytona Keihin pe28 3.0 carburateur aangeschaft voor op een Daytona anima 4v 150 blok. Sinds de eerste rit met deze carburateur zijn er echter al problemen. De motor houdt in, vooral na even 80km gereden te hebben. Het inhouden is soms zo erg dat de motor er bijna helemaal mee stopt, ook als je vol gas geeft. (De bougie is dan wit). Stationair loopt het blok wel goed en regelmatig. Het verzetten van de naald heeft niet veel effect, net als het stellen van de luchtschroef. Ook het verhogen/verlagen van het vlotterniveau heeft geen zin. De standaard afstelling; Hoofdsproeier: 125, Stationair: 40, naald JFN, gasschuif 3.0, zou niet zoveel af mogen wijken neem ik aan? Toch heb ik wat andere sproeiers geprobeerd (groter, kleiner), zonder resultaat. Het inhouden blijft.
Om andere oorzaken uit te sluiten heb ik ook een Mikuni vm26 die ik nog had liggen geprobeerd. Met deze carburateur loopt hij gewoon goed.
Ik snap er niks meer van.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Keihin pe 28 afstelling
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Keihin pe 28 afstelling
Tja, manual vantevoren gelezen? Zoek de verschillen.
De afstelling uit de manual wijkt inderdaad af, maar dan zou ik toch juist een te rijk mensel verwachten? Met welke sproeier bezetting rijden de meesten hier? De motor houdt nu nog meer in... Iemand die nog een pe28 heeft liggen om even te kunnen testen?
De bougie:
De bougie:
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Is het vlotterniveau te stellen? Gewoon hoger zetten, zolang de carb niet overstroomt kun je proberen wat wel werkt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Het heeft even geduurd, maar het probleem is opgelost. Ik kon de carburateur omruilen voor een ander exemplaar. Met deze carburateur en een 2.0 gasschuif loopt het blok goed.