Ik heb de kleppen van een amigo gerodeerd. Na een dik uur roderen besloot ik om te testen of de kleppen nu goed afsluiten. In de Amigo Shop Manual staat het volgende:

Dus heb ik de compressieruimte laten vollopen met olie en met perslucht in de uit/in-laatpoort geblazen. Dit was het resultaat:

Je ziet duidelijk de bellen op de foto en dit is niet goed volgens het werkplaatshandboekje. Dus vervolgens heb ik hetzelfde gedaan met een nieuwe cilinderkop en klep (heb deze wel niet gerodeerd aangezien deze splinternieuw zijn). ...en het resultaat:

Bij de nieuwe onderdelen kun je ook duidelijk de bellen zien. Kan iemand mij dit uitleggen?
Oh ja ik heb ongeveer 6-8 oude cilinderkoppen liggen en deze vertonen allemaal kleine putjes op de zitting van de klep van de uitlaatpoort. Bij de nieuwe is dit een mooie rand.
Oude cilinderkop:

Nieuwe cilinderkop:

Mijn vragen zijn nu:
1. Hoe komt het dat ik ook met de nieuwe cilinderkop bellen in de compressieruimte krijg als ik met perslucht blaas?
2. Zijn de oude cilinderkoppen nog te redden met te roderen aangezien deze allemaal kleine putjes vertonen? Of is hier meer voor nodig?