bedrading ss50 regelen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Julesmetdess50
4T-MSB beginner
Bezit: Honda ss50 met 100cc lifan blok

bedrading ss50 regelen

Bericht door Julesmetdess50 »

Hallo allemaal!

Ik rijd nu al een tijdje op mijn honda ss50 met lifan 100cc eronder. heerlijk apparaat, af en toe hier en daar wat dingetjes customizen en mooi toeren met mn maat (honda cd50 met 110cc lifan). Nu loop ik sinds het weer steeds vroeger donker wordt tegen een probleem op, ik heb de brommer gekocht zonder aangesloten bedrading en dus werken de lichten niet. De ontsteking werkt wel maar vraag me niet hoe. zonder lichten kan ik dus niet de weg op vanaf 5 uur 's middags, knap vervelend. Ik heb niet eens het kleinste beetje verstand van de bedrading en durf er zelf niet echt aan te komen, ik wil het wel graag geregeld hebben. Wat te doen? Ik heb al gekeken naar schemas online om het zelf te doen maar kwam er totaal niet wijs uit, ook ben ik er achter gekomen dat een aardig deel van de kabelboom hier en daar kapot is, wat het allemaal nog net 10x ingewikkelder maakt. mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar iemand anders het laten doen, maar vraag me af of de gemiddelde brommer maker er wel wijs uitkomt. Heeft iemand misschien met de zelfde situatie getruggeld? Hou voor enige oplossingen ook in het achterhoofd dat ik momenteel +/- 10 euro heb en dat het allemaal een beetje op budget (heel streng budget) geregeld moet worden.

met vriendelijke groet, Julius
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: bedrading ss50 regelen

Bericht door nielspbr »

Als je in je profiel ook even aangeeft in welke richting we jou moeten zoeken heb je waarschijnlijk meer kans op hulp.
10 euro is anders wel erg krap voor een spanningregelaar en een paar lampjes.

(dooie 12v accu voor ballast heeft de gemiddelde bamirijder waarschijnlijk nog wel liggen)
JagerB
4T-MSB regular
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax

Bericht door JagerB »

Het meest basic wat je zou kunnen doen is kijken welk draad er vanaf je blok naar je koplamp gaat.(eventueel nameten met een multimeter) Vervolgens een draad trekken direct vanaf daar naar je voor en achterlicht, en dan vanaf je lampjes naar een massa punt.

Je licht staat dan altijd aan (geen schakelaar) maar dat zal je dan maar voor lief moeten nemen.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Het moet ook nog heel blijven. Voor een Lifan (en elk ander 12V systeem) heb je per definitie ook een 12V accu en een regelaar nodig, los van de 12V lampjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Julesmetdess50
4T-MSB beginner
Bezit: Honda ss50 met 100cc lifan blok

Bericht door Julesmetdess50 »

Thanks for the replies!

Ik ga er binnenkort met mn oom naar kijken (nogal n elektricien) en het proberen te regelen, ik had gelukkig wel al vrede met non-stop brandende verlichting...
Plaats reactie