Allereerst mijn beste wensen voor alle brommer tweewielerliefhebbers.
Heb een oud amigo blokje die ik graag aan de praat zou krijgen. Heeft geen vonk. Iemand een idee hoe eraan te beginnen?
Honda amigo
Re: Honda amigo
Begin de zaken 1 voor 1 af te gaan:
- gaan de contactpunten open en goed dicht?
- is de spoel nog goed? (doormeten op weerstand)
- is de bobine en condensator nog goed? (schroevendraaier in dop, vliegwiel ronddraaien; er zou een vonk moeten komen)
Succes, tis geen rakettechniek..
- gaan de contactpunten open en goed dicht?
- is de spoel nog goed? (doormeten op weerstand)
- is de bobine en condensator nog goed? (schroevendraaier in dop, vliegwiel ronddraaien; er zou een vonk moeten komen)
Succes, tis geen rakettechniek..
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 jan 2018 00:55
- Bezit: Nog geen enkele honda bromfiets. Enkel een blokje van aan amigo.
Re: Honda amigo
ok dank je.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Honda amigo
* Topic naar de juiste hoek geschopt
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 jan 2018 00:55
- Bezit: Nog geen enkele honda bromfiets. Enkel een blokje van aan amigo.
Re: Honda amigo
Ondertussen een vonk gevonden. Dus als ik het goed gelezen heb worden de contactpunten op de juiste maat (0.35- 0.4) afgesteld op merkpunt F maar als je het vliegwiel verder draait naar T gaan de contactpunten toch nog iets verder open. Is dat correct? Voorontsteking staat vast op het vliegwiel.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda amigo
Nee, de punten moeten beginnen te openen op F.
Makkelijkst is dan een vloeitje (sigatettenpapier) tussen de punten doen, vliegwiel draaien(de goede kant op) en dan moet het vloeitje losraken precies op F. En niet anders. Is het anders, dan punten zo verschuiven/stellen dat dit wel gebeurd.
F is het vaste voorontsteking punt. Dus al een aantal graden voor T (=BDP.(bovenste dode punt).
Dus niet op mm's afstellen maar het punt van opengaan F (fire)
Gr. Wim.
Makkelijkst is dan een vloeitje (sigatettenpapier) tussen de punten doen, vliegwiel draaien(de goede kant op) en dan moet het vloeitje losraken precies op F. En niet anders. Is het anders, dan punten zo verschuiven/stellen dat dit wel gebeurd.
F is het vaste voorontsteking punt. Dus al een aantal graden voor T (=BDP.(bovenste dode punt).
Dus niet op mm's afstellen maar het punt van opengaan F (fire)
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 jan 2018 00:55
- Bezit: Nog geen enkele honda bromfiets. Enkel een blokje van aan amigo.
Re: Honda amigo
Hartelijk dank voor de mooie en duidelijke uitleg.