Nieuwe broem: CD50
- Roel
- 4T-MSB regular
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Nieuwe broem: CD50
Vanochtend opgehaald: een rode CD50! Eigenlijk was ik op zoek naar een zwarte, maar deze vond ik zeker niet verkeerd. Het is niet de originele candykleur, dus mócht ik hem in de toekomst zwart willen (laten) spuiten kan ik dat zonder schuldgevoel doen. Vooralsnog laat ik hem lekker zoals hij is - ik vind hem zo ook prachtig! Netjes in het chroom, mooie originele uitlaat en alle verlichting werkt zoals het moet.
Na jaren alleen bami rijden was ik blijkbaar ook een beetje vergeten hoe een echte Honda aanvoelt: echt waanzinnig hoe lekker dit ding schakelt!
Blij!!!
Na jaren alleen bami rijden was ik blijkbaar ook een beetje vergeten hoe een echte Honda aanvoelt: echt waanzinnig hoe lekker dit ding schakelt!
Blij!!!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: Nieuwe broem: CD50
Wauw, mooi ding!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 28 jul 2016 22:30
- Bezit: c50 la
Honda nighthawk 650 - Locatie: oude pekela
Re: Nieuwe broem: CD50
Heel mooi .mag je trots op zijn
- Roel
- 4T-MSB regular
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Dank! Ben er erg blij mee en heb afgelopen weekend weinig anders gedaan dan toeren op het ding.
Ik kwam er wel direct achter dat de achterrem niet helemaal lekker meer is: het asje van de remhevel heeft enorme speling en de rem grijpt met een nare "klonk" aan. Weet iemand toevallig of de ankerplaat van een CD hetzelfde is als die van een C, of een SS50?
Ik kwam er wel direct achter dat de achterrem niet helemaal lekker meer is: het asje van de remhevel heeft enorme speling en de rem grijpt met een nare "klonk" aan. Weet iemand toevallig of de ankerplaat van een CD hetzelfde is als die van een C, of een SS50?
-
- chaly addict
- Berichten: 18884
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuwe broem: CD50
C. Als het een echte CD brug en wiel zijn met holle as. Maar ik zou de remschoenen even kritisch bekijken, ik denk dat er 1 gebroken is. Ook zie ik flink olie of smeer uit je voornaaf komen. Hoeft niet veel te betekenen aan die kant, maar hopelijk zit de andere kant (rem) niet ook vol.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- Roel
- 4T-MSB regular
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Goed gezien! Nieuwe keerring is al besteld. Voorrem remt verder als een tierelier, dus links zal het nog wel fris zijn. Ik wist trouwens niet eens dat er olie in de voornaaf moet (ben alleen ingevette steekasjes gewend).
De achteras is volgens mij origineel (tandwiel gemonteerd met grote ronde clip + boutjes). Ik zal eens binnenin kijken naar de remschoentjes. Dank!
De achteras is volgens mij origineel (tandwiel gemonteerd met grote ronde clip + boutjes). Ik zal eens binnenin kijken naar de remschoentjes. Dank!
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Let op!
Er moet/hoort geen olie in de voornaaf!
De zgn. keerring is om te voorkomen dat er vuil/zand in de lagers terecht komt.
De vorige eigenaar heeft vermoedelijk iets te kwistig met olie het e.e.a. gesmeerd, of
(en die kans is klein) de rechter vorkpoot lekt olie uit het aftapboutje.
Advies: de voornaaf zeker van binnen schoonmaken. Als de remschoenen doorweekt zijn
met olie deze - voor alle zekerheid - vervangen!
Weet je zeker dat het achtertandwiel op de achternaaf gemonteerd zit met 'n grote circlips?
Bij de CD dient ie nl op dezelfde wijze gemonteerd te zijn als op de C50/70/90.
Bij de CD is het bovendien mogelijk om het achterwiel te demonteren, terwijl het
tandwiel aan de achterbrug blijft zitten.
Als dat niet zo is dan heeft ie een achterbrug en naaf van - vermoedelijk - de SS50.
Er moet/hoort geen olie in de voornaaf!
De zgn. keerring is om te voorkomen dat er vuil/zand in de lagers terecht komt.
De vorige eigenaar heeft vermoedelijk iets te kwistig met olie het e.e.a. gesmeerd, of
(en die kans is klein) de rechter vorkpoot lekt olie uit het aftapboutje.
Advies: de voornaaf zeker van binnen schoonmaken. Als de remschoenen doorweekt zijn
met olie deze - voor alle zekerheid - vervangen!
Weet je zeker dat het achtertandwiel op de achternaaf gemonteerd zit met 'n grote circlips?
Bij de CD dient ie nl op dezelfde wijze gemonteerd te zijn als op de C50/70/90.
Bij de CD is het bovendien mogelijk om het achterwiel te demonteren, terwijl het
tandwiel aan de achterbrug blijft zitten.
Als dat niet zo is dan heeft ie een achterbrug en naaf van - vermoedelijk - de SS50.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Nieuwe broem: CD50
Sowieso zie ik een kettingrand in plaats van een kettingkast. Dat is ook een aanwijzing betreffende een SS50 achterbrug en achterwiel.
- Roel
- 4T-MSB regular
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Die kettingrand hoort sowieso niet op deze achterbrug. Vooraan is er geen bevestigingspunt op de brug en volgens mij is dat uitstulpsel onderaan (naast het tandwiel) een bevestigingspunt voor een echte kettingkast?
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Hmmmm......voor een kettingkast horen er 4 bevestigingspunten op de achterbrug te zitten.
Ik zie er 2 ter hoogte van de schokbreker en steekas. De andere 2 horen in de buurt te zitten
van het oog van de kettingrand. Op de foto zit de (SS50) kettingrand trouwens maar op 1 punt vast,
nl. bij de schokbreker.
Ik vermoed dat 't toch een CD-achterbrug is, maar helaas niet meer geschikt voor de de CD-kettingkast.
Voor 'n SS50 kettingrand eigenlijk ook niet, omdat de voorste bevestiging ontbreekt c.q. niet op de juiste plek zit!
Zit dat voorste bevestigingspunt er nog wel op met goede schroefdraad, dan zou je kunnen proberen of je
het voorste oog van de kettingrand zodanig kunt bewerken zodat ie daarop vast gezet kan worden.
Mooier is om te proberen of je een gave CD-achterbrug op de kop kan tikken met een complete kettingkast.
Is een uitdaging. Dat geef ik toe!
Vraagje! Is het blok een origineel CD-blok?
Ik zie er 2 ter hoogte van de schokbreker en steekas. De andere 2 horen in de buurt te zitten
van het oog van de kettingrand. Op de foto zit de (SS50) kettingrand trouwens maar op 1 punt vast,
nl. bij de schokbreker.
Ik vermoed dat 't toch een CD-achterbrug is, maar helaas niet meer geschikt voor de de CD-kettingkast.
Voor 'n SS50 kettingrand eigenlijk ook niet, omdat de voorste bevestiging ontbreekt c.q. niet op de juiste plek zit!
Zit dat voorste bevestigingspunt er nog wel op met goede schroefdraad, dan zou je kunnen proberen of je
het voorste oog van de kettingrand zodanig kunt bewerken zodat ie daarop vast gezet kan worden.
Mooier is om te proberen of je een gave CD-achterbrug op de kop kan tikken met een complete kettingkast.
Is een uitdaging. Dat geef ik toe!
Vraagje! Is het blok een origineel CD-blok?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
- Roel
- 4T-MSB regular
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Check! Nu nog op zoek naar een beetje nette kettingkast. Candy rood hoeft niet (is toch niet de goede kleur). Dan spuit ik hem zelf zilver, dat vind ik er wel mooi bij staan.
Het is geen origineel CD blok, er staat C70 op. En hoewel er op de cilinder 49cc staat denk ik dat er ook een 70cc cilinder op zit. De eigenaar (particulier handelaartje) wist er niks over te vertellen. Kan sowieso een compleet samengeraapt blok zijn, want een C70 is toch altijd semi? Hij rijdt en schakelt trouwens echt fantastisch, zonder rare bijgeluiden. Wie dit ding opgebouwd heeft is geen prutser geweest, maar die kettingrand lijkt een beetje een noodgreep...
Het is geen origineel CD blok, er staat C70 op. En hoewel er op de cilinder 49cc staat denk ik dat er ook een 70cc cilinder op zit. De eigenaar (particulier handelaartje) wist er niks over te vertellen. Kan sowieso een compleet samengeraapt blok zijn, want een C70 is toch altijd semi? Hij rijdt en schakelt trouwens echt fantastisch, zonder rare bijgeluiden. Wie dit ding opgebouwd heeft is geen prutser geweest, maar die kettingrand lijkt een beetje een noodgreep...
-
- chaly addict
- Berichten: 18884
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuwe broem: CD50
Semi en 3-bak.
Er hoort wel degelijk een voorste montagepunt voor de kettingkast te zitten, die zal wel afgebroken zijn.
Er hoort wel degelijk een voorste montagepunt voor de kettingkast te zitten, die zal wel afgebroken zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- Roel
- 4T-MSB regular
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Hmm (gedeeltelijk) C70 carter dus. Raar, hij heeft gewoon 4 versnellingen met handkoppeling. Best een mooi Frankensteintje geworden dan!
Het vierde bevestigingspunt voor de kettingkast zit er wel degelijk, alleen valt het niet lekker samen met het voorste gat van het kettingscherm. Daarom geen boutje erdoor. De vorige eigenaar heeft iets gebeund achter het vliegwieldekseltje, blijkbaar had hij liever een leeg gat dan een uitgelubberd gat. (Wtf schrijf ik nu dan).
(Edit: oja, dat rare ding aan de onderste achterveerbevestiging is de aansluiting voor mijn aanhangertje)
Het vierde bevestigingspunt voor de kettingkast zit er wel degelijk, alleen valt het niet lekker samen met het voorste gat van het kettingscherm. Daarom geen boutje erdoor. De vorige eigenaar heeft iets gebeund achter het vliegwieldekseltje, blijkbaar had hij liever een leeg gat dan een uitgelubberd gat. (Wtf schrijf ik nu dan).
(Edit: oja, dat rare ding aan de onderste achterveerbevestiging is de aansluiting voor mijn aanhangertje)
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Nieuwe broem: CD50
Wat me nu op de laatste foto opvalt is dat de ketting snaar-(te)strak zit!
En dat de achteras zowat tegen z'n afstelmaximum aan zit. (ketting versleten of te lang?)
En dat de achteras zowat tegen z'n afstelmaximum aan zit. (ketting versleten of te lang?)
Groet, ennuh...... gas zit rechts!