Benzine uit luchtfilter gat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 770
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door MrSinga » 16 apr 2018 20:48

Ik denk eraan omdat ik ooit voor een gelijkaardig probleem stond. 24 vlak op een 105cc R-stage. Draaide goed maar na een rit had je een nafte broek. Nok die in die kop zat was zo hoogtoerig dat de klep nooit volledig sloot doordat veren net niet sterk genoeg meer waren. Allez, toen dat vervangen was, was het toch weg.

Gebruikersavatar
JobF
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 mei 2015 13:21
Bezit: SS50

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door JobF » 16 apr 2018 22:03

Het zou goed kunnen dat er een snelle nok in de kop zit trouwens. Zou best kunnen dat dat dus het probleem voorzaakt. Ik ga de nok dan wel eens vervangen. Maar stel dat ik toch met snelle nok ooit weer wil gaan rijden, kan ik dan mn klepveren vervangen voor beter resultaat denk je ?
Dankje voor de tip !
Cogito ergo vehor Honda

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 770
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door MrSinga » 17 apr 2018 11:23

Klepveren in hardere uitvoering zijn er. Net als titanium gevallen en klepschotels. Maar die laatste heb ik zelf nog nooit gebruikt

Gebruikersavatar
iclaudius
4T-MSB addict
Berichten: 715
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door iclaudius » 17 apr 2018 13:41

Ik zie helemaal geen luchtschroef in je carb zitten, en ook geen stationair-schroefje. Zonder deze onderdelen sprietst het alle kanten op.
Die Honda loopt zo voor geen meter!!!

Gebruikersavatar
JobF
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 mei 2015 13:21
Bezit: SS50

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door JobF » 17 apr 2018 13:49

Klopt lucht- en stationair schroefjes zitten aan de andere kant van de carb!
Cogito ergo vehor Honda

Gebruikersavatar
JobF
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 mei 2015 13:21
Bezit: SS50

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door JobF » 17 apr 2018 13:50

3A939ED5-BBEE-45F7-976D-3D873B639D78.jpeg
Cogito ergo vehor Honda

Gebruikersavatar
JobF
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 mei 2015 13:21
Bezit: SS50

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door JobF » 17 apr 2018 13:51

Raar dat foto’s van een telefoon op de kop geüpload worden eigenlijk.

Even offtopic: Deze beschadiging op mn binnenpoort is de reden dat m’n voorvork lek is lijkt me ?
8D301112-1254-4CED-8DFA-CC459BFFCAF2.jpeg
Cogito ergo vehor Honda

Gebruikersavatar
wim V8
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1609
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Super 100 '12 (daily driver)
Bitri 200 '57
C321 (sleeping project).
Novio '74 (sleeping project.)
PC50 '68. daily driver.

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door wim V8 » 17 apr 2018 16:20

Ja binnenpoot moet stralend chroom zijn en helemaal strak.
Ieder spoortje plekje of dingetje beschadigd steeds je (nieuwe)keerring.
Er zijn dacht ik nog nieuwe(imi?) poten te krijgen.

Gr. Wim.

Gebruikersavatar
JobF
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 mei 2015 13:21
Bezit: SS50

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door JobF » 17 apr 2018 16:29

Heb ze vooral gezien in setjes, terwijl alleen de rechterpoort lek is. Misschien kan ik alleen een rechter ergens scoren, of is t beter ze beiden te vervangen ?
Cogito ergo vehor Honda

Gebruikersavatar
wim V8
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1609
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Super 100 '12 (daily driver)
Bitri 200 '57
C321 (sleeping project).
Novio '74 (sleeping project.)
PC50 '68. daily driver.

Re: Benzine uit luchtfilter gat

Bericht door wim V8 » 17 apr 2018 19:46

Dat ligt er natuurlijk aan hoe de ander er uit ziet, in welke staat deze is.
En of de nieuwe poot exact het zelfde is wat de maten betreft, anders rijd je met twee ongelijke.

En, beter twee nieuwe dan helemaal niet meer te krijgen.

Gr. Wim.

Plaats reactie