CB50 keerring van de toerenteller uit blok verwijderen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04 nov 2014 17:23
- Bezit: C50; CB50j
- Locatie: Susteren (Limburg)
CB50 keerring van de toerenteller uit blok verwijderen
Heb al geprobeerd om de stift met het wormwiel omhoog te drukken in de hoop dat de keerring mee komt. Lukt helaas niet en wil ook niets kapot maken. Heeft iemand een tip om dit karweitje te klaren?
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 jan 2015 17:21
- Bezit: ss50 motorfiets
Cb50
St50G
Bami J1 monkey
Re: CB50 keerring van de toerenteller uit blok verwijderen
Iemand die hier meer van weet? ik zit met hetzelfde probleem
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CB50 keerring van de toerenteller uit blok verwijderen
Dat lukt idd niet zo, het is een best wel hoge keerring. Brander op de keerring, en je kunt de as, ring en keerring er zo uittrekken.
grote klappen, snel thuis
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04 nov 2014 17:23
- Bezit: C50; CB50j
- Locatie: Susteren (Limburg)
Re: CB50 keerring van de toerenteller uit blok verwijderen
Ga ik morgen proberen. Bedankt voor de tip.
Laat nog weten of het gelukt is.
Laat nog weten of het gelukt is.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CB50 keerring van de toerenteller uit blok verwijderen
Succes, zo is het mij diverse keren gelukt iig
grote klappen, snel thuis
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04 nov 2014 17:23
- Bezit: C50; CB50j
- Locatie: Susteren (Limburg)
Re: CB50 keerring van de toerenteller uit blok verwijderen
Is gelukt!
Heb koppelingsdeksel in de workmate geklemd en op het kapotte toerentellerasje een klein griptangetje van de Hornbach geplaatst. Vervolgens heb ik met een electische verfafbrander het deksel verwarmd en door een lijmklem achter het griptangetje te plaatsen het asje met keerring er uit gedrukt. Voordeel is dat de operatie heel beheerst verloopt en zelfs de vertanding van het asje lijkt geen schade te hebben opgelopen.
Heb koppelingsdeksel in de workmate geklemd en op het kapotte toerentellerasje een klein griptangetje van de Hornbach geplaatst. Vervolgens heb ik met een electische verfafbrander het deksel verwarmd en door een lijmklem achter het griptangetje te plaatsen het asje met keerring er uit gedrukt. Voordeel is dat de operatie heel beheerst verloopt en zelfs de vertanding van het asje lijkt geen schade te hebben opgelopen.