Voor Kjell ook. Het is nu niet bepaald dat die IRC's goedkopie bandjes zijn, die zitten in het duurdere segment.
Honda Ape 100
Re: Honda Ape 100
Ai dit is minder goed nieuws!nielspbr schreef: ↑24 feb 2019 23:22Nope. Afgekeurd, geen E-keur op de banden en de achterste knipperlichten waren niet volledig zichtbaar langs de nummerplaat.
Er was nog wat met de bouwjaarverklaring maar dat is verholpen.
Nieuwe banden zijn besteld, en de knipperlichten gaan nog wat verder uit elkaar.
(De kleinste nederlandse plaat is 21,5 cm breed, eigenlijk staat er in de regels dat de afstand tussen de knipperlichten iets van minimaal 182 mm moet zijn. Probleem is dat de meetmethode voorschrijft dat men achter de motor gaat staan en dan moeten beide knipperlichten helemaal zichtbaar zijn. En dat zijn ze bij die 18cm dus niet omdat de knipperlichten niet boven (of onder) de plaat zitten.)
Voor de rest is de ape in lelystad goedgekeurd maar moet ie nog een keer langs een normaal keuringsstation voor die laatste 2 puntjes.
ps. De afgekeurde banden zijn overigens de IRC MBR-750 [120 / 80-12 65J TL]. Dit is de correcte spec voor de type D, die heeft namelijk een load index van 65 nodig ipv de niet type d's die het met een loadindex van 54 mogen doen. Raar.
Ja in heb oon mijn banden vervangen door e keur van 120/80 12 55j tl dit zijn normaal deze type band voor ape !
veel succes !
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda Ape 100
vandaag mijn ex ape van een nl kenteken voorzien. hopelijk weten we komende weken of het mogelijk is om van nl kenteken naar legaal in belgie mogelijk is.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda Ape 100
Dat moet volgens de EU regels. Wat in het ene EU land gekentekend is, moet zonder gedoe in een andere EU land overgenomen worden. Zo zijn er bijvoorbeeld ook al FS1's op motorplaat gezet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda Ape 100
klopt al ken ik een verhaal van een alfa romeo 33 permanent 4 die toch niet legaal in belgie kon komen.
de permanent 4 staat achter iets hoger op de poten als een normale 33. 20mm ongeveer. schijnbaar is dat in belgie een groot probleem.
nu schijnt die eigenaar ook een apart figuur te zijn. ik zou gewoon 2 veren hebben gekocht en die 20mm laten drukken. niemand die het door heeft en hij staat dan wel op de goede hoogte.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda Ape 100
Er moet nog eerst een Nederlands kenteken bij mij op de deurmat vallen voor we weer verder kunnen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Honda Ape 100
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda Ape 100
ik heb hem zelf bij het rdw gekeurd om dat de belg aan wie ik hem verkocht in belgie niet legaal kreeg.
dus ik heb hem tijdens de verkoop gezegd mocht het via belgie niet lukken dan wil ik wel helpen om heb via nederland te keuren en dan in belgie in te voeren.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Honda Ape 100
butt head schreef: ↑11 mar 2019 17:36
ik heb hem zelf bij het rdw gekeurd om dat de belg aan wie ik hem verkocht in belgie niet legaal kreeg.
dus ik heb hem tijdens de verkoop gezegd mocht het via belgie niet lukken dan wil ik wel helpen om heb via nederland te keuren en dan in belgie in te voeren.
Wat is de bouwjaar van ape en hoelang heb je dan moeten wachten voor keuring ?
Re: Honda Ape 100
@Butthead
Over welke ape gaat het 50cc 100cc en bouwjaar jij bent dan niet naar lelystad geweest voor keuring ?
Over welke ape gaat het 50cc 100cc en bouwjaar jij bent dan niet naar lelystad geweest voor keuring ?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda Ape 100
bouwjaar september 2001Ape100 schreef: ↑11 mar 2019 18:23Wat is de bouwjaar van ape en hoelang heb je dan moeten wachten voor keuring ?butt head schreef: ↑11 mar 2019 17:36
ik heb hem zelf bij het rdw gekeurd om dat de belg aan wie ik hem verkocht in belgie niet legaal kreeg.
dus ik heb hem tijdens de verkoop gezegd mocht het via belgie niet lukken dan wil ik wel helpen om heb via nederland te keuren en dan in belgie in te voeren.
vrijdag 1maart de afspraak gemaakt
woensdag 6maart gekeurd dat duurde ongeveer 1 uur.
mee genomen, mail honda duitsland met bouwjaar, technische gegevens gekopieerd van kjell zijn website, verkoopverklaring.
ik heb een ape 50 gekeurd.
keurings station veldhoven.
ik ben voornamelijk benieuwd of ze hem in belgie nu wel accepteren nu hij een nederlands kenteken heeft gehad.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 jan 2015 17:21
- Bezit: ss50 motorfiets
Cb50
St50G
Bami J1 monkey
Re: Honda Ape 100
Een voertuig met Nederlands kenteken dat niet gehomologeerd is in België (lees Ape 100, in mijn geval een herkeurde ss50 op 125cc) moet eerst een "validatie- of identificatieprocedure" (art. 470) ondergaan.
Gebeurd via het Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid in dit geval. (tel:02-5537257 email:homologatie.voertuigen@mow.vlaanderen.be)
Nederlands kentekenbewijs deel 1 & 2 (harde kaartje + papier voor export) + vignet 705 (en alle documenten die je daarvoor nodig had, aankoopbewijs,...) opsturen naar deze dienst. Enkele weken wachten en je krijgt een "validatie van een gelijkvormigheidsattest of buitenlands inschrijvingsbewijs", kost 70 euries. (maak zeker een kopie van het Nederlands kentekenbewijs want dat krijg je NIET terug)
Dat document breng je dan met je aanvraag tot inschrijving naar de DIV en dan heb je de volgende dag je nummerplaat en inschrijvingsbewijs in de bus (nog eens 30 euro)
Als je je aanvraag tot inschrijving doet zonder die validatieprocedure mag je 3 maanden wachten en vervolgens alle documenten netjes teruggestuurd krijgen zonder nummerplaat of inschrijvingsbewijs.
Zo moest het in 2017, weet niet of er ondertussen iets veranderd is maar lijkt me niet.
Gebeurd via het Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid in dit geval. (tel:02-5537257 email:homologatie.voertuigen@mow.vlaanderen.be)
Nederlands kentekenbewijs deel 1 & 2 (harde kaartje + papier voor export) + vignet 705 (en alle documenten die je daarvoor nodig had, aankoopbewijs,...) opsturen naar deze dienst. Enkele weken wachten en je krijgt een "validatie van een gelijkvormigheidsattest of buitenlands inschrijvingsbewijs", kost 70 euries. (maak zeker een kopie van het Nederlands kentekenbewijs want dat krijg je NIET terug)
Dat document breng je dan met je aanvraag tot inschrijving naar de DIV en dan heb je de volgende dag je nummerplaat en inschrijvingsbewijs in de bus (nog eens 30 euro)
Als je je aanvraag tot inschrijving doet zonder die validatieprocedure mag je 3 maanden wachten en vervolgens alle documenten netjes teruggestuurd krijgen zonder nummerplaat of inschrijvingsbewijs.
Zo moest het in 2017, weet niet of er ondertussen iets veranderd is maar lijkt me niet.
Re: Honda Ape 100
Top !Christophe.B schreef: ↑13 mar 2019 10:10 Een voertuig met Nederlands kenteken dat niet gehomologeerd is in België (lees Ape 100, in mijn geval een herkeurde ss50 op 125cc) moet eerst een "validatie- of identificatieprocedure" (art. 470) ondergaan.
Gebeurd via het Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid in dit geval. (tel:02-5537257 email:homologatie.voertuigen@mow.vlaanderen.be)
Nederlands kentekenbewijs deel 1 & 2 (harde kaartje + papier voor export) + vignet 705 (en alle documenten die je daarvoor nodig had, aankoopbewijs,...) opsturen naar deze dienst. Enkele weken wachten en je krijgt een "validatie van een gelijkvormigheidsattest of buitenlands inschrijvingsbewijs", kost 70 euries. (maak zeker een kopie van het Nederlands kentekenbewijs want dat krijg je NIET terug)
Dat document breng je dan met je aanvraag tot inschrijving naar de DIV en dan heb je de volgende dag je nummerplaat en inschrijvingsbewijs in de bus (nog eens 30 euro)
Als je je aanvraag tot inschrijving doet zonder die validatieprocedure mag je 3 maanden wachten en vervolgens alle documenten netjes teruggestuurd krijgen zonder nummerplaat of inschrijvingsbewijs.
Zo moest het in 2017, weet niet of er ondertussen iets veranderd is maar lijkt me niet.