Afstellen lukt niet
-
dwdw1998
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda CB50 J 1977
Re: Afstellen lukt niet
Daar ben ik weer, ik heb het volgende gedaan ondertussen: sproeier 78 geïnstalleerd maar tevergeefs (grijze bougie). Daarna heb ik het gehele luchtfilterhuis en pakking vervangen zodat daar in ieder geval gene problemen meer zijn. Ook was de pakking aan het zweten bij het cilinder deksel, deze dus ook vervangen.
Weer geprobeerd, hij rijdt wel maar niet goed, opzich op vol gas en volle snelheid lijkt 't redelijk te gaan (naast dat de bougie nog steeds grijs is).
Koud rijdt hij even "goed" als warm.
Ook heb ik nogmaals de deo test gedaan, naast dat de brommer nu heerlijk ruikt (Remreiniger was op), geen resultaat. Geen verschil in toeren tijdens het spuiten van de deo op de bekende plekken.
Nog even over de rij ervaring:
Optrekken in eerste versnelling is goed.
Optrekken in tweede versnelling ook.
Optrekken in derde gaat ermee door.
Optrekken in vierde niet goed, duurt erg lang en houdt wat in
Terugschakelen en weer optrekken uit een laag toerental is slecht, veel inhouden dus veel met het gas spelen.
Weer geprobeerd, hij rijdt wel maar niet goed, opzich op vol gas en volle snelheid lijkt 't redelijk te gaan (naast dat de bougie nog steeds grijs is).
Koud rijdt hij even "goed" als warm.
Ook heb ik nogmaals de deo test gedaan, naast dat de brommer nu heerlijk ruikt (Remreiniger was op), geen resultaat. Geen verschil in toeren tijdens het spuiten van de deo op de bekende plekken.
Nog even over de rij ervaring:
Optrekken in eerste versnelling is goed.
Optrekken in tweede versnelling ook.
Optrekken in derde gaat ermee door.
Optrekken in vierde niet goed, duurt erg lang en houdt wat in
Terugschakelen en weer optrekken uit een laag toerental is slecht, veel inhouden dus veel met het gas spelen.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Dan is er nog steeds wat aan de hand.
Bij het optrekken merk je in 1 en 2 niet de problemen, maar in 3 en 4 moet je blok optimaal presteren en je voelt daar meteen of het wél of niet goed is!
Ongeveer net als bij tegenwind op je fiets in b.v. 3e versnelling.
Wat is er met je uitlaat gebeurt? (zie jou eerdere fotoos) is die wel in orde?
Bij het optrekken merk je in 1 en 2 niet de problemen, maar in 3 en 4 moet je blok optimaal presteren en je voelt daar meteen of het wél of niet goed is!
Ongeveer net als bij tegenwind op je fiets in b.v. 3e versnelling.
Wat is er met je uitlaat gebeurt? (zie jou eerdere fotoos) is die wel in orde?
-
dwdw1998
Dat dacht ik al inderdaad!
Uitlaat is wat aan het roesten maar geen plekken die doorgeroest zijn. Zie er verder niet veel raars aan en klinkt in principe goed.
Uitlaat is wat aan het roesten maar geen plekken die doorgeroest zijn. Zie er verder niet veel raars aan en klinkt in principe goed.
ben eigenlijk best wel benieuwd wat het kan zijn, ik kan niks meer verzinnen.
-
dwdw1998
Ik kan zelf alleen verzinnen dat het aan de timing van de contactpunten kan liggen. Misschien toch even proberen met een stroboscoop lamp om hem echt perfect te timen. Nu met een vloeipapier gedaan.
nee het is iets met brandstof/lucht mengsel, dat staat vast.
een dichtgekoolde uitlaat zou de vulling van de cylinder kunnen hinderen, maar viertakters kolen niet.
zit er niet misschien een begrenzing ring in het uitlaat en/of inlaat gat van de kop? (een vernauwing van de doorgang dus)
een dichtgekoolde uitlaat zou de vulling van de cylinder kunnen hinderen, maar viertakters kolen niet.
zit er niet misschien een begrenzing ring in het uitlaat en/of inlaat gat van de kop? (een vernauwing van de doorgang dus)
-
dwdw1998
Dat zal ik checken, kan het ook door een te warme bougie komen bijvoorbeeld? Of juist te koud.
Juist zo'n stom probleem..
Juist zo'n stom probleem..
-
Ben C50
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Stroomt benzine goed door? Water in de tank? Ontstekingstijdstip? Goedkope cdi? Slecht luchtfilter? Goedkope carb? Verkeerd spruitstuk? Slechte klepveren? Weinig compressie? Oude benzine? Slechte condensator? Bougie met R?
(Heb details niet teruggelezen, tis ter inspiratie)
(Heb details niet teruggelezen, tis ter inspiratie)
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Heb ik nog een idee; ik heb ook een CB gehad, en Ivo Arink (honda zaakje in Heeze)zag dat het luchtfilterhuis-ingang onder je buddy, ook een vernauwing had (het was een CB50j)
Als je je buddy eraf haalt zie een gat waar ie de lucht in zuigt, nu is het mogelijk dat dat gat fabrieks-af voor de helft dicht of open, is afgeleverd, ik heb toen dat gat (voor de helft) open gezaagd (werd een groter vierkant gat). En zo is het dan het originele gat geworden. Misschien is dat al gebeurd!?
Het maakte erg veel verschil (ten goede) in het motorgedrag.
Dit euvel wordt vaak over het hoofd gezien, bij de CBs.
Wil je dat eens nagaan?
Als je je buddy eraf haalt zie een gat waar ie de lucht in zuigt, nu is het mogelijk dat dat gat fabrieks-af voor de helft dicht of open, is afgeleverd, ik heb toen dat gat (voor de helft) open gezaagd (werd een groter vierkant gat). En zo is het dan het originele gat geworden. Misschien is dat al gebeurd!?
Het maakte erg veel verschil (ten goede) in het motorgedrag.
Dit euvel wordt vaak over het hoofd gezien, bij de CBs.
Wil je dat eens nagaan?
een vernauwing op z'n luchtfilterhuis zou hem juist helpen, hij moet z'n choke al dichtknijpen. misschien istie wel opengezaagd, en is dat het euvel.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Het is net als bij de oude C50 met zo'n ijzeren kap over je luchtfilter. En misschien issie wel opengezaagd, dat kan ook. Ik zou het liefst die CB een dag hier willen hebben, want het forum blijft maar doormalen!!
Weet niet waar hij woont!
lol ja ik zou er ook wel es naar willen kijken 
ik geloof dat ie ergens de kant van overijssel op zit.
hey dwdw1998, als je in de buurt van westland woont mag je wel een keer langskomen, dan kijk ik er eens naar.
ik geloof dat ie ergens de kant van overijssel op zit.
hey dwdw1998, als je in de buurt van westland woont mag je wel een keer langskomen, dan kijk ik er eens naar.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Te ver, ik zit in het Zeeuwse.
p.s. Die foto waar de uitlaat op staat, kan je zien dat er fors aan gelast is, issie wel open genoeg?
p.s. Die foto waar de uitlaat op staat, kan je zien dat er fors aan gelast is, issie wel open genoeg?
-
dwdw1998
Wat mooi dat jullie alle hulp aanbieden, echt top!
Ik vind het natuurlijk ook erg jammer dat het maar niet lukt.. Maar helaas, ik woon in Enschede. Misschien toch opzoek naar iemand hier in de buurt.
Ik zal nog even een kijkje nemen naar het luchtfilter huis, of die ontgrensd is of niet.
De uitlaat is inderdaad flink wat aan gelast, hoe kan ik zien dat deze wel goed doorloopt?
Ik vind het natuurlijk ook erg jammer dat het maar niet lukt.. Maar helaas, ik woon in Enschede. Misschien toch opzoek naar iemand hier in de buurt.
Ik zal nog even een kijkje nemen naar het luchtfilter huis, of die ontgrensd is of niet.
De uitlaat is inderdaad flink wat aan gelast, hoe kan ik zien dat deze wel goed doorloopt?
een stukkie zonder gaan rijden, kijken of het verschil maakt.