Dennisje schreef: ↑30 mei 2020 08:43
Die vriend van mij had inderdaad nog een ander spruitstuk ook. Daarom ben ik van plan om deze uit te boren zodat de diameter toch nog iets groter is. Voor derest had ie ook nog snelgas voor zo ver ik mij herinner. Tandwielen waren standaard volgens mij. Stel ik zou mijk spruitstuk uitboren, hebben jullie enige tips hoe ik dit het beste kan doen en of bijvoorbeeld beter een nieuw spruitstuk zou kopen? En zou mijn 19mm carb passen op mijn standaard spruitstuk volgens jullie? Ik ben echt wel nog een beginner dus ik zoek alles nog uit!
Dankjewel voor de uitgebreide reactie!
Mvg Dennis
Allereerst 'n vuistregel:
"De flow van het brandstofmengsel moet
vloeiend verlopen van de carb door het spruitstuk via het inlaatkanaal in de kop naar de cilinder!"
* Zodra je de nieuwe carb binnen hebt kun je pas vaststellen of ie compatibel is met je originele spruitstuk!
* Je standaard spruitstuk uitboren is niet zinvol als het kanaal daar achter weer nauwer wordt!
* Als je toch wilt uitboren hoe denk je dan zelf dat je dat zou kunnen doen? Een nieuw spruitstuk kan duurder zijn dan je nieuwe carb!
* Wat is de diameter van van het inlaatkanaal in de cilinderkop? Die zal vermoedelijk ook aangepast moeten worden!
* Evenals de pakkingen tussen carb en spruitstuk en die tussen spruitstuk en cilinderkop!
* Wat is de diameter van de inlaatklep? Als ie kleiner is dan de diameter van de carb kan dat (afstel-)problemen geven!
Note: Snelgas heeft geen enkele invloed op het vermogen. Is wel 'n relatief goedkoop prettige accessoire!