Heb geen geld voor een Porsche, 2e leg wil ik niet, dichtgroeien gaat vanzelf dus tijd voor een tweede, rijdbare 4-takt. Een C50.
Lang verhaal maar dit is ze;

Org. goed bewaard Nederlands onverprutst exemplaar, klinkt tegenwoordig wat racistisch. Maar het is nu eenmaal zo en ik ben trots op deze C50.
Kogelhard frame btw!
Uitelkaar geschroefd door de vorige eigenaar, gespoten in dezelfde kleur als ze was en alle nuts en bolts opnieuw laten verzinken. Wauw wat een mooie. Dus de koop was gauw besloten en ergens half januari stond ze in mijn schuur. Geen kenteken. Naast m'n SS en de PF50.

Aangeschaft voor de totale beleving. Dus niet met de intentie 'ff rdw en dan onbekommerd rijden'. Nee, gewoon freaken daar waar het kan, dan een keertje rdw en dan lekker rijden, onderhouden en genieten
Het to do lijstje maken kon beginnen. Want je denkt altijd 'dit kan mooier/beter'. Spulletjes verzamelen, carburateurtje hier, extra motorblokje daar. De C50 plank werd snel gevuld. Maar echt tijd om de boel aan te pakken was er niet. Tot de zomervakantie is er niets aan gedaan. Af en toe wat geaaid, erop gezeten. Lampjes aan/uit, dat was het wel. Tot juli 2020...

kleedje eraf en midden in m'n garage gezet. Doosje met spullen erbij, biertje en het feest kon beginnen. Verse bougie, klepjes gesteld. Claxon gemonteerd. Alles losgehaald en weer gemonteerd met montagepasta. Verse voor-binnenband erin en zo nog wat kleine dingetjes gedaan die ikzelf belangrijk vondt. Het org. trapasmechanisme gedemonteerd, ik kreeg de C50 niet aangetrapt met het pedalensysteem er nog op. Nu de pedalen eraf zijn kan je een veel grotere slag maken. En loopt ze met 1 kick.

Maar toen... de elektriek. Bij nadere beschouwing werkte de verlichting niet goed. Ben er gelijk ingedoken. Draadboom opengehaald en, op de wit-gele draad weerstand. Wat later bleek de oorzaak een oude reparatie te zijn. Gesoldeerd, krimpkousje erover en klaar. Geen weerstand meer.
Maar de verlamping was hiermee niet hersteld. Meten en checken, eerst zonder schema

En wat bleek, 1 sleepcontactje lag los... en zo ontstaat er een totaal verkeerd beeld. Dan zus, dan zo. Ding gereinigd en weer inelkaar gezet. Contactspray erop... met doorpiepen van de draden een logisch patroon. Gemonteerd... nope... weer niet. Met wat tips verder gegaan. Soms kijk je totaal verkeerd naar iets en is een frisse meedenker nuttig. Zo ook nu. Na wat details verder de batt. opgeladen, 6.4 Volt, starten en... alles werkt. Geen vaag verlichtingsbeeld. Geen lampen die uit gaan bij het gebruik v.d. claxon. Geen neutraal lampje die uit gaat bij het gebruik v.d. claxon.
Wordt vervolgd