Valse lucht?
-
Liam Coddens
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda Dax 50 cc
Valse lucht?
Beste
Heb weer dezelfde symptomen als bij mijn verstopte sproeiers ( hoog in toeren stationair en blijft gas geven ook al geef ik geen). Sproeiers heb ik nog maar juist doorprikt dus daar kan het toch niet aan liggen?
Heb nieuw begrensd spruitstuk erop gezet en een pakking die eigenlijk niet goed past:) Zou het dus kunnen liggen aan valse lucht door de slechte pakking ?
Indien dat het geval is, wat is dan de juiste pakking voor een PZ 17 carburateur ?
Heb weer dezelfde symptomen als bij mijn verstopte sproeiers ( hoog in toeren stationair en blijft gas geven ook al geef ik geen). Sproeiers heb ik nog maar juist doorprikt dus daar kan het toch niet aan liggen?
Heb nieuw begrensd spruitstuk erop gezet en een pakking die eigenlijk niet goed past:) Zou het dus kunnen liggen aan valse lucht door de slechte pakking ?
Indien dat het geval is, wat is dan de juiste pakking voor een PZ 17 carburateur ?
- Li'l Popeye
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160 - Locatie: Riethoven
- Contacteer:
Re: Valse lucht?
Valse lucht?
Motor laten lopen en daar waar je denkt dat hij valse lucht aanzuigt; WD40 of remmenreiniger erop spuiten. Als het toerental dan veranderd, dan zuigt die daar valse lucht. Anders is het een ander probleem zoals een gasschuif die niet ver genoeg naar beneden gaat. Staat je gaskabel niet te strak?
DHZ pakking, past altijd.
Motor laten lopen en daar waar je denkt dat hij valse lucht aanzuigt; WD40 of remmenreiniger erop spuiten. Als het toerental dan veranderd, dan zuigt die daar valse lucht. Anders is het een ander probleem zoals een gasschuif die niet ver genoeg naar beneden gaat. Staat je gaskabel niet te strak?
DHZ pakking, past altijd.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Een pakking die eigenlijk niet goed past..........nee daar ligt het niet aan. Het ligt aan je bandendruk, verlaag die voor met 0,31bar en achter met 0,43. Suckses
Eat shit and die..........
-
daxdaan
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: cb 125j 1976
c90 1978 streetcub
c 50 ot 1974
cb 750 1980 (verkocht)
cb 750 1992 - Locatie: hilversum
does lief...
die jongen wil gewoon iets weten. jullie zijn de experts....toch?
die jongen wil gewoon iets weten. jullie zijn de experts....toch?
if nothing goes right, go left...
-
Ben C50
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Een pakking die slecht past kan door valse lucht vreemde symptomen geven. Dit moet echt 100% in orde zijn voor je verder sleutelt. Zie de tip van remreiniger om dit uit te sluiten.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Is de gasschuifveer wel lang genoeg? Drukt ie de schuif wel op de bodem?, of de gaskabel is gerafeld? stationair sproeier doorprikken!
Ik heb een vraag die hier op aansluit. Ook mijn C50 met Keihin-carburateur heeft last van valse lucht.
Ik heb al gemerkt dat de carburateur ietsje krom is, ik ga hem dus eerst een proberen te vlakken.
Eerder heb ik al de isolator vervangen, die was afgebroken namelijk. Nu zie ik dat de isolator de gang naar de cilinder een héél klein beetje afsluit. Hetzelfde geldt voor de pakking die ik onder de isolator heb. Ik heb ze al op alle mogelijk manieren er op proberen te zetten. Hoort dit? En kan dit valse lucht veroorzaken?

Ik heb al gemerkt dat de carburateur ietsje krom is, ik ga hem dus eerst een proberen te vlakken.
Eerder heb ik al de isolator vervangen, die was afgebroken namelijk. Nu zie ik dat de isolator de gang naar de cilinder een héél klein beetje afsluit. Hetzelfde geldt voor de pakking die ik onder de isolator heb. Ik heb ze al op alle mogelijk manieren er op proberen te zetten. Hoort dit? En kan dit valse lucht veroorzaken?

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Die pakking heeft het gat niet in het midden. Zorg dat de doorlaat vrij is (holpijp/schaar/hobbymes) of een andere pakking gebruiken.
Bedankt voor je reactie! En de isolator, vijl je die ook uit?
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
daar is ook een grotere versie van te koop, maar daarvan zit het gat toch wel in het midden?

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dat dus. Leg de isolator maar eens zonder pakking op de kop.stoterstangen90 schreef: ↑23 nov 2020 17:18 daar is ook een grotere versie van te koop, maar daarvan zit het gat toch wel in het midden?
Aah jullie hebben gelijk, de isolator is wel goed, het was de pakking. Bedankt voor de tips, nu verder met het valse lucht probleem