Hitteplaat: nut of onnut
Hitteplaat: nut of onnut
Is een hitteplaat monteren tussen spruitstuk en kop een goed idee? Of zorgt GEEN hitteplaat juist voor een beetje extra koeling voor de kop, en voorverwarming en dus een goede verdamping van het benzinemengsel? Ik merk zoiezo dat na 20-25 minuten rijden het vermogen wat afneemt, vlak nadat de choke er af gaat heb ik het meest. Dit zal ook wel aan andere dingen liggen die warm worden. En tussen carb en spruitstuk? Ik weet wel dat het bij een c-50 nut heeft omdat de carb veel dichter op de kop zit. Maar deze vraag gaat over een CD.
En hop het gas er op
-
Dezelfde Jasper
- chalykiller
- Contacteer:
De isolator doet merkbaar niet zo heel veel, maar het houdt je benzine wat koeler, en misschien werken de materialen van de carburateur minder dan wanneer de carburateur heter wordt zonder isolator. Het maakt denk ik voor de benzine geen donder uit waar je hem na de carburateur plaatst, de mengselstroming blijft redelijk gelijk. Alleen wordt de isolator bij de kop geplaatst warmer, allicht kan ie maar maximaal een bepaalde warmte aan, of geleidt ie de warmte meer als de temperatuur te hoog is. Je wilt je mengsel vooral in de zomer niet te warm hebben, dan kan ie gaan pingelen. Maar ik zou hem gewoon tussen carburateur en spruitstuk plaatsen. De cilinderkop kan wel iets meer warmte kwijt zonder isolator.
In de winter kan je bevriezen van de benzine voorkomen door de isolator weg te halen en er een dunne pakking tussen te plaatsen.
In de winter kan je bevriezen van de benzine voorkomen door de isolator weg te halen en er een dunne pakking tussen te plaatsen.
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Hitteplaat: nut of onnut
als je puur naar de zomerse temperaturen kijkt is het ideaal namelijk hoe kouder de lucht die de motor in gaat hoe meer lucht er ook in past en dit is wel degelijk merkbaar!!! okee het zal bij 50 of 70 cc niet zoveel zijn maar nog steeeds merkbaar...ik heb voor een test eens 2 isolatoren gemaakt van 13mm dik en deze tussen kop en spruitstuk en tussen spruitstuk en carburateur geplaatst...zomers had ik het ijs op de carburateur en spruitstuk staan...liep en trok duivels op..Pimoso schreef:Is een hitteplaat monteren tussen spruitstuk en kop een goed idee? Of zorgt GEEN hitteplaat juist voor een beetje extra koeling voor de kop, en voorverwarming en dus een goede verdamping van het benzinemengsel? Ik merk zoiezo dat na 20-25 minuten rijden het vermogen wat afneemt, vlak nadat de choke er af gaat heb ik het meest. Dit zal ook wel aan andere dingen liggen die warm worden. En tussen carb en spruitstuk? Ik weet wel dat het bij een c-50 nut heeft omdat de carb veel dichter op de kop zit. Maar deze vraag gaat over een CD.
-
Dezelfde Jasper
- chalykiller
- Contacteer:
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
Dezelfde Jasper schreef:Ook minder prettig als je gasschuif tijdens een stuk volgas vast vriest
eerste wat je dan doet is koppeling intrekken en dan erachterkomen dat je zo 1,2,3 niet meer bij je contactslot kan komen zonder de koppeling te laten schieten.. (althans als je in de stad rijdt achter een rij auto's en weinig tijd om te reageren hebt )
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
vroeger monteerde honda deze pakkingen ook tussen spruitstuk en kop en daardoor heeft het spruitstuk ook al bijna geen opwarming meer...dit gebruik ik dus in combi met het ss spruitstuk met rubber bovenaan en nu gaat het dus wel goed..okee krijg nog steeds condens op de carburateur op een normale dag rijden maar bevriezen doet hij nietSteve55 schreef:Dezelfde Jasper schreef:Ook minder prettig als je gasschuif tijdens een stuk volgas vast vriest
eerste wat je dan doet is koppeling intrekken en dan erachterkomen dat je zo 1,2,3 niet meer bij je contactslot kan komen zonder de koppeling te laten schieten.. (althans als je in de stad rijdt achter een rij auto's en weinig tijd om te reageren hebt )