lichten werken niet fatsoenlijk

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jensstynen
4T-MSB beginner
Bezit: Urban Motrac M5

lichten werken niet fatsoenlijk

Bericht door jensstynen »

als ik mijn lichten opzet is er geen probleem,maar als ik naar rechts stuur vallen de lichten uit.
als ik naar links stuur heb ik dit probleem niet. en mijn koplampen zijn niet fel genoeg.
ik heb een brommer waar ook geen extra onderdelen van te vinden zijn (urban motrac m5).
kan iemand mij helpen?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: lichten werken niet fatsoenlijk

Bericht door NIX »

Zal in de koplamp wel ergens een stekker los zitten. Zelf net zolang bewegen en uitzoeken welke het precies is. Als je pech hebt is het een inwendige draadbreuk. Vindbaar, maar nog wat harder je best doen. Als je het gevonden hebt, de stekkers wat aanknijpen en met wat vaseline weer in elkaar klikken, of de stekker eerst nog wat beter op de draad knijpen. Draadbreuken solderen en met krimpkous isoleren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
jnijkamp
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: CD-50H (april 1972)
Contacteer:

Re: lichten werken niet fatsoenlijk

Bericht door jnijkamp »

Ik had laatst een zelfde soort issue met het lampje van de 'dashboard'-verlichting in de snelheidsmeter. Uiteindelijk inderdaad kunnen vinden door aan de voorzijde overal in de draadboom te knijpen en zachtjes te buigen. Op een gegeven moment kom je vanzelf bij de 'plek des onheils'. Bij mij bleek het alleen maar 1 connector die weliswaar zat aangesloten, maar toch slechte verbinding maakte.

Het is echt even een geduld klusje, maar je gaat het vinden!
You meet the nicest people on a Honda!
- Zen Mechanic website
- Zen Mechanic op YouTube -
Plaats reactie