Ik heb een Honda ss50 en hij loopt niet mooi en als je hem even hoger laat lopen zakt hij heel langzaam weer in toeren en hij reageert niet op de luchtschroef. Ik denk dus dat het valse lucht is..
Vooraf liep hij wel goed en zonder iets te hebben aangepast liep hij ineens weer slecht...
Ik heb alle pakkingen vervangen, alles netjes afgevlakt, gaskabel is vrij en heeft speling, benzine kraantje is schoon, over gespoten met motor start om te kijken of hij ergens valse lucht zuigt (doet hij dus nergens) en zelfs 2 verschillende carb’s getest, ontstekingspunt staat goed afgesteld...
Ik zou echt niet weten waar het vandaan kan komen...
SS50 kan valse lucht niet vinden
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Re: SS50 kan valse lucht niet vinden
Kan je er wel een stuk volgas mee rijden, zonder dat het rottig loopt?
Soms kan zijn dat het vlottertje nét niet genoeg benzine toelaat, en dan is je carb niet af te stellen, en blijft ie stationair door-jengelen.
Soms kan zijn dat het vlottertje nét niet genoeg benzine toelaat, en dan is je carb niet af te stellen, en blijft ie stationair door-jengelen.
Hmm, ik heb er wel vol gas mee gereden denk ik maar dan met de oude 17mm carb, maar de carb die er nu op zit is vloeden nieuw dus het is onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt... maar ik zal het in ieder geval deze week nog even proberen! Bedankt voor de tip, iemand nog meer tips?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
wim V8 schreef: ↑18 jan 2021 21:31 Hoeveel topics ga je aanmaken over 1 onderwerp?
search.php?author_id=9784&sr=posts
Gr. Wim.
Ik wist niet onder welke ik het moest zetten...
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Dat een nieuwe carb meteen de goede is gaat ook bij mij niet op. Ik had een nieuwe valstroom carb op een perfect blok gezet, en deze had onmiddellijk dezelfde klachten als jij (het was een chinees carbje). onbegrijpelijk hoe dat komt!!MatsSS50 schreef: ↑18 jan 2021 20:16Hmm, ik heb er wel vol gas mee gereden denk ik maar dan met de oude 17mm carb, maar de carb die er nu op zit is vloeden nieuw dus het is onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt... maar ik zal het in ieder geval deze week nog even proberen! Bedankt voor de tip, iemand nog meer tips?
Nu rij ik alweer een poos met de originele oude schone Keihin (ori) en was ook meteen probleem vrij. Ik ga er ook niet achteraan waarom het zo is.....vaak is het gewoon zo!
Zelfs met een oldtimer auto had ik z'on zelfde probleem!
Hier gaan we weer, het houd niet op!! viewtopic.php?f=9&t=35079
iclaudius schreef: ↑19 jan 2021 09:06Dat een nieuwe carb meteen de goede is gaat ook bij mij niet op. Ik had een nieuwe valstroom carb op een perfect blok gezet, en deze had onmiddellijk dezelfde klachten als jij (het was een chinees carbje). onbegrijpelijk hoe dat komt!!MatsSS50 schreef: ↑18 jan 2021 20:16Hmm, ik heb er wel vol gas mee gereden denk ik maar dan met de oude 17mm carb, maar de carb die er nu op zit is vloeden nieuw dus het is onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt... maar ik zal het in ieder geval deze week nog even proberen! Bedankt voor de tip, iemand nog meer tips?
Nu rij ik alweer een poos met de originele oude schone Keihin (ori) en was ook meteen probleem vrij. Ik ga er ook niet achteraan waarom het zo is.....vaak is het gewoon zo!
Zelfs met een oldtimer auto had ik z'on zelfde probleem!
Hier gaan we weer, het houd niet op!! viewtopic.php?f=9&t=35079
Had ook al een beetje zo’n vermoeden, ik ga hem vanmiddag ff uit elkaar halen en alles goed nalopen.