Geen motorrijbewijs helaas, had ik vroeger moeten doorzetten ( motorrijbewijs halen) maar niet gedaan, wel gelest, dat deed je zelf. Je vroeg bij de gemeente een les plaat aan en mocht dan binnen de gemeente op een motor rijden zodat je rijervaring opdeed. Maar ik was toen ook bezig met mijn autorijbewijs die ik wel afgemaakt heb, dom dat ik dat toen ook niet met mijn cb125 heb gedaan. Was wel lekker scheuren op dat ding van stoplicht naar stoplicht vol gas( ding wou niet harder dan 130) en dat ging best hard, echt spijt heb ik niet van want ik hield in die tijd van hart rijden ( eigenlijk onverantwoord ), en er was nog niet veel verkeer op de weg.
Wegdremelen kan altijd nog , maar die opdruk is toch niet te zien als de motor is ingebouwd, belangrijker is dat ik hem niet harder kan laten lopen dan 50 km per uur( lukt dat niet dan heb ik nog een cloon blokje liggen van 50 cc
cor schreef: ↑11 mar 2021 15:14
Geen motorrijbewijs helaas, had ik vroeger moeten doorzetten ( motorrijbewijs halen) maar niet gedaan, wel gelest, dat deed je zelf. Je vroeg bij de gemeente een les plaat aan en mocht dan binnen de gemeente op een motor rijden zodat je rijervaring opdeed. Maar ik was toen ook bezig met mijn autorijbewijs die ik wel afgemaakt heb, dom dat ik dat toen ook niet met mijn cb125 heb gedaan. Was wel lekker scheuren op dat ding van stoplicht naar stoplicht vol gas( ding wou niet harder dan 130) en dat ging best hard, echt spijt heb ik niet van want ik hield in die tijd van hart rijden ( eigenlijk onverantwoord ), en er was nog niet veel verkeer op de weg.
Idd, in de jaren 80 kon dat nog en ook gebruik van gemaakt.
Dan idd of weghalen, andere cilinder of blok eronder hangen van iemand.
Nog beter is natuurlijk alsnog voor je motorrijbewijs gaan
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.