70cc kop
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Re: 70cc kop
Die zijn, als je ze aangeboden krijgt, aan de prijs. Heb ook gezocht maar kwam ze niet tegen. Mijn oplossing koop een setje 70cc uit China (minder dan dat een ouwde 70cc kop kost, en die moet je dan nog gaan bewerken). Je winst is Euro's en een gelagerde nokkenas, en een gelagerde nokkenstok is beter. Een verse zuiger en een cilinder... en dat voor minder dan een ouwe kop met een nokkenas die het met glij lagering moet doen!
Ik hou niet van China, het eten is daar vies en ze hebben bijzondere manieren maar ben volledig tegen mijn gevoel overstag gegaan. Het is niet allemaal 'meuk' en met wat tlc bouw je echt iets moois maar ergens krijg ik het idee dat ik je dat via een andere weg ook gemeld heb
. Je kan ook als je die Chinese reut wil passeren voor iets van Kitaco of Takegawa gaan
Ik hou niet van China, het eten is daar vies en ze hebben bijzondere manieren maar ben volledig tegen mijn gevoel overstag gegaan. Het is niet allemaal 'meuk' en met wat tlc bouw je echt iets moois maar ergens krijg ik het idee dat ik je dat via een andere weg ook gemeld heb
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! 
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Welke OT70 kop uit china? China gebruikt op bijna alles een model OT50 kop. Zelfs op 110cc zit er nog zo’n ‘nt70’ model kop wat compleet anders is dan ot’s
Maar ik beaam, OT70koppen gaan vlot richting 150euro de dag van vaandaag, soms is het idd interessanter om een ‘duurdere’ Japanse kop te kopen die allemaal OT70 based zijn
Maar ik beaam, OT70koppen gaan vlot richting 150euro de dag van vaandaag, soms is het idd interessanter om een ‘duurdere’ Japanse kop te kopen die allemaal OT70 based zijn
-
Wdaan
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul
het mag ook best een chinese zijn. ik heb al een nieuwe 70cc set gekocht bij het bekende nederlandse bedrijf, dus een set is overbodig. ik zie al die koppen in china wel te koop staan, maar dat zijn nt koppen lijkt me? ik dacht dat gelagerd nt was, en glijlagers ot? chinees is prima voor het aantal kilometers wat ik er jaarlijks mee ga rijden. heb je een link naar een ot gelagerde kop?Gooische Honda schreef: ↑11 apr 2021 23:08 Die zijn, als je ze aangeboden krijgt, aan de prijs. Heb ook gezocht maar kwam ze niet tegen. Mijn oplossing koop een setje 70cc uit China (minder dan dat een ouwde 70cc kop kost, en die moet je dan nog gaan bewerken). Je winst is Euro's en een gelagerde nokkenas, en een gelagerde nokkenstok is beter. Een verse zuiger en een cilinder... en dat voor minder dan een ouwe kop met een nokkenas die het met glij lagering moet doen!
Ik hou niet van China, het eten is daar vies en ze hebben bijzondere manieren maar ben volledig tegen mijn gevoel overstag gegaan. Het is niet allemaal 'meuk' en met wat tlc bouw je echt iets moois maar ergens krijg ik het idee dat ik je dat via een andere weg ook gemeld heb. Je kan ook als je die Chinese reut wil passeren voor iets van Kitaco of Takegawa gaan
![]()
nasi is meer mijn ding
-
Wdaan
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Wdaan schreef: ↑12 apr 2021 08:49het mag ook best een chinese zijn. ik heb al een nieuwe 70cc set gekocht bij het bekende nederlandse bedrijf, dus een set is overbodig. mocht iemand die willen ruilen tegen een 70cc voor een 50 kop dan kan dat ook, ik heb nog een nette 50 liggen namelijk.Gooische Honda schreef: ↑11 apr 2021 23:08 Die zijn, als je ze aangeboden krijgt, aan de prijs. Heb ook gezocht maar kwam ze niet tegen. Mijn oplossing koop een setje 70cc uit China (minder dan dat een ouwde 70cc kop kost, en die moet je dan nog gaan bewerken). Je winst is Euro's en een gelagerde nokkenas, en een gelagerde nokkenstok is beter. Een verse zuiger en een cilinder... en dat voor minder dan een ouwe kop met een nokkenas die het met glij lagering moet doen!
Ik hou niet van China, het eten is daar vies en ze hebben bijzondere manieren maar ben volledig tegen mijn gevoel overstag gegaan. Het is niet allemaal 'meuk' en met wat tlc bouw je echt iets moois maar ergens krijg ik het idee dat ik je dat via een andere weg ook gemeld heb. Je kan ook als je die Chinese reut wil passeren voor iets van Kitaco of Takegawa gaan
![]()
ik zie al die koppen in china wel te koop staan, maar dat zijn nt koppen lijkt me? ik dacht dat gelagerd nt was, en glijlagers ot? chinees is prima voor het aantal kilometers wat ik er jaarlijks mee ga rijden. heb je een link naar een ot gelagerde kop?
nasi is meer mijn ding
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Al die china nt70 koppen, daar past geen ot 70 zuiger onder!
En een nt70 zuiger komt 3mm te laag uit met een ot drijfstang.
En een nt70 zuiger komt 3mm te laag uit met een ot drijfstang.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
klopt. en op 72cc is er gewoon bijna geen optie. bij 85cc zou je nog piston kunnen nemen voor OT50-kop of NT70-kop. Bij 70cc is het of NT70 bij alle 12V modellen of OT70 bij 6V modellen (en bij 6V heb je idd aangepaste pistons voor OT50-kop).
Ga je naar 12V +72cc-modellen heb je meestal 3 model pistons voor 1 cilinderinhoud. bv 85c voor NT50-kop, 85cc voor NT70-kop en 85cc voor OT70-kop model. Maar bij 72cc heb je enkel voor NT50 en NT70, niet voor OT70. OT zuiger aanpassen lukt niet door lengte drijfstang, zoals Niels aanhaalde.
-
Wdaan
ss50 k3
wat ander 2takt spul
dus het komt neer op een originele OT 70 kop vinden. of drijfstang ombouwen voor nt setjes. ik heb een ot 50 kop liggen, daar zou dan nog een aangepaste zuiger onder kunnen? of een 70cc ot chinees kopen bij 4taktschuur.
kun je verder aan de buitenkant nog een verschil zien tussen ot of nt koppen/blokken? 12v, lagernokkenas is altijd nt als ik het goed begrijp, alleen zit dat natuurlijk een beetje verstopt.
kun je verder aan de buitenkant nog een verschil zien tussen ot of nt koppen/blokken? 12v, lagernokkenas is altijd nt als ik het goed begrijp, alleen zit dat natuurlijk een beetje verstopt.
nasi is meer mijn ding
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
welke motor moet het op komen? Welke cilinder/zuiger heb je? Dat zal vooral de 1e reden zijnWdaan schreef: ↑12 apr 2021 12:48 dus het komt neer op een originele OT 70 kop vinden. of drijfstang ombouwen voor nt setjes. ik heb een ot 50 kop liggen, daar zou dan nog een aangepaste zuiger onder kunnen? of een 70cc ot chinees kopen bij 4taktschuur.
-
Wdaan
ss50 k3
wat ander 2takt spul
welke motor moet het op komen? Welke cilinder/zuiger heb je? Dat zal vooral de 1e reden zijn
[/quote]
ss50 onderblok, helemaal origineel, zit nu een imitatie 70cc cilinder/zuiger kit op van 4taktwinkel. het is een 70cilinder voor 70kop setje.
[/quote]
ss50 onderblok, helemaal origineel, zit nu een imitatie 70cc cilinder/zuiger kit op van 4taktwinkel. het is een 70cilinder voor 70kop setje.
nasi is meer mijn ding
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
Maar dat is zo’n cheap nt70 kitje? Dat past niet op dat onderblok, piston is te laag toch
-
Wdaan
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Er zijn ook 70 ot setjes te koop, niet alleen nt. En cheap... wat goedkoop is verschilt per persoon. Het is in ieder geval een heel stuk goedkoper dan een originele set.
nasi is meer mijn ding
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
-
Wdaan
ss50 k3
wat ander 2takt spul
Ok, meeste hier zijn altijd 12v kitjes
Goed welke piston heb je dan? Voor ot50kop of ot70?
[/quote]
ot70, als het een ot50 was geweest had ik geen probleem. dan had ik nog een kop liggen. misschien dat ik dat ook gewoon ga doen mocht het te moeilijk zijn om een goede 70 te vinden. iig, dat is volgens mij het enige verschil toch? de vorm van de zuiger
Goed welke piston heb je dan? Voor ot50kop of ot70?
[/quote]
ot70, als het een ot50 was geweest had ik geen probleem. dan had ik nog een kop liggen. misschien dat ik dat ook gewoon ga doen mocht het te moeilijk zijn om een goede 70 te vinden. iig, dat is volgens mij het enige verschil toch? de vorm van de zuiger
nasi is meer mijn ding
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
dan zou ik gewoon een aangepaste zuiger zoeken voor OT50-kop. Heb ik altijd fijner gevonden om te rijden dan met ot70-kop (op 70cc hé)