Ik wil hier mijn vorderingen gaan bijhouden. Te beginnen met wat geschiedenis. Ik moet de brommer ergens rond 2007 als 17-jarige hebben gekocht. De liefde begon namelijk bij een Honda C310(s). Dit overigens naast een heleboel Honda tweetakten, ook in mijn bezit.
Vanaf het moment dat ik een stoterstangetje hoorde lopen, was ik verkocht. Maar ik vond de C310 wel wat duf en toen ik die kon verkopen ben ik op zoek gegaan naar een C320. Via, via kreeg ik toen een tip dat er een eentje in een schuur in Eindhoven stond. Het was van een vrouw waarvan de man was overleden. Hij was kunstenaar, bouwde boten, maar was autoloos. Dus trok hij de boten met zijn C320 door de stad. Dat moet een gezicht zijn geweest.
De brommer had toen ik hem kocht zeker tien jaar stilgestaan en was lelijk overgekwast in het wit. Ik heb er enige tijd op gereden, maar eigenlijk was het een rampenplan. Als 17-jarige had ik geen geld, geen kennis en vooral geen geduld om hem goed onder handen te nemen. Dus toen ik hem in 2008 aan een vriend kon verkopen heb ik het gedaan. Altijd een beetje spijt van gehad.
Tot die vriend weer belde. Hij had hem tien jaar geleden uit elkaar gehaald met het idee om hem ook echt weer in orde te maken, maar verder dan stralen en primeren was hij niet gekomen. Of ik hem niet terug wilde? Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Moeders de vrouw (ondertussen in het leven) wel iets langer overigens.

Foto uit 2007. Net in mijn bezit. Let niet op de MB, die was van iemand anders. (2007)

De toenmalige brommerverzameling, met de C320 en C310 naast elkaar (2007)

Foto van de toenmalige eigenaar van wie ik hem kocht in 2007

Haar man trok er boten mee door de stad. Dat moet een verschijning zijn geweest!