Stuurslot CB50
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Re: Stuurslot CB50
Ja dit is van een cb50j. Daarom vond/ vind ik het ook vreemd dat het bij jou anders is.
Wekt dat slot ook gewoon Cor?
Had namelijk een setje met ook zo`n slot zoals deze gemonteerd op mijn XL, maar die viel helaas niet in frame.
Zodoende blokkeerde hij dus ook het stuur niet. Zodoende al mijn sloten op de frames vervangen.
-
cor
- 4T-MSB addict
Zeker werkt deze. Anders had ik hem er niet opgezet, wat ik wel nog een keer ga doen is een slot, kontaktslot en benzinedop met slot kopen met dezelfde sleutel( een stuk makkelijker en gelijk 2 sleutels.)
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Maar valt ie ook in het slot cor? Want de afstand tot het frame is vrij groot? De duitse cb heeft wel de montageplaat op het tstuk, maar niet de slotplaat op het frame.
Ik zie overigens bij jou ook het duitse slot op het balhoofd, heb je die op het tstuk er zelf op gezet?
Ik zie overigens bij jou ook het duitse slot op het balhoofd, heb je die op het tstuk er zelf op gezet?
grote klappen, snel thuis
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Niemann slot zit op europsese versies, ik gok dat die van cor een japanner is. (of in ieder geval niet uit duitsland)
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Op mijn (Duitse) CY zit een Niemann slot op/in het balhoofd, maar op de vork zit ook de montageplaat voor een onderbouw slot 
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Hier op mijn CB50J ook:

-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
En bij cor ook, dus ook een duitse, maar er mist de slotplaat.
-
cor
- 4T-MSB addict
Zal vandaag wel wat foto,s maken
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Bij de japanse frames zit daar een plaatje cor, dat zit er op de duitse niet want die hebben het slot op het balhoofd ipv het tstuk. Dus het frame is specifiek duits, het tstuk niet. Zonder dat plaatje gaat je stuurslot het niet of nauwelijks doen. Als de pen al in het gaatje valt, want die zit er dan weer wel, zal het niet heel moeilijk die daar weer uit te duwen. Bij jouw frame mist ook dat plaatje zag ik op de foto, en je hebt ook het stuurslot op het balhoofd.
Edit, die lip aan dat plaatje is er om te voorkomen dat je bij de schroeven van het slotje kunt als ze op slot staat, anders heb je hem er zo af.

Edit, die lip aan dat plaatje is er om te voorkomen dat je bij de schroeven van het slotje kunt als ze op slot staat, anders heb je hem er zo af.

Laatst gewijzigd door ildert op 17 mei 2021 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Dit is een duits frame, zie onderkant...wel gaatje, geen plaatje

Bas_CB50 schreef: ↑16 mei 2021 14:17 Dat lukte allemaal niet.
Aan het boren geweest en als je zo ver bent gekomen (zie foto) zou je toch denken dat de boel er een keer uit moet komen.
Het achterste (zilveren) gedeelte blijft maar zitten en komt er niet uit.
Weet nu even niet hoe ik verder moet gaan. Iemand nog een idee?![]()
tja, jammer dat je nu al dit gedaan hebt, dit had je uiteindelijk dus met een kerntrekker of slagtrekker moeten proberen.(dan draai je een stevige parker in het slot en daaraan trek je de kern met geweld eruit met de kern of slag trekker)
-
cor
- 4T-MSB addict
Als hij bij mij op slot zit kun je niet bij de schroeven komen, ook moet het slot geplaatst worden voordat je de voorvork in elkaar zet ander kun je 1 schroef niet plaatsen.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!

Ook niet als je naar rechts stuurt?
Dit is overigens mijn duitse j met beide sloten, waarvan die op het tstuk niet werkt
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
De topicstarter zijn niemann slot zit vast in het balhoofd/stuurpen. Heeft niets met dit type slot te maken.
In feite zou je in principe die sluitpen weg kunnen boren, ware het niet dat die mee gaat draaien met de boor en er dus niets gebeurt.
nu je dat ding zo ver hebt weggeboord, komt die pen niet toevallig naar buiten vallen als je met een paar man de brommer op zijn kant houd en en met het stuur rammelt?
(en dat in deze covid tijden...)