Mijn eigen C320 in kratten
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 mar 2021 16:50
- Bezit: Honda C320
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Veel tijd
Nee, zonder dollen. Eerst met een oude beitel de erge roestblazen eraf. Dan heel, heel voorzichtig met een kleine staalborstel de roetpitten te lijf. Schoonmaken en dan met chroompoets. Nadeel is dat je op sommige plekken waar de roest al door het chrome heen is, je bloot staal poetst. Maar dat zal ik als ik weer ga rijden behandelen met een lichte olie. En dan eens in de zoveel tijd die vervangen.
Zoals in de topicstart al schreef: concours staat is niet het doel, wel gewoon toonbaar en technisch goed maken.
Nee, zonder dollen. Eerst met een oude beitel de erge roestblazen eraf. Dan heel, heel voorzichtig met een kleine staalborstel de roetpitten te lijf. Schoonmaken en dan met chroompoets. Nadeel is dat je op sommige plekken waar de roest al door het chrome heen is, je bloot staal poetst. Maar dat zal ik als ik weer ga rijden behandelen met een lichte olie. En dan eens in de zoveel tijd die vervangen.
Zoals in de topicstart al schreef: concours staat is niet het doel, wel gewoon toonbaar en technisch goed maken.
- Gooische Honda
- 4T-MSB regular
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
- Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
- Locatie: 'tGooi
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Patina, daar draait het om. Een strak in de lak en van bold tot en met de verchoomde nut is zielloos. Mooi voor in de slaapkamer maar het leven is eruit. Dan maar wat imperfecties, da's een mooi leven. Kijk maar naar jezelf.
Lekker doen zo en bijhouden straks als het af is. Cool!!
Lekker doen zo en bijhouden straks als het af is. Cool!!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!!
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Die kant van je naaf met dat lager is een stukje opgevreten, het lager ligt normaal in de naaf, nu deels niet. Het stukje alu met rubber o ring is weg, door een kapot tandwieldrager lager ooit, of verkeerde tandwieldrager van C50 op C320. Op zich is het niet zo erg als het lager nog genoeg in de naaf ligt, maar zet er wel een dicht lager in aub, want anders roest ie zo weer.
''UNOX MAN''
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 mar 2021 16:50
- Bezit: Honda C320
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Dat vermoeden kreeg ik dus ook. De sporen op de naaf waren zo vreemd en ruw, helemaal niet des Honda's, dat ik er even op heb moeten puzzelen.
Maar jij schrijft dus wat ik al vermoedde. Dank. En dat dichte lager had ik zelf ook al bedacht.
Maar jij schrijft dus wat ik al vermoedde. Dank. En dat dichte lager had ik zelf ook al bedacht.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 mar 2021 16:50
- Bezit: Honda C320
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Je bent eigenwijs en overmoedig. Echt twee verschillende merken spuitbussen moet voor een keer wel kunnen. Zal vast wel loslopen, zal vast wel.... Shit.
Dus. Echt niet meer doen. Echt niet.
Dus. Echt niet meer doen. Echt niet.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Ah krimplak gefabriceerd zie ik
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Mijn eigen C320 in kratten
dit gebeurt als je spuitverf aanbrengt op gewone kwastverf van de gamma ofzo. ik ken iemand die autootjes spoot met deze verf, want goedkoop, en dan snel verkopen voordat de verf weer lelijk zou worden (door zonlicht). als die kopers die auto dan later weer wilden overspuiten moesten ze eerst alle verf van die auto afhalen, want anders gaat het er net zo uitzien als op die foto. en dat vertelde hij er niet bij natuurlijk, terwijl hij dat dondersgoed wist.
dus, zo weet ik dat. en nu weten jullie het ook
kwastverf over spuitlak gaat wel, andersom niet
dus, zo weet ik dat. en nu weten jullie het ook
kwastverf over spuitlak gaat wel, andersom niet
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Of het mekaar kan verdragen hangt af van het oplosmiddel , dus op waterbasis andere verf op waterbasis gebruiken, op terpentinebasis andere verf op terpentinebasis gebruiken dan gaat het altijd goed. Weet je het niet zeker! Dan gewoon even proefspuiten, dan zie gauw genoeg of het mekaar niet aanvreet
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Mijn eigen C320 in kratten
ik geloof dat hij tinner gebruikte
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 mar 2021 16:50
- Bezit: Honda C320
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Ha, ja, nou. Het is gelukkig niet erg. Zijn beugeltjes voor de kappen. Dus beetje schuren en opnieuw. Gelukkig niet de kappen zelf en dan dit met 2k blanke lak. Morgen opnieuw in de verf zetten. Gewoon een leuke reminder dat haastige spoed....
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 mar 2021 16:50
- Bezit: Honda C320
Re: Mijn eigen C320 in kratten
En: op de eigen benen!
Voorvork gereviseerd, nieuwe banden en wiellagers
Voorvork gereviseerd, nieuwe banden en wiellagers
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 mar 2021 16:50
- Bezit: Honda C320
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Kappen zijn gespoten en klaar.
Plaat van de buddyseat ligt bij de lasser voor nieuwe haakjes voor het overtrek, die waren compleet verdwenen...
Volgende stap is het blok. Schijnt vastgelopen te zijn, dus dat zal wel een project op zichzelf worden...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 08 dec 2010 20:11
- Bezit: - honda dax ST70 1988
- honda yellow little cub - Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Mijn eigen C320 in kratten
Dit wordt een zeer mooi exemplaar
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
- Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc - Locatie: Deinze, België
Re: Mijn eigen C320 in kratten
heel mooi, ik ben fan