Rutger1973 schreef: ↑16 jul 2021 19:40
Ok, dus kabelboom in frame hangen. Mag ik aannemen dat de 2 zwarte draden met de ringetjes de massadraden (de min pool?) zijn (voor frame en motorblok?). Wat zit er dan aan de - van de accu? En wat gaat er vanuit de + van de accu naar de kabelboom?
Sorry voor al mijn noob vragen maar ben lerende
De min van de accu zit aan de massa in de draadboom en aangezien de draadboom ook ergens aan een boutje in het frame zit zitten die massa's lekker aan elkaar geknoopt. En omdat dit een skyteam boom is heel bijna elke verbruiker een massa draad. Honda zelf wil hier en daar wel eens wat draden weglaten en laat de massa dan via het frame teruglopen. (hee, waar heb ik dat meer gehoord))
Vanaf de pluspool van de accu komen als het goed is 2 draden in het geval van een e-start boom. Een dunne rode die via een zwevende zekering(10A) houder naar het contactslot gaat. En een dikkere rode die naar één van de aansluitingen op het startrelais gaat deze heeft geen zekering dus uitkijken hiermee..
ps. Zat die draadboom niet eerst in de brommer voor je de boom eruit haalde?
edit. Op één van de foto's zie je de dunne rode met een stuk zekering houder en de dikke rode die nog aan het startrelais zit.
edit2 met een beetje geluk staat er in de faq nog een schema van de skyteam st-110, die moet je hebben.