Honda SS50ZB2 5-speed tuning
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 jan 2020 13:06
- Bezit: C50
- Locatie: Bleiswijk
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Hoe staat het eigenlijk met het blok nu? Ben heel erg benieuwd !
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Voorlopig nog geen nieuws.
De zuiger wordt aangepast en dat kan met zomervakantie enzo wel even duren.
Zodra er weer foto's te delen zijn dan vernemen jullie dat.
Groet, Jason
De zuiger wordt aangepast en dat kan met zomervakantie enzo wel even duren.
Zodra er weer foto's te delen zijn dan vernemen jullie dat.
Groet, Jason
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Welke zuiger heb je dan?
Volgens mij zijn de meeste veel cc zuigers wel plug en play op wat jij hebt mits hij voor de 4 klepper kop is
Volgens mij zijn de meeste veel cc zuigers wel plug en play op wat jij hebt mits hij voor de 4 klepper kop is
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Ik rij al jaren met 56 slag, pak altijd een korte zuiger zo als die van kitaco,takegawa die je op veel cc blokken monteerd past prima zonder aan passen op de 2v koppen.
Jaren met 56×52 met een kitaco 108se zuiger gereden. Dat liep verdraaid hard.
Zelfs een 47mm c90 tonend past er op moet dan enkel uit de rok van de cilinder wat weghalen en het hemt van de zuiger dat heeft ruzie met de wangen en drijfstang bij zo'n slag.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Maar nu zit je met die mottige 4klepper (sorry ik vind die kop lelijk en wijkt te ver af voor ori ogend) en moet je wel een goeie piston hebben. 1 keer ne verkeerde tik en tis een duur grapje.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Heeft takegawa niet een blok net 56 boring?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Scut is 57mm. Gaat van krakegawa van 50, e-stage, 52 (51 is onvindbaar geworden) naar 54mm en dan 57. En dan is er voor iedere slag nog eens een andere zuiger. De 52mm kan niet gebruikt worden van ori slag op de 50 of 54. De 54 van ori slag kan niet op de 54 slag enz.
Allemaal fijn uitgedoktert denk ik dan.
Daytona is dan gemakkelijker/gebruiksvriendelijker.
54mm ori slag past op de 52 slag, idem de 52mm past op de 52 slag. En deze van hun 54.5mm slag kun je op een ori Honda c90 (49.5) gebruiken. Dus zelfs de piston van de 4-klepper DOHC, kun je 88 of 110 maken en 95 of 119.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Als je er daar van een paar hebt liggen zou je de zuigers is naast elkaar willen houden 2 zuigers op 1 pen schuiven ben wel benieuwd hoeveel verschil er in zitMrSinga schreef: ↑24 jul 2021 09:33Scut is 57mm. Gaat van krakegawa van 50, e-stage, 52 (51 is onvindbaar geworden) naar 54mm en dan 57. En dan is er voor iedere slag nog eens een andere zuiger. De 52mm kan niet gebruikt worden van ori slag op de 50 of 54. De 54 van ori slag kan niet op de 54 slag enz.
Allemaal fijn uitgedoktert denk ik.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Hallo allemaal,
Kleine update aangaande het aanpassen van een 56 mm test zuiger.
Doelstelling van deze test was uitvinden hoe de uitsparingen gefreesd dienen te worden in een uiteindelijke versie.
Deze test versie heeft nog de verhoging van de oorspronkelijke zuiger.
Die halen we waarschijnlijk weg bij de uiteindelijke versie, vergelijkbaar met het zuigerdek van de Takegawa 57 mm scut zuiger.
Het overgebleven zuiger dek is na de bewerking bij de uitsparingen te dun.
Doel is dus een andere basis zuiger te vinden voor de uiteindelijke versie.
Welkom zijn feitelijke suggesties inclusief weblink waar deze aan te schaffen zijn.
Vereisten:
1. diameter 56 mm,
2. pistonpen 13 mm,
3. zuigerveren 3,
4. voldoende materiaal boven de bovenste zuigerveer.
Bijgevoegde foto's tonen:
A. Test zuiger 56 mm met zij aanzicht van een Takegawa 57 mm scut zuiger (slechts 2 zuigerveren),
B. Test zuiger 56 mm licht afgedraaid,
C. Test zuiger 56 mm met ingefreesde klep uitsparingen 3/4 aanzicht,
D. Test zuiger 56 mm met ingefreesde klep uitsparingen boven aanzicht,
E. Cylinder proefpassing ingebouwde toestand,
F. Verbrandingskamer in de kop.
Groet, Jason
Kleine update aangaande het aanpassen van een 56 mm test zuiger.
Doelstelling van deze test was uitvinden hoe de uitsparingen gefreesd dienen te worden in een uiteindelijke versie.
Deze test versie heeft nog de verhoging van de oorspronkelijke zuiger.
Die halen we waarschijnlijk weg bij de uiteindelijke versie, vergelijkbaar met het zuigerdek van de Takegawa 57 mm scut zuiger.
Het overgebleven zuiger dek is na de bewerking bij de uitsparingen te dun.
Doel is dus een andere basis zuiger te vinden voor de uiteindelijke versie.
Welkom zijn feitelijke suggesties inclusief weblink waar deze aan te schaffen zijn.
Vereisten:
1. diameter 56 mm,
2. pistonpen 13 mm,
3. zuigerveren 3,
4. voldoende materiaal boven de bovenste zuigerveer.
Bijgevoegde foto's tonen:
A. Test zuiger 56 mm met zij aanzicht van een Takegawa 57 mm scut zuiger (slechts 2 zuigerveren),
B. Test zuiger 56 mm licht afgedraaid,
C. Test zuiger 56 mm met ingefreesde klep uitsparingen 3/4 aanzicht,
D. Test zuiger 56 mm met ingefreesde klep uitsparingen boven aanzicht,
E. Cylinder proefpassing ingebouwde toestand,
F. Verbrandingskamer in de kop.
Groet, Jason
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Bestaan er geen blinde 56mm pistons waar je uw ding mee kan doen?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16255
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Ik ken alleen de trp 56mm's voor ori nice kop en voor superhead+R 2sm . Geen vierklepper zuigers.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
ooracing heeft ook 56mm's in hun gamma. Maar je blijft volgens mij met het probleem dat die dingen allemaal niet dik genoeg gaan zijn voor die kameringen.
nu es redeneren. Vermits quasi alles 4t is geworden van scooters tot grote moto. En ik weet dat vroeger ook wel es een CB125 zuiger gebruikt werd in dax/SS (65 kit?). Waarom eens niet naar "andere" zoeken.
bv: https://nl.grandado.com/products/voor- ... ZUQAvD_BwE
zoiets? allez, ik weet niet direct welke hoogte ed u nu heeft, maar het idee om eens verder te kijken welke moto's ook 56mm boringen hebben (en meeste zijn 4kleps dag van vandaag). En ook dezelfde pistonpen dikte hebben (deze is 15 dus te groot, maar het is het idee)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 12 apr 2014 08:45
- Bezit: CD50 SS50 Z50M
Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning
Deze zuiger zou ideaal zijn om aan te passen, hier is het zuigerdak nog niet van gefreesd. Alleen zijn ze nu niet meer te bestellen op Aliexpres, misschien dat ze ergens anders nog beschikbaar zijn.
https://nl.aliexpress.com/item/40003482 ... 4c4d3yZAfQ
https://nl.aliexpress.com/item/40003482 ... 4c4d3yZAfQ