Honda C50 van brommer naar motor
-
Lob
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda Jazz
Honda c50 (binnenkort)
Honda C50 van brommer naar motor
Ben er een tijdje uit geweest en nu met pensioen en toch weer een Honda C50 van viertaktschuur aangeschaft ( moet nog geleverd worden). Zal uit 92/93 zijn. Op brommerplaat.
Lang niet gereden en ga er eerst maar eens als brommer ermee rijden. Misschien later dan toch(weer) motorplaat erop ( en 70/90 cc blok). Heb vroeger altijd C90 motor gereden.
Mijn vraag:
Kan die omzetting gewoon bij de plaatselijke RDW of moet je dan naar Lelystad?Wil gewoon effe weten hoe het ook alweer zat. Volgens mij hoef je niet veel te veranderen bij keuring.
BVD
Lang niet gereden en ga er eerst maar eens als brommer ermee rijden. Misschien later dan toch(weer) motorplaat erop ( en 70/90 cc blok). Heb vroeger altijd C90 motor gereden.
Mijn vraag:
Kan die omzetting gewoon bij de plaatselijke RDW of moet je dan naar Lelystad?Wil gewoon effe weten hoe het ook alweer zat. Volgens mij hoef je niet veel te veranderen bij keuring.
BVD
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Re: Honda C50 van brommer naar motor
Lijkt mij simpeler om "later" als de tijd is gekomen voor dat motorkenteken om terug te gaan naar viertaktschuur, het ding in te ruilen voor een echte C90 met motorkenteken.
Maar als je toch je eigen C50 wilt behouden, die als motor laat keuren, doe dat dan met het eigen 50cc blokje er nog onder, is het kenteken eenmaal binnen dan ga je los met 70 90 110 140 160 190cc blokken.
En het kan gewoon bij de meeste plaatselijke rdw's
Gr. Wim.
Maar als je toch je eigen C50 wilt behouden, die als motor laat keuren, doe dat dan met het eigen 50cc blokje er nog onder, is het kenteken eenmaal binnen dan ga je los met 70 90 110 140 160 190cc blokken.
En het kan gewoon bij de meeste plaatselijke rdw's
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
-
Lob
Honda c50 (binnenkort)
Dankje voor het advies Wim!
Gr. Lob
Gr. Lob
- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Waarom eigenlijk niet meteen een C90 met motorkenteken?
Is toch ook net een brommer.
En je mag dezelfde wegen berijden als met de brommer
Gr. Wim..
Is toch ook net een brommer.
En je mag dezelfde wegen berijden als met de brommer
Gr. Wim..
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Flauwekul. De brommer kan zo op motorkenteken tot '98. Zal rond de 160,- kosten en 20,- voor de plaat. Kan dus direct of kan later. Zit de bromplaat er al op of moet hij nog gekeurd? De 4Tschuur kan hem ook op motorplaat laten zetten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Huh?
Maar wat is er dan flauwekul?
Gr. Wim.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
NIX
- chaly addict
Om ermee terug te gaan naar de 4T schuur om in te ruilen voor een motorC. Dat is nogal een drastisch advies. En geen antwoord op de vraag, ook al doe je dat in de 2e instantie.
-
Lob
Honda c50 (binnenkort)
Nee , daar twijfelde ik over om meteen op motorplaat te gaan. Is ook geen 40 jaar oude oldtimer, dus iets meer kosten.
Maar vooral de reden: eerst weer eens kijken hoe het bevalt op zo'n ding te rijden na al die jaren. Hij wordt op 60 km afgeleverd en dat betekent steeds opletten/afremmen op fietspaden etc. Dus straks eerst eens even wat tuffen en kans is groot dat ik dan naar motorkeuring ga.
Kan redelijk makkelijk aan C90 blok komen en dat zal er dan wrsch onder gaan.
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Tegenwoordig mag je niet overal meer op het fietspad rijden he.
Als je een motorplaat overweegt dan direct doen.
Ook geen geouwehoer met politie, toekomstige milieu zones etc.
Als je een motorplaat overweegt dan direct doen.
Ook geen geouwehoer met politie, toekomstige milieu zones etc.
-
Lob
Honda c50 (binnenkort)
Bedankt voor alle tips!
Laat hem direct op motorplaat zetten. Heb geen eigen auto meer en anders raak ik mijn noclaim ook nog een kwijt.
Groet Lb
-
NIX
- chaly addict
Als hem met een C90 blok voor het eerst laat kentekenen is er weinig aan de hand, als hij al een kenteken heeft en je laat hem met een ander blok keuren, dan zal de RDW willen weten onder welke brommer het blok vandaag komt. De RDW registreert al een paar jaar de motornummers. Jij kunt die echter niet nagaan. Ze vragen tegenwoordig naar het framenummer van de oorspronkelijke fiets. Dat is in veel gevallen natuurlijk niet te achterhalen, dus zal je ook met een verkoopverklaring van het andere blok aan moeten komen. Hou daar rekening mee.
-
Lob
Honda c50 (binnenkort)
Zal ik doen. Bedankt voor de tip!NIX schreef: ↑01 nov 2021 14:54 Als hem met een C90 blok voor het eerst laat kentekenen is er weinig aan de hand, als hij al een kenteken heeft en je laat hem met een ander blok keuren, dan zal de RDW willen weten onder welke brommer het blok vandaag komt. De RDW registreert al een paar jaar de motornummers. Jij kunt die echter niet nagaan. Ze vragen tegenwoordig naar het framenummer van de oorspronkelijke fiets. Dat is in veel gevallen natuurlijk niet te achterhalen, dus zal je ook met een verkoopverklaring van het andere blok aan moeten komen. Hou daar rekening mee.
o das lekker irritant. dus als je niet kan aantonen dat een blok niet gestolen is dan istie gestolen?... rare gang van zaken. me dunkt dat eerst moet worden aangetoond dat iets daadwerkelijk gestolen is, zo werkt het rechtsbeginsel. als de rdw dat zo geregeld wil hebben dan horen zij zelf te beginnen met motorblokken registreren en zo een register op te bouwen, blokken die stammen van vóór dat ze dat plan opvatten dienen zonder verklaring of gedoe geaccepteerd te worden en vanaf dan in de registratie toegevoegd te worden. moet natuurlijk eerst weer iemand voor naar de rechter stappen... *zucht*
wat heb je nou eigenlijk nog aan rechten als je er nog steeds voor moet vechten om ze ook te krijgen? die horen gewaarborgt te zijn. echt bananenrepubliek gedrag dit
wat heb je nou eigenlijk nog aan rechten als je er nog steeds voor moet vechten om ze ook te krijgen? die horen gewaarborgt te zijn. echt bananenrepubliek gedrag dit
-
NIX
- chaly addict
Het is zoals het is. Ik verzin het niet. Als je een brommer koopt zoals hij is, dan is er geen probleem, bij een blokwissel zien ze het liefst een bon. Bij een gebruikt blok zelfs een framenummer.
ja maar er zijn toch zat mensen die al jarenlang blokken en onderdelen en ongeschouwde brommers hebben liggen van vroeger, je kan toch niet eisen dat ze daar bonnetjes of wat ook van laten zien? en hoe zit het met de bekende viertakthandelaren? die hebben vaak ook al jarenlang een hele voorraad ouwe blokken liggen.
we moeten massaal in opstand komen
we moeten massaal in opstand komen