Hij rookt vrij constant, bij gasgeven wel wat grotere pluim. Afremmen op de motor weet ik zo niet hoe de rook er dat uitziet.
Goed punt, ben er zelf ook niet geheel gerust op dus dan maar even alles nakijken.
Precies, dat een c110 kop een grotere doorlaat heeft lijkt me de verbetering tov std s-blok. Ik was enigszins in de war doordat in andere topics waar mensen vragen hoe ze een c320s blok harder laten lopen gesuggereerd wordt om een c110 zuiger te monteren. De echte verbetering zit m dan idd in kop met grotere doorlaat, grotere carb en groter spruitstuk. Als al die aanpassingen echt maar een marginaal verschil maken laat ik m mooi zo. Dat is de kans op schade (en in de portemonnee) me ook niet waard.lil schreef: ↑10 jan 2022 16:41 zo'n s-blokkie heeft van zichzelf al een hoge zuiger, dezelfde als c110 dus daar verander je niks mee. wat het hem doet bij een c110 is de aluminium kop, want die heeft een grotere doorlaat, en dit in combinatie met een groter spruitstuk en carburateur(16mm) geeft hem meer pit. de top is nogthans in vergelijking met een c310/320 s-blok niet gek veel hoger.(60 tegenover zo'n 70km/u)
ik zou em lekker zo laten.
Over de olie lijkt ook vaak discussie te zijn. Hier op het forum lees ik vaak dat 20w50 een goeie is voor deze blokjes (heb ik er nu ook in). Gedachte achter SAE30 mineraal olie was om deze erin te doen voor het inrijden nadat de boel uit elkaar is geweest (of doe je dat alleen als je een nieuwe zuiger monteert?). Of moet ik bij koudere temperaturen juist geen SAE30 erin doen omdat deze dan te dik blijft?