Ik zal dit maar beginnen door te zeggen dat ik hier zelf weinig verstand van heb, ik probeer alleen mijn vader te helpen.
Vorig jaar tijdens een regenbui kapte de motor ereens mee, en sinds dien krijgt hij er geen vonk meer uit. Er zit geen origineel blok onder maar een 50cc skyteam(?) Wij weten eigenlijk niet precies wat er mis mee is, maar hebben al veel geprobeerd zoals de CDI vervangenen met eentje die zeker werkt, bogie vervangen, bobine vervangen. Maar nog niets heeft geholpen.
Ook hoop ik dat dit de juiste plek is, want met een hoop gegoogle kon ik er niet veel over vinden.
Geen vonk
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Geen vonk
Je krijgt wel een vonk? (even een bougie in de dop en de bougie tegen de kop houden)
Ook de spoelen van de ontsteking al doorgemeten op breuk of sluiting?
Indien wel een vonk, de carburateur al eens afgetapt?
Ook de spoelen van de ontsteking al doorgemeten op breuk of sluiting?
Indien wel een vonk, de carburateur al eens afgetapt?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Geen vonk
Check ook je massa verbindingen met t blok en/of frame op roest.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Geen vonk
Er kunnen 3 schakelaars op zitten die de ontsteking uit zetten. En die zijn wel eens defect.
-Contactslot
-Zijstandaard beveiligingschakelaar.
-Kill switch aan het stuur.
Sluit die één voor één buiten,(of allemaal in één keer bij de stekker uit je blok)en probeer steeds de brommer te starten, dan kan je die alvast afvinken in de lijst.
Draai ook eens de bougiedop van de kabel af
en kijk of er een vonk direct van de kabel afkomt naar de cilinderkop.
Gr. Wim.
-Contactslot
-Zijstandaard beveiligingschakelaar.
-Kill switch aan het stuur.
Sluit die één voor één buiten,(of allemaal in één keer bij de stekker uit je blok)en probeer steeds de brommer te starten, dan kan je die alvast afvinken in de lijst.
Draai ook eens de bougiedop van de kabel af
en kijk of er een vonk direct van de kabel afkomt naar de cilinderkop.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869