Ik zal me nog in het juiste topic voorstellen, kort samengevat ben ik sinds vorige week eigenaar van een pc50 OHV en ben er super blij mee!
Hopelijk kan ik ook wat toevoegen aan dit forum
Na aanschaf ben ik wat dingen gaan controleren:
Klepspeling (gesteld op 0,05 was namelijk net iets te ruim bij aanschaf)
Ontsteking (met een ouderwetse ontstekingslamp in lijn met bougiekabel, punten bij gesteld, stond zeker 8-9mm voor de F, nu 3mm, puntjes licht opgeschuurd)
Carburateur F4A ( clip zat op bovenste positie, dus armste stand nu een omlaag gezet, ook klopte de luchtschroef en stationairschroef van geen kant)
Nieuwe bougie ngk cr6hsa (bougiedop heeft ook 5kohm weerstand dus die word zsm vervangen door een niet ontstoorde) momenteel dus dubbele weerstand..
Hij rijd verder goed, echter voor een pc50 met vastgezet vliegwiel vind ik hem bij vol gas best wat inhouden.
Het gekke is dat het vliegwiel is vast gelast, maar bij gas geven lijkt de ontsteking wel te verlaten/verdraaien.
Volgende stap is carburateur uit elkaar en helemaal schoon maken, nieuwe rubbers erin.
Aantal vragen:
- Hoe kan het zijn dat het vliegwiel nog lijkt te verlaten terwijl deze is vast gelast?
- Tussen 3/4 en volgas gebeurd er niks meer/extras . Hoofdsproeier evt vuil?
- Kan de cr6hsa bougie in combinatie met de NGK bougiedop met 5kohm weestand er voor zorgen dat hij bovenin lijkt in te houden?
Tank brandschoon, brandstofkraan met filter, geen extra brandstoffilter. Schuim overzetluchtfilter, tuitje achter luchtfilter in het frame is er nu uit.
Alvast bedankt voor het meedenken