Kleine vragen topic
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Re: Kleine vragen topic
Ik vraag mij af wat er eerder kapot gaat. Een uitlaatklep door een loszittende uitlaat of een bamiblok bij een 16-jarige eigenaar in zijn algemeen...
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Ik was niet eens sarcastisch. Gewoon doen. Ik vond het vroeger ook prachtig. Nu vind ik het asociaal. Maar ik weet nog goed dat ik het vroeger ook cool vond. Met m'n 50cc-blokje ging dat tienduizenden kilometers goed.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Ik haf ooit een uitlaat die met uitlopen een beetje roffelde, geen knallen. Opzich was dat wel lekker aangenaam, en geen oorverdovend geklap.
Ik weet dat we vroeger bij de Kadettjes een gat in de uitlaat boorden om hetzelfde effect te krijgen. Is dit ook te doen bij de 4taktjes, dus niet te kort bij het blok een gaatje boren om zo dat rommelgeluidje te krijgen, zonder geluidsoberlast?
Ik weet dat we vroeger bij de Kadettjes een gat in de uitlaat boorden om hetzelfde effect te krijgen. Is dit ook te doen bij de 4taktjes, dus niet te kort bij het blok een gaatje boren om zo dat rommelgeluidje te krijgen, zonder geluidsoberlast?
Eat shit and die..........
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
hmmm, dat heeft een CDI niet zo graag het kort aan en uit zetten.wim V8 schreef: ↑01 dec 2022 12:06 Tuurlijk.
Je komt aanrijden 40-60km/u (of 140km/u in de kroeg)
Contact uitzetten, of killswitch aan.
Laten uitrollen in de versnelling op de motor,
terwijl je het gas openzet.
= veel onverbrandde benzine in de uitlaat.
Terwijl je nog een beetje uitrijdt, contact weer aan, met een beetje gashandle spelerij, bang bang bang![]()
![]()
Soms lukt t dan nog niet, probeer maar even
of t bij jouw brommer werkt.
Gr. Wim.
Dan is een iet te grote sproeier mss nog gemakkelijker. Je leert wel dat je niet volgas kunt geven (niet overdrijven natuurlijk qua sproeier), als je dan volgas geeft zalt wel iets doen bij gas lossen.
nuja, verbruik gaat dan ook wel veranderen...
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Gewoon een Harley liberator kopen. Daarbij kun je de ontsteking handmatig verstellen aan het stuur zodat je leuke en harde knallen kunt veroorzaken. Of natuurlijk zelf een handmatige ontsteking versteller maken ( denk het makkelijkste met cdi ontsteking.)
o dat is iets waar ik wel mee wil experimenteren. ik zal es kijken in hoeverre een constructie te maken is waarmee je je ontsteking naar believen kan verstellen, ik zie wel mogelijkheden. sowieso het idee dat je de baas bent over je ontstekingstijdstip staat me wel aan, fuck al die smartshit die het wel even voor je bepalen zal, ik merk vanzelf wel hoe die het lekkerste loopt.
ik kan me nog tijden herinneren dat we stelsproeiers hadden, op puchjes, dan kon je tijdens het rijden je sproeier in de beste stand zetten. gewoon proefondervindelijk, zelfde idee, een kind kan de was doen
ik kan me nog tijden herinneren dat we stelsproeiers hadden, op puchjes, dan kon je tijdens het rijden je sproeier in de beste stand zetten. gewoon proefondervindelijk, zelfde idee, een kind kan de was doen
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Bezit: Bak bami
Dat ploft alleen stationair, en rijdt enorm klote, gas wordt er veel te gevoelig van dus geruk aan de ketting. Na volgas los krijg je een enorme inkakker op je toeren en ga je bijna over je stuur heen.MrSinga schreef: ↑01 dec 2022 16:55hmmm, dat heeft een CDI niet zo graag het kort aan en uit zetten.wim V8 schreef: ↑01 dec 2022 12:06 Tuurlijk.
Je komt aanrijden 40-60km/u (of 140km/u in de kroeg)
Contact uitzetten, of killswitch aan.
Laten uitrollen in de versnelling op de motor,
terwijl je het gas openzet.
= veel onverbrandde benzine in de uitlaat.
Terwijl je nog een beetje uitrijdt, contact weer aan, met een beetje gashandle spelerij, bang bang bang![]()
![]()
Soms lukt t dan nog niet, probeer maar even
of t bij jouw brommer werkt.
Gr. Wim.
Dan is een iet te grote sproeier mss nog gemakkelijker. Je leert wel dat je niet volgas kunt geven (niet overdrijven natuurlijk qua sproeier), als je dan volgas geeft zalt wel iets doen bij gas lossen.
nuja, verbruik gaat dan ook wel veranderen...
Dus doen in vraagsteller z'n geval, net zo'n beunoplossing voor een tokkievraagstuk als je uitlaat los zetten en gaan rijden.
'It never hurts to help.'
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
wat u stelt is als je echt 10 maten groter gaat. Soms is 2 maten al meer dan genoeg.
Godja, tis gewoon iets dat niet normaal/goed is om die geluiden te krijgen. En er is geen handleiding om het ‘correct’ te doen. Enige manier is eigenlijk echt uitlaat ietke losser zetten.
Godja, tis gewoon iets dat niet normaal/goed is om die geluiden te krijgen. En er is geen handleiding om het ‘correct’ te doen. Enige manier is eigenlijk echt uitlaat ietke losser zetten.
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Bezit: Bak bami
Ik heb ze langs zien komen met 84 om de lekke vlotterbakpakking te compenseren. Het is maar net waar je naar kijkt; het gevolg of de oorzaak.MrSinga schreef: ↑02 dec 2022 21:03 wat u stelt is als je echt 10 maten groter gaat. Soms is 2 maten al meer dan genoeg.
'It never hurts to help.'
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
OwkayCheapUrbanBitches schreef: ↑02 dec 2022 23:42Ik heb ze langs zien komen met 84 om de lekke vlotterbakpakking te compenseren. Het is maar net waar je naar kijkt; het gevolg of de oorzaak.MrSinga schreef: ↑02 dec 2022 21:03 wat u stelt is als je echt 10 maten groter gaat. Soms is 2 maten al meer dan genoeg.
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Ik heb wel eens in een vlaag van jeugdigde onbekwaamheid rondgereden met een c70 met fluisterpijp die ook aardig los zat bij de kop, verder was de rest van de afstelling ook niet alles , daar kwam met gas los ook een knal uit met een blauwe steekvlam van 20 centimeter, er is toen nog een keer een omaatje met boodschappen karretje en al de bosjes ingedoken na zo’n knal , die dacht waarschijnlijk dat de duitsers weer terug waren.
Helaas voor de topicstarter heb ik de specificaties toen niet opgeschreven.
Helaas voor de topicstarter heb ik de specificaties toen niet opgeschreven.
Hop hop gas dr op
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Je moet het in deze tijd van onverdraagzaamheid niet meer willen. Tenzij je graag een WOK hebt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
William v d
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda Dax ST50
Dit is als het goed is de Honda kleur: NH-35M Cloud silver metallic, Kleurnummer: 458
Ik heb mijn voorvorkpoten gespoten in, als ik me het goed kan herinneren, NH-35. Volgens mij staat die M hierbij voor metallic.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Ff een waardebepalingsvraag.....
Mijn zoon is een project c50 aangeboden,, bouwjaar onbekend wel een met losse tank. Framenr is verkloot, geen kenteken. 75% compleet en origineel. Ori blok in onderdelen erbij, een imiblok erbij en een stotenstangerachtig blok erbij. Extra set wielen, extra voorvork en een kistje los spul. Meneer vraagt voor alles 850. ik weet niet of zo een frame nog keurbaar is, er staat schijnbaar maar een half zelfingeslagen nr in? Dan vind ik 850 best veel?
Mijn zoon is een project c50 aangeboden,, bouwjaar onbekend wel een met losse tank. Framenr is verkloot, geen kenteken. 75% compleet en origineel. Ori blok in onderdelen erbij, een imiblok erbij en een stotenstangerachtig blok erbij. Extra set wielen, extra voorvork en een kistje los spul. Meneer vraagt voor alles 850. ik weet niet of zo een frame nog keurbaar is, er staat schijnbaar maar een half zelfingeslagen nr in? Dan vind ik 850 best veel?
Eat shit and die..........
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Je kan er waarschijnlijk wel iets mee.gonzo schreef: ↑04 apr 2023 08:06
Ff een waardebepalingsvraag.....
Mijn zoon is een project c50 aangeboden, bouwjaar onbekend wel een met losse tank.
Framenr is verkloot, geen kenteken. 75% compleet en origineel.
Ori blok in onderdelen erbij, een imiblok erbij en een stotenstangerachtig blok erbij.
Extra set wielen, extra voorvork en een kistje los spul. Meneer vraagt voor alles 850.
Ik weet niet of zo een frame nog keurbaar is, er staat schijnbaar maar een half zelfingeslagen nr in?
Dan vind ik 850 best veel?
Maar wel weer allemaal gedoe.
Als het allemaal redelijk net spul is kan het wel leuk zijn.
Als je voor de rdw een koopovereenkomst kan tonen.
Zij kunnen dan nieuwe nummerinslag doen.
De kosten? op rdw.nl en de keuring komt er dan nog bij 180,- ofzo.
Plus een plaat 28,-
Tja, dit soort brommers staan bij 4taktschuur voor 1200-1500
ook zonder kenteken. (is wel weer bijna t dubbele hè
Jij bedoelt denk een OT met losse tank. Of die daar ook staan voor 12-15 weet ik niet.
Je hebt daar bij hun dan wel een ori japanding met koopovereenkomst.
Die kunnen bijna direct naar de rdw, na wat oplapwerk.
Maar goed, dat wordt je nu niet aangeboden, die dingen staan daar altijd.
Maar als je al de spullen die je straks over hebt weer verkoopt, heb je weer wat geld terug.
En dat stoterblok? ja, is dat een novio stoter of een vroege jaren '60 stoter,
dat verschil scheelt wel weer wat in de opbrengst.
Dan krijg je voor zo'n oude stoter ook nog wel redelijk wat terug.
Dus niet PC PS PF dat is 75,- ofzo, maar ook mooi meegenomen.
Op t eind komt de brommer zomaar op 400-500 in aanschaf(ex rdw enz)
Dat is leuk natuurlijk. En weer wat hobbytijd in t vooruitzicht
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869