Honda E300
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Honda E300
Ik weet het, niets kapot repareren etc etc, maar de boel was dusdanig vervuild dat die naald(?) waarmee de vlotter de bak sluit ook geheel vast zat. Nu ja zeg maar als je de benzinekraan openzette dan liep de boel eruit (en bluhh die meur van "bedorven" benzine).
Er vanuitgaande dat pakkingen niet/moeilijk/duur zijn extra voorzichtig.
Die grote bij de luchtinlaat in vrij goede staat (de boel was al eerder open geweest aan een handgeknipte pakking te zien).
De pakking van de vlotterbak is dan je grootste vrees, heb dat ding dusgewoon in z'n geheel in de ultrasoon gelegd.
Ik haal gisteren het frituurmandje eruit, 2 stukken carb! En die rubberen ring best wel soepel moet ik zeggen.
Aan gezien dat deel met piefje om de benzine naar de vlotterbak af te sluiten onder dat staafje van de vlotter zit, dat laten zitten. Heb niet zo'n mega dunne steeksleutel en wil ook niet een groter risico lopen dat ik de boel niet in elkaar krijg:
Heb het ding zo in de bak gelegd dat dat gedeelte open is, en hopelijk nog wat schoner (vlotterbak heb ik nog aardig moeten boenen, geen idee wst voor zooi ik nog meer in mn reiniger moet gooien)
Laatste deel is uiteraard de kraan. Boel netjes uit elkaar, ik volg het pakkinggedeelte alleen niet echt. En hoe mooi die plaatjes van die Amerikaanse pdf ook zijn..
Ik kan straks pas foto's maken, liggen even te soppen, maar zag ik daar nu een rubberen "ring met ingewikkelde vorm" tussen zitten?
Die minipakkinkjes zijn iig wel mooie manier om pakkingsnijden te experimenteren.
Had hem iig al uitgetekend en even snel met de hand knippen zag er goed uit.
En als afsluiter: mij maakt het eerlijk gezegd op dit moment weinig uit of hij loopt of niet, maar moet ik ergens nog rekening mee houden? Honda zegt tank legen, tank legen is roest in je tank en je filter zit bij de vulopening :')
En zoals altijd uiteraard missen alle tools en spares, met wat ik ervoor betaald heb ook niet zo'n probleem, maar: zijn er dingen handig op voorraad te hebben en/of moeilijk te krijgen?
En zo'n aftapslangetje? Naar een ziekenhuis om een katheter vragen? :')
Zou tof zijn als hij werkt, maar wil nu vooral ruimte om zoveel mogelijk C spullen tot groters maken zodat het ding "zo" in elkaar zit.
Er vanuitgaande dat pakkingen niet/moeilijk/duur zijn extra voorzichtig.
Die grote bij de luchtinlaat in vrij goede staat (de boel was al eerder open geweest aan een handgeknipte pakking te zien).
De pakking van de vlotterbak is dan je grootste vrees, heb dat ding dusgewoon in z'n geheel in de ultrasoon gelegd.
Ik haal gisteren het frituurmandje eruit, 2 stukken carb! En die rubberen ring best wel soepel moet ik zeggen.
Aan gezien dat deel met piefje om de benzine naar de vlotterbak af te sluiten onder dat staafje van de vlotter zit, dat laten zitten. Heb niet zo'n mega dunne steeksleutel en wil ook niet een groter risico lopen dat ik de boel niet in elkaar krijg:
Heb het ding zo in de bak gelegd dat dat gedeelte open is, en hopelijk nog wat schoner (vlotterbak heb ik nog aardig moeten boenen, geen idee wst voor zooi ik nog meer in mn reiniger moet gooien)
Laatste deel is uiteraard de kraan. Boel netjes uit elkaar, ik volg het pakkinggedeelte alleen niet echt. En hoe mooi die plaatjes van die Amerikaanse pdf ook zijn..
Ik kan straks pas foto's maken, liggen even te soppen, maar zag ik daar nu een rubberen "ring met ingewikkelde vorm" tussen zitten?
Die minipakkinkjes zijn iig wel mooie manier om pakkingsnijden te experimenteren.
Had hem iig al uitgetekend en even snel met de hand knippen zag er goed uit.
En als afsluiter: mij maakt het eerlijk gezegd op dit moment weinig uit of hij loopt of niet, maar moet ik ergens nog rekening mee houden? Honda zegt tank legen, tank legen is roest in je tank en je filter zit bij de vulopening :')
En zoals altijd uiteraard missen alle tools en spares, met wat ik ervoor betaald heb ook niet zo'n probleem, maar: zijn er dingen handig op voorraad te hebben en/of moeilijk te krijgen?
En zo'n aftapslangetje? Naar een ziekenhuis om een katheter vragen? :')
Zou tof zijn als hij werkt, maar wil nu vooral ruimte om zoveel mogelijk C spullen tot groters maken zodat het ding "zo" in elkaar zit.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda E300
Ik ben overigens nog flink wat tijd bezig geweest om de sproeier open te krijgen.
Maarrr dmv eliminatie heb ik dit over:
"Hoort" iets ervan op de machine? Die bouten horen dacht ik bij het erop gebeunde stopcontact, maar dat veertje? En die opvulring?
Hier missen we wat:
Volgens de tekening een ring en moertje, maar wat voor?
De aftekening op dat ding eronder is gewoon een grote ring, maar door die platte kanten draait een moertje niet zo lekker?
En hoe de bougie eruit draaien, kan dat met een diepe dop 14?
Maarrr dmv eliminatie heb ik dit over:
"Hoort" iets ervan op de machine? Die bouten horen dacht ik bij het erop gebeunde stopcontact, maar dat veertje? En die opvulring?
Hier missen we wat:
Volgens de tekening een ring en moertje, maar wat voor?
De aftekening op dat ding eronder is gewoon een grote ring, maar door die platte kanten draait een moertje niet zo lekker?
En hoe de bougie eruit draaien, kan dat met een diepe dop 14?
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda E300
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda E300
Niet die van de TS, die zou ik nog eerder op ebay zetten dan openmaken.
Maar heb geen verzameling E300's staan, dus is dezelfde als daar genoemd ja. Aangezien ik moest wachten tot m'n frame gelast was dacht ik laat ik dat ding (weer?) eens testen. Maar zitten gaten in m'n geheugen en m'n opslag blijkbaar.
Maar heb geen verzameling E300's staan, dus is dezelfde als daar genoemd ja. Aangezien ik moest wachten tot m'n frame gelast was dacht ik laat ik dat ding (weer?) eens testen. Maar zitten gaten in m'n geheugen en m'n opslag blijkbaar.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda E300
Zal het voldoende zijn de zwarte rubberenpakking glad te maken en dan dat blauwe deel van pakkingkarton erbovenop?
Evt misschien dat onderste deel (heeft de maten van de rest van de pakking) nog een van onderop zodat er zeker voldoende hoogte/druk is?
Anders wordt het 3d printen en mal maken etc.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda E300
Et voila.
Of het goed blijft over langere tijd gaan we merken.
Of het goed blijft over langere tijd gaan we merken.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda E300
"Black instant gasket" van MPM.
Op siliconen gebaseerd, dus zou het moeten houden.
Op siliconen gebaseerd, dus zou het moeten houden.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda E300
Helaas. Waar pakkingen normaal krimpen, doet deze het tegenovergestelde..
Re: Honda E300
Jammer dat het niet gelukt is met de eigenschappen van dit materiaal.
Terwijl de voorbereiding creatief en goed was.
wellicht zou je het met de volgende materialen kunnen proberen, die schijnen de juiste eigenschappen te hebben.
FKM / FPM / Viton®
FKM / FPM / Viton® zijn goed bestand tegen temperaturen tussen -20 °C en + 200 °C.
Ze zijn bovendien bestand tegen aromatische koolwaterstoffen in benzeen, hydraulische, siliconen- en minerale oliën, plantaardige en dierlijke oliën, ozon en siliconen- en minerale smeermiddelen. Ze zijn eveneens zeer goed bestand tegen uv-licht, propaan, butaan (alifatische koolwaterstoffen), zuurstof, brandstoffen (ook die met methanol) en synthetische hydraulische vloeistoffen.
Terwijl de voorbereiding creatief en goed was.
wellicht zou je het met de volgende materialen kunnen proberen, die schijnen de juiste eigenschappen te hebben.
FKM / FPM / Viton®
FKM / FPM / Viton® zijn goed bestand tegen temperaturen tussen -20 °C en + 200 °C.
Ze zijn bovendien bestand tegen aromatische koolwaterstoffen in benzeen, hydraulische, siliconen- en minerale oliën, plantaardige en dierlijke oliën, ozon en siliconen- en minerale smeermiddelen. Ze zijn eveneens zeer goed bestand tegen uv-licht, propaan, butaan (alifatische koolwaterstoffen), zuurstof, brandstoffen (ook die met methanol) en synthetische hydraulische vloeistoffen.
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda E300
misschien uit een stuk binnenband knippen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda E300
En knippen uit een plaatje kurkrubber?
Of moeten die ronde opstanden er echt in?
Gr. Wim.
Of moeten die ronde opstanden er echt in?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Honda E300
Of een aluminium plaatje maken dat het er net zo uitziet (goede dikte)als je zwarte zelfgemaakte pakking, en dan aan weerszijden een gewone dunne pakking plaatsen!(ook zelf maken)