Marktplaats adv

Hier kun je praten over je honda.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Marktplaats adv

Bericht door NIX »

Nee, het was opgeboord naar 2e overmaat, maar ik gok lomp opgespannen in een 3-klauw.

Zo'n hoonsteentje waar jij het over hebt, is prima bruikbaar om wat hoonsporen voor het inlopen te maken, maar daarmee ga je echt niet naar een overmaat. In elk geval niet in de maten waarin deze cilinder naar de ziekte geholpen is. Die is goed om op de juiste manier naar een 3e overmaakt geboord te worden met de juiste zuigerspeling ipv royaal over de afkeurmaat. Je moet bij een 50cc 4T de cilinder 1/100e ruimer boren dan de zuiger (een 50cc 2T boor je bijvoorbeeld op 5/100e zuigerspeling, dat is afkeur voor een 4T). Dus lomp inspannen en lomp naar een maat gaan zonder eerst de zuiger opgemeten te hebben (deze batch zuigers viel iets kleiner uit dan een normale 2e overmaat) of niet weten wat de speling op dit minispul moet zijn, levert een nieuwe set op die vanaf de eerste slag rookt.
Laatst gewijzigd door NIX op 12 dec 2023 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Precies.
Als ik een cilinder ga brengen voor boren moet daar altijd al de nieuwe zuiger bij zijn.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
wim V8
4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

SuperMotorCompagny Super50 op marktpl. In Rotterdam.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -honda-c50

Voor 100 piek.
Beetje knutsellen, 200,- aan onderdelen, poetsen en rijden maar.
Altijd sukkels die gaan bieden. Maar gewoon te koop voor 100,-
Kijk of er olie in de motor zit, en of de zuiger los is/beweegt bij kicken.
Is geen garantie maar toch.

Afbeelding

Gr. Wim.

Link naar mijn Honda's:
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

ja in omgeving rotterdam zijn dit helemaal geen courante brommers. niemand rijd ermee hier, allemaal scooters
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Bezit: Bak bami

Bericht door CheapUrbanBitches »

Wel een volautomaat als ik het zo zie.
'It never hurts to help.'
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

meh, je kan dr natuurlijk ieder blok op zetten wat je maar wil. lekker een 150cc erop en blazen met dat ding, superleuk. wat je maar wil, het kan, met die bijna universeel te noemen motorophanging. echt duizend keer leuker dan watvoor kutscooter dan ook met vaagmerk opvoersetjes die na een tijdje gewoon nooit meer gemaakt worden. magoed dat stomme jongerenvolk hier kan me ook gestolen worden. ik hoop dat snel iemand van niet hiero dat ding hier wegkoopt die het beter weet te waarderen.
wim V8
4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Honda CD50 op marktplaats.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... honda-cd50

Mooi glimmertje, uiteraard gespoten(gerestaureerd?) enz enz 1 nieuwe chrome (imi) spatbord,
maar waarschijnlijk beter dan de oude verotte, die is er waarschijnlijk wel bij, volgens de tekst.(oude ulo?)
Lijkt een echte nederlander door de achterbrug, maar door dat ene onderdeel daar al van uit te gaan.
Dat zou een nl achterspatbord met ulo(lamp) steun nog kunnen uitwijzen.

Buddy heeft nieuwe overtrek(vulling?), die had wel wat netter gemonteerd kunnen worden.
Kraalrand zit ook wat laag, toch oude vulling, had nog wel een nieuw toplaagje schuim bij gegaan.
Of dat is later gebeurd, door het vele zitten scheef gegaan, dus niet strak genoeg, kan ook.
gewoon even opnieuw doen. Kan ook een hele nieuwe imi buddy zijn. Wat ik niet denk.
Kijk ook even of er CD50 op het blok staat linksonder ;)
Keihin carburateur is waarschijnlijk de originele. Ieder geval geen imi.
Wat mist is de gesloten kettingkast.
Uitlaat, staat honda op, of dat origineel is? Ik heb het nooit gezien,
alleen nu plots de laatste jaren, bij allerlei nieuwe, wel zeker aftermarket(imi?).
Uitlaatdemper lijkt erg(te?) dik vergeleken met de originele. Of er nieuwe imitatie-
uitlaten bestaan met de originele looks, geen idee, zal iets beschaafder staan m.i.

Maar ach, al met al een hele nette, toch al zeer schaarse Honda CD50.
Kenteken is er al bij, dus ik zou zeggen, olie verversen en rijden.

Edit: vandaag 9-1-24 is er 3000,- geboden.
Deze CD50 brommers zijn natuurlijk 1000 x schaarser
en met echt Honda klassieke looks dan een SS50,
en zelfs daarvan lopen de prijzen ook al behoorlijk hoog op,
terwijl de SS50 een stuk simpeler te restaureren is,
alleen al door het vele speciale lakwerk.

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Wim.

Link naar mijn Honda's:
Oscar
4T-MSB regular
Bezit: CD en SS

Bericht door Oscar »

Ik ben bang dat als je m in het echt ziet de kleur verre van Candy is. Verder voor mij te veel imi voor 3k...
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

goeie kans dat ie dat er zelf voor heeft betaald toen die hem kocht als incomplete roestbak, en nu hoopt dat ie op zn minst zn verlies nog een beetje goed kan maken.
helaas vaak zit iemand er alleen voor het geld in en niet voor de liefde. al denk ik dat bij deze niet als ik kijk naar details als die studs en de imbusboutjes in het blok enzo, das echt een persoonlijke noot.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 10 jan 2024 11:49 goeie kans dat ie dat er zelf voor heeft betaald toen die hem kocht als incomplete roestbak, en nu hoopt dat ie op zn minst zn verlies nog een beetje goed kan maken.
helaas vaak zit iemand er alleen voor het geld in en niet voor de liefde. al denk ik dat bij deze niet als ik kijk naar details als die studs en de imbusboutjes in het blok enzo, das echt een persoonlijke noot.
mja, persoonlijk als ik geen restauratie doe monteer ik ook altijd RVS imbusjes. Oogt mooier vind ik persoonlijk. Zijn ook vlot te krijgen overal

duur, ja. En kleur lijkt idd geen candy maar een "goedkopere" all in 1 spuitklare candy.

Nuja, waarom vragen mensen ineens zo'n prijzen? Ze vergelijken zichzelf met een 4strokebarn ed die weg komt met die prijzen maar vergeten wel dat je daar (en nee Lil, we gaan die discussie niet terug opstarten) ook mee de kosten betaald die gepaard gaan met een handelaar.

En vergeet maar dat er geen halve afspraken zijn tussen dealers onderling.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja begin dr dan ook niet over. die handelarenkosten rechtvaardigen bij lange na die woekerprijzen niet. ik heb die kosten elders al eens gedetailleerd voorgerekend en dat is gewoon een fractie. ik wil dat argument ook echt nooit meer horen van iemand als die verders nog serieus genomen wil worden.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 11 jan 2024 00:32 ja begin dr dan ook niet over. die handelarenkosten rechtvaardigen bij lange na die woekerprijzen niet. ik heb die kosten elders al eens gedetailleerd voorgerekend en dat is gewoon een fractie. ik wil dat argument ook echt nooit meer horen van iemand als die verders nog serieus genomen wil worden.
fractie? Geen idee hoe loonkosten ed liggen in NL. Hier in België is dat de grootste dooddoener voor de economie
maar je moet ook de kosten van verwarming, gebouw afbetalen,... komt er allemaal bij. En dan zijn er zeker nog verdoken kosten.
Maar bon, ik beaam wel dat de prijzen regelmatig wel over the top zijn. Nu alles geraakt wel verkocht en dat is het teken voor shops dat er nog marge zit :x

Maar goed, ik weet dat 4strokebarn en Lil geen goeie combo zijn of ooit terug gaan worden.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

ja man , vet zielig voor die handelaren dat ze veel kosten hebben om nog meer zooi te kunnen hamsteren....en dat allemaal om ons te dienen!
de kans dat ik van iedereen in nederland 1 euro krijg is groter dan van 1 iemand 18 miljoen dus de populairiteit en klantenkring van handelaren zou groter zijn als de prijzen leuk zijn!
Hop hop gas dr op
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja tuurlijk, een berg vrindjes als onnodig personeel hebben rondlopen, in een onnodig duur pand gaan zitten... maar dat is niet wat die brommers kosten, dat is wat die vent zelf kost die dat zo indeelt. en dan nog steeds zullen die kosten niet zo hoog zijn als word voorgehouden, en anders deugt zn economisch inzicht niet en istie een waardeloos ondernemer. maar daarvoor boert ie dus te lekker dus tis allemaal humbug.

en nee sommige soort mensen mag ik niet, dus dat gaat um niet meer worden, ook al zou die me die 400 euro terugbetalen.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

lil schreef: 11 jan 2024 00:32 ja begin dr dan ook niet over. die handelarenkosten rechtvaardigen bij lange na die woekerprijzen niet. ik heb die kosten elders al eens gedetailleerd voorgerekend en dat is gewoon een fractie. ik wil dat argument ook echt nooit meer horen van iemand als die verders nog serieus genomen wil worden.
Sorry Lil, maar dat bepaal jij niet. Los daarvan zijn die kosten om 2 redenen hoger: Hij moet er van leven en een bedrijf van overeind houden. Hij moet zelfs belasting over zijn winst betalen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie