Marktplaats adv
Re: Marktplaats adv
ik bepaal wel degelijk wie ik serieus te nemen acht en wie niet. wel zijn mensen vrij om zich ervoor in aanmerking te laten komen of niet.
en ga me nou niet vertellen dat ie het zo moeilijk heeft want dat is niet zo. al zou je dat bijna denken alstie 400 euro van mij nodig heeft. diep triest
en ga me nou niet vertellen dat ie het zo moeilijk heeft want dat is niet zo. al zou je dat bijna denken alstie 400 euro van mij nodig heeft. diep triest
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
het heeft geen zin. Ik wist van moment dat ik het typte dat het er weer bovenarms op ging zittenNIX schreef: ↑11 jan 2024 10:40Sorry Lil, maar dat bepaal jij niet. Los daarvan zijn die kosten om 2 redenen hoger: Hij moet er van leven en een bedrijf van overeind houden. Hij moet zelfs belasting over zijn winst betalen.lil schreef: ↑11 jan 2024 00:32 ja begin dr dan ook niet over. die handelarenkosten rechtvaardigen bij lange na die woekerprijzen niet. ik heb die kosten elders al eens gedetailleerd voorgerekend en dat is gewoon een fractie. ik wil dat argument ook echt nooit meer horen van iemand als die verders nog serieus genomen wil worden.
whatever... het ging over die rode brommer en de hoge prijs die ik acht, en dat je ook overal hoort als je zegt van das veel geld, doordat mensen zich met de handelaarsprijzen vergelijken. Is het nu in België of in Nederland of in Duitsland of Frankrijk, overal vergelijken ze zich met een shop.
oh dus alleen handelaren mogen veel vragen. omdat die ervoor gekozen hebben om een of andere kostenpost te hebben die niets met de waarde van brommers te maken heeft. mensen zonder bodemloze put als bedrijf mogen dat niet. mooie logica
maar weet je, als je je brommer voor een schappelijk prijsje op marktplaats zet dan koopt meneer de handelaar ze gelijk weer op. dus wat schiet het op? je ben gewoon verplicht om mee te gaan in die prijzen, is niks tegen te doen.
maar weet je, als je je brommer voor een schappelijk prijsje op marktplaats zet dan koopt meneer de handelaar ze gelijk weer op. dus wat schiet het op? je ben gewoon verplicht om mee te gaan in die prijzen, is niks tegen te doen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Als particulier kan ik ook best wat kosten maken hoor
nou en of, pff haha.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Lil, dit is gelul. Je verdraait echt alles. Ik heb nergens gezegd dat jij niet mag bepalen wat je vindt, ik heb wel gezegd dat jij geen dingen voor een ander bepaalt. En je uitleg ging destijds compleet mank. Dat is een expliciet verschil.lil schreef: ↑11 jan 2024 11:54 oh dus alleen handelaren mogen veel vragen. omdat die ervoor gekozen hebben om een of andere kostenpost te hebben die niets met de waarde van brommers te maken heeft. mensen zonder bodemloze put als bedrijf mogen dat niet. mooie logica
Nergens zegt iemand dat Kjell of wie dan ook zielig is. Dat is kolder. Nergens zegt iemand dat een handelaar de enige is die veel mag vragen. Vraag zoveel je wil. En aanvaard de consequenties als je jezelf door een vraagprijs belachelijk zou kunnen maken. Het enige wat mensen hier terecht beweren, is dat een particulier niet de kosten heeft die een ondernemer heeft.
Je bent qua prijs nergens toe verplicht en je verkoopt aan wie je wil. Ik heb voor zover ik weet nog nooit wat aan een handelaar verkocht. Niet omdat ik ze dat misgun, maar omdat ik het leuk vind om aan een enthousiasteling wat kwijt te raken. Voor mij is het hobby. Maar ik ben blij dat ik de slijtagedelen gewoon bij de handelaren kan halen en dat het daar voor normale prijzen op voorraad ligt en ik net zoveel kan kopen als ik wil.
Los daarvan zijn het niet de handelaren die zaken duur maken, dat zijn de idioten die het ervoor geven. Die spulen in virtrinekasten en woonkamers plaatsen en die zelf de prijzen opdrijven en naar het buitenland wegvoeren.(Sorry idioten...)
Maar ga vooral door jezelf onmogelijk te maken. Als je gezellig bent en de boel niet op de spits drijft ben je een prima vent, aan zielig doen heeft niemand wat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
eyla beleefd blijven hé... Heb hier ook wel wat dingen in huis liggen/staan
@NIX; dat werd er niet bij gezegd, dus is er ook geen sprake van verdraaiing. maar lees mijn zin over dat bepalen nog maar eens aandachtig, en vooral dat laatste stukje ervan.
waar ik het heb over wie watvoor prijzen mag vragen trok ik wat MrSinga zei even door tot in het absurde, om mensen te laten inzien dat het uitendelijk een non-argument is. en die hoge prijzen zijn in de allereerste plaats de schuld van monopolistjes, en hooguit in de 2e plaats de schuld van de mensen die, zij het gedwongen vanwege geen andere optie, het toch maar betalen. maarja, anders heb je gewoon niks.
en ik voer een discussie niet voor de gezelligheid maar voor correct begrip, of principes, of andere belangerijke zaken. dus dan ben ik maar onmogelijk, koetjes en kalfjes heb ik idd niet veel mee.
waar ik het heb over wie watvoor prijzen mag vragen trok ik wat MrSinga zei even door tot in het absurde, om mensen te laten inzien dat het uitendelijk een non-argument is. en die hoge prijzen zijn in de allereerste plaats de schuld van monopolistjes, en hooguit in de 2e plaats de schuld van de mensen die, zij het gedwongen vanwege geen andere optie, het toch maar betalen. maarja, anders heb je gewoon niks.
en ik voer een discussie niet voor de gezelligheid maar voor correct begrip, of principes, of andere belangerijke zaken. dus dan ben ik maar onmogelijk, koetjes en kalfjes heb ik idd niet veel mee.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Ik kocht begin '23 een CB50 '73 bij zo'n handelaar.
Ik moest en zou ooit zo'n K1 ding hebben.
Maar dan wel alleen een echte std. originele Japanse 5bak - 80km/u - 6pk - 10.000tpm.
Dat was m precies.
De brommer stond voor zo'n bedrag indd van uh, poeh..hé.
Echt alweer bijna het dubbele als 5-7 jaar terug!
Maar de brommer zag er mooi uit op de foto
dus ik daar heen.
Aangekomen aldaar werd ik naar de brommer verwezen en dat was wel even 10x slikken, ahum.
Hij was compleet, zeer belangrijk. Dat dan weer wel. Maar in best wel lelijke vieze staat voor het bedrag.
Vliegroest all over het chroom, maar alles was nog heel, echt alles.
Banden(gladiaal) van 1973
10.000km op de teller, ik geloof dat dan meteen.
Het alu van het blok redelijk verweerd. Maar alles goed, geen deuken, en alles poetsbaar.
Wel roest in de tank, dat dan weer wel.
Loopt ie wel? vroeg ik. Geen idee zegt de eigenaar.
Huh?...Nee, we doen er niets aan, ze komen uit japan binnen en ze gaan zo de winkel in.
Nou dat klopt in dit geval zeker zei ik. Heeft ie toen soms ook nog eerst een week
in zee gelegen bij Fukushima ofzo zei ik nog. lol. haha. Nou zo moet ik m echt niet hoor,
op de foto's staat al die narigheid niet in detail, wat wel netjes zou zijn zei ik. 2 uur moeten rijden.
Ik maakte aanstalten om te vertrekken, wat echt mijn bedoeling was. Toch echt teleurgesteld.
Hij zegt plots, ik durf je bijna te verzekeren dat de Honda gewoon start en goed rijdt,
blok en alles is wel gewoon goed, dat is mijn ervaring.
Ik zei, ja maar dan moet er flink wat van de prijs af hoor, dan betaal ik m nu en neem 'm ook nu mee.
Hij ging in zijn kantoor, bleef 10 minuten weg en kwam met een aanbod dat honderden euro's lager was, en ik zei ja.
Thuis alles gedaan. Tank een week met ontroester er in gehad, nieuwe benzinekraan, bougie, kleppen stellen,
nieuwe punten, condensator, nieuwe accu, nieuwe banden, binnenbanden en velglinten, olie, ketting tandwielen,
luchtfilter, lampjes meteen maar allemaal, alle achterstallig onderhoud, en schoonmakelarij, poetsen gedaan.
Twee trapjes en hij liep gewoon, en bleef ook lopen, alles werkte direct en kon gewoon meteen rijden
tot vandaag aan toe. Wel al 4x olie ververst, dat bleef maar zwart worden, rustig aan gereden,
nu blijft t al 2000km amber. Nu durf ik echt ook 10.000tpm te gaan, wow, en hij loopt echt 80.
Maar teveel tegenwind is 65, het blijft maar een 50cctje natuurlijk. Maar tevreden dus.
En de prijs? Die werd dus toch wat naar beneden aangepast.
Gr. Wim.
Ik moest en zou ooit zo'n K1 ding hebben.
Maar dan wel alleen een echte std. originele Japanse 5bak - 80km/u - 6pk - 10.000tpm.
Dat was m precies.
De brommer stond voor zo'n bedrag indd van uh, poeh..hé.
Echt alweer bijna het dubbele als 5-7 jaar terug!
Maar de brommer zag er mooi uit op de foto
Aangekomen aldaar werd ik naar de brommer verwezen en dat was wel even 10x slikken, ahum.
Hij was compleet, zeer belangrijk. Dat dan weer wel. Maar in best wel lelijke vieze staat voor het bedrag.
Vliegroest all over het chroom, maar alles was nog heel, echt alles.
Banden(gladiaal) van 1973
Het alu van het blok redelijk verweerd. Maar alles goed, geen deuken, en alles poetsbaar.
Wel roest in de tank, dat dan weer wel.
Loopt ie wel? vroeg ik. Geen idee zegt de eigenaar.
Huh?...Nee, we doen er niets aan, ze komen uit japan binnen en ze gaan zo de winkel in.
Nou dat klopt in dit geval zeker zei ik. Heeft ie toen soms ook nog eerst een week
in zee gelegen bij Fukushima ofzo zei ik nog. lol. haha. Nou zo moet ik m echt niet hoor,
op de foto's staat al die narigheid niet in detail, wat wel netjes zou zijn zei ik. 2 uur moeten rijden.
Ik maakte aanstalten om te vertrekken, wat echt mijn bedoeling was. Toch echt teleurgesteld.
Hij zegt plots, ik durf je bijna te verzekeren dat de Honda gewoon start en goed rijdt,
blok en alles is wel gewoon goed, dat is mijn ervaring.
Ik zei, ja maar dan moet er flink wat van de prijs af hoor, dan betaal ik m nu en neem 'm ook nu mee.
Hij ging in zijn kantoor, bleef 10 minuten weg en kwam met een aanbod dat honderden euro's lager was, en ik zei ja.
Thuis alles gedaan. Tank een week met ontroester er in gehad, nieuwe benzinekraan, bougie, kleppen stellen,
nieuwe punten, condensator, nieuwe accu, nieuwe banden, binnenbanden en velglinten, olie, ketting tandwielen,
luchtfilter, lampjes meteen maar allemaal, alle achterstallig onderhoud, en schoonmakelarij, poetsen gedaan.
Twee trapjes en hij liep gewoon, en bleef ook lopen, alles werkte direct en kon gewoon meteen rijden
tot vandaag aan toe. Wel al 4x olie ververst, dat bleef maar zwart worden, rustig aan gereden,
nu blijft t al 2000km amber. Nu durf ik echt ook 10.000tpm te gaan, wow, en hij loopt echt 80.
Maar teveel tegenwind is 65, het blijft maar een 50cctje natuurlijk. Maar tevreden dus.
En de prijs? Die werd dus toch wat naar beneden aangepast.
Gr. Wim.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Ja hoor, hop 3x:

Gr. Wim.

Gr. Wim.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's: