Ik gebruik nu fusion 360, is dat een handig programma? Ik vind het behoorlijk ingewikkeld namelijk
[Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Solidworks is logischer/makkelijker vind ik (maarja, ik teken al +15 jaar o.a. met Solidworks, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar NX/Unigraphics).
Helaas kan je niet meer zo makkelijk aan een studentenversie van SW komen. Via torrents is SW nog wel te krijgen, alleen dan moet je uitkijken dat je modellen nooit bij een bedrijf o.i.d. belanden (Dassault Systèmes heeft een hele strikte anti piracy policy en een legertje aan advocaten)
Helaas kan je niet meer zo makkelijk aan een studentenversie van SW komen. Via torrents is SW nog wel te krijgen, alleen dan moet je uitkijken dat je modellen nooit bij een bedrijf o.i.d. belanden (Dassault Systèmes heeft een hele strikte anti piracy policy en een legertje aan advocaten)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
fs1tom schreef: ↑20 jun 2024 16:05 Solidworks is logischer/makkelijker vind ik (maarja, ik teken al +15 jaar o.a. met Solidworks, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar NX/Unigraphics).
Wij bieden Fusion als keuzedeel aan, en gebruiken het als CAM pakket voor de CNC lessen, vooral om dat solidcam ruk draait.
Verder zou ik het ook is solidworks tekenen, ook omdat ik me daar mee kan redden.
-
Larsvm
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
De studentenversie van SW is al 50 euro per jaar. Ik heb net de studentenversie van NX gedownload, ik zal binnenkort eens kijken hoe die in elkaar steekt.
sowieso altijd uitkijken ofdat commerciele instanties toegang tot jouw werk/bezigheden/ideeen krijgen. fuck deze vampieren die het altijd van anderen nodig hebben om te kunnen bestaan. ze hebben niks van zichzelf. hou de bron die je bent van jezelf exclusief voor jezelf en hen die je liefhebt, je bent omringd door vampieren die niks van zichzelf kunnen.
-
Larsvm
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Mijn schoolprojectje mogen ze hebben hoor
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
De cam optie van solidwoks zelf of het additionele pakket "Solidcam"?,die laatste ben ik iig wel over te spreken .KiP schreef: ↑20 jun 2024 16:19fs1tom schreef: ↑20 jun 2024 16:05 Solidworks is logischer/makkelijker vind ik (maarja, ik teken al +15 jaar o.a. met Solidworks, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar NX/Unigraphics).
Wij bieden Fusion als keuzedeel aan, en gebruiken het als CAM pakket voor de CNC lessen, vooral om dat solidcam ruk draait.
Verder zou ik het ook is solidworks tekenen, ook omdat ik me daar mee kan redden.
Hop hop gas dr op
if you're good at something, never do it for free
https://www.youtube.com/watch?v=iUMsFoQijwo
dat is een goed motto
Solidcam zelf, nadeel is dat hij op school op te trage pc’s moet draaien.Dennoz schreef: ↑20 jun 2024 17:29De cam optie van solidwoks zelf of het additionele pakket "Solidcam"?,die laatste ben ik iig wel over te spreken .KiP schreef: ↑20 jun 2024 16:19fs1tom schreef: ↑20 jun 2024 16:05 Solidworks is logischer/makkelijker vind ik (maarja, ik teken al +15 jaar o.a. met Solidworks, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar NX/Unigraphics).
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Nou, dan gebruik je toch een niet gratis CAD pakket, kost je maar een paar duizend euro per jaarlil schreef: ↑20 jun 2024 16:30 sowieso altijd uitkijken ofdat commerciele instanties toegang tot jouw werk/bezigheden/ideeen krijgen. fuck deze vampieren die het altijd van anderen nodig hebben om te kunnen bestaan. ze hebben niks van zichzelf. hou de bron die je bent van jezelf exclusief voor jezelf en hen die je liefhebt, je bent omringd door vampieren die niks van zichzelf kunnen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
tja omgekeerd zou je stom zijn om niet gebruik te maken van wat iemand gratis ter beschikking stelt. goeie kans dat dat nietgratis CAD pakket ook nog eens geript is van de gratis varianten. dus ja ook zoveel mogelijk boycotten die vampieren.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dat is meestal andersom in cadland. Vroeger waren er geen gratis varianten en had je een dongle aan je pc nodig om een cad pakket te laten werken.
De "gratis" variant was dan voorzien van een "patch" om het te laten werken.
Kan me niet eens de naam meer herinneren van wat we op de hogeschool hadden, het was in ieder geval geen autocad. Het draaide op 286ers en, heel luxe, op vga schermen. De teksteditor of choice was toen wordstar.
ja toegegeven, er was ook veel piraterij en cracks, dat is ook weer waar. ik had het idd alleen over de open source, wat op zich een heel mooi idee is en blijft. kwam er eigenlijk ook wel uit voort. en dan gaat het ineens andersom, ha! ach, de ironie
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Vroeger kwam er meer uit closed source vandaan, zeker de standaarden. Van open source werd je in die tijd niet echt blij.
Ik weet niet in welke wereld jij bent opgegroeid lil.
Ik weet niet in welke wereld jij bent opgegroeid lil.