Kapotte schroefdraad

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Jhonny33
4T-MSB beginner
Bezit: Skyteam Dax

Kapotte schroefdraad

Bericht door Jhonny33 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste

Ik heb mijn frame recent laten verzinken en poederlakken en spijtig genoeg hebben ze ook over al mijn schroefdraden heen verzinkt en gepoederlakt. Hierdoor krijg ik nu niet de m10 1.25 dopmoer gemonteerd.

De dopmoer schuift precies over de schroefdraad heen in plaats van dat ik hem er op kan draaien.

Ik heb al met een staalborstel op een schroefmachien de schroefdraad gereinigt maar dat heeft niets geholpen.

Ik heb ook een tapset gekocht maar ik kan niet goed beginnen met tappen, het pakt precies slecht en ik ben bang dat ik de schroefdraad nog meer kapot maak hierdoor.

Kan ik best gewoon deze eraf slijpen, een nieuwe draad tappen en die erop lassen?

Heeft iemand tips om deze schroefdraad te herstellen? Mijn laatste idee was om gewoon naar een brommerwinkel te gaan maar ben niet zeker of dat ze me hierbij kunnen helpen.

Alle tips zijn welkom.

Met vriendelijke groeten
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: Kapotte schroefdraad

Bericht door nielspbr »

Lijkt erop alsof er iemand een keer met een gewone m10 moer is bezig geweest op die draad.
Was de draad wel goed beschermd bij het stralen EN het coaten?

ps. waarom ziet dat ding eruit of het al een keer is vervangen?
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen

Bericht door SuzuhaTR1 »

Koop eerst een schroefdraadvijl en haal die (even lezen op de vijl dat je de juiste spoed, idd de 1.25 in dit geval) rondom over t schroefdraad, een onmisbaar stukje gereedschap, o.a. bij hbm te bestellen.
Jhonny33
4T-MSB beginner

Bericht door Jhonny33 »

nielspbr schreef: 30 jun 2024 16:34 Lijkt erop alsof er iemand een keer met een gewone m10 moer is bezig geweest op die draad.

Ik ben er enkel met de dopmoer overgegaan. En ik weet niet of de draad goed beschermd was tijdens het stralen en coaten, heb het door een bedrijf laten doen. Maar ze hebben ook men framenummer weggestraald dus het kan goed zijn dat ze onverzorgd te werk zijn gegaan.

Ik denk niet dat deze al eens is vervangen, het is nog de originele (hoop ik toch)

Bedankt voor je antwoord
Jhonny33
4T-MSB beginner

Bericht door Jhonny33 »

SuzuhaTR1 schreef: 30 jun 2024 16:41 Koop eerst een schroefdraadvijl en haal die (even lezen op de vijl dat je de juiste spoed, idd de 1.25 in dit geval) rondom over t schroefdraad, een onmisbaar stukje gereedschap, o.a. bij hbm te bestellen.
Dankjewel voor je antwoord, ik zal een schroefdraadvijl bestellen.

Heel erg bedankt, ik laat nog iets weten of het gelukt is.
KiP
postslet

Bericht door KiP »

Jhonny33 schreef: 30 jun 2024 16:57
SuzuhaTR1 schreef: 30 jun 2024 16:41 Koop eerst een schroefdraadvijl en haal die (even lezen op de vijl dat je de juiste spoed, idd de 1.25 in dit geval) rondom over t schroefdraad, een onmisbaar stukje gereedschap, o.a. bij hbm te bestellen.
Dankjewel voor je antwoord, ik zal een schroefdraadvijl bestellen.

Heel erg bedankt, ik laat nog iets weten of het gelukt is.
Bestel gelijk een m10x1,25 snijraam mee
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Bericht door stoterstangen90 »

Jhonny33 schreef: 30 jun 2024 16:55
nielspbr schreef: 30 jun 2024 16:34 Lijkt erop alsof er iemand een keer met een gewone m10 moer is bezig geweest op die draad.

Ik ben er enkel met de dopmoer overgegaan. En ik weet niet of de draad goed beschermd was tijdens het stralen en coaten, heb het door een bedrijf laten doen. Maar ze hebben ook men framenummer weggestraald dus het kan goed zijn dat ze onverzorgd te werk zijn gegaan.

Ik denk niet dat deze al eens is vervangen, het is nog de originele (hoop ik toch)

Bedankt voor je antwoord
oei, dan vrees ik dat de poedecoaters er een verkeerde moer op hebben proberen te draaien....
Afbeelding
Jhonny33
4T-MSB beginner

Bericht door Jhonny33 »

Beste
Het probleem is opgelost, het was ook een m10 1.5 draad en geen m10 1.25 zoals ik vermeld had. Op exploded vieuws had ik gekeken welke dopmler erop zat en daar stond dat er een m10 1.25 op zat. Dus met mijn foute veronderstelling dat het 1.25 draad was heeft en vriend van mij de draad opnieuw gesneden. En we hebben er gewoon een andere moer opgezet.

Bedankt voor alle hulp
De vering staat erop :P
wieb
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda

Bericht door wieb »

Jhonny33 schreef: 30 jun 2024 16:55

Bedankt voor je antwoord
De beschadigde draad is wel op te lossen. Wat denk je te doen aan het feit
dat het framenummer is verdwenen.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Een C50 nummer straal je niet zomaar weg.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie