Grotere cilinder

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
EtownJR
4T-MSB beginner
Bezit: '78 Honda Gorilla

Re: Grotere cilinder

Bericht door EtownJR »

magnamaniac schreef: 04 sep 2024 14:58 :oops:

JOE sorry hahah, begrijpend lezen blijft een ding voor mij 8-)
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Hé, :o dr schuift zomaar een splinternieuw lid tussen: ETownJR
Leuk. Eindelijk weer eens.

Stel je eens voor.
We willen wel weten wat voor Honda brommers je rijdt, wat je hebt voor een brommers,
hoe je heet, waar je woont. ;)

Foto's van je Honda brommers. Dat is belangrijk ;) Foto's van Honda's kijken willen we.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
EtownJR
4T-MSB beginner
Bezit: '78 Honda Gorilla

Bericht door EtownJR »

wim V8 schreef: 05 sep 2024 12:49 Hé, :o dr schuift zomaar een splinternieuw lid tussen: ETownJR
Leuk. Eindelijk weer eens.

Stel je eens voor.
We willen wel weten wat voor Honda brommers je rijdt, wat je hebt voor een brommers,
hoe je heet, waar je woont. ;)

Foto's van je Honda brommers. Dat is belangrijk ;) Foto's van Honda's kijken willen we.

Gr. Wim.
Ik zal even mezelf voorstellen in het desbetreffende topic :)
wildebras
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G

Bericht door wildebras »

Kitaco heeft een mooie set met carburateur (Keihin PC20) en spruitstuk passend op je ori luchtfilter. Ik heb deze op mijn C50.Er is keuze in het spruitstuk qua doorlaat small en big.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

wildebras schreef: 05 sep 2024 17:20 Kitaco heeft een mooie set met carburateur (Keihin PC20) en spruitstuk passend op je ori luchtfilter. Ik heb deze op mijn C50.Er is keuze in het spruitstuk qua doorlaat small en big.
Die kan je ook vaak als kit kopen met cilinder kop en bij horende pruttel, je moet dan wel even zorgen voor een stevige stoel als je daar op gaat zoeken
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
wildebras
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G

Bericht door wildebras »

De €175,00 voor de kit zonder verzendkosten en import kosten uit Japan zijn zeker fors. Maar de kwaliteit van het spul is gewoonweg goed. Ik rij al jaren met deze carburateur en de set van Nemeco zoals hierboven al genoemd. Rustig inrijden dan blijft het lang heel. Gewoon voor de Daily driver.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

kitaco nt 75cc light kitje zonder carbu en natuurlijk zonder btw transport en importkosten gaat in japan voor 66 zoveel.
Je woont gewoon in het verkeerde land.

Als ik de topicstarter was gewoon een nt72cc voor 50 kop met 49cc opdruk, pakkingsetje zit er normaal bij en klaar. Daarnaast kost het je hoogstens wat ellebogenstoom en misschien nog een sproeier.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

ik wil in japan wonen, mensen zijn daar zo schattig. en ze hebben honda's
KiP
postslet

Bericht door KiP »

MrSinga schreef: 05 sep 2024 07:17
KiP schreef: 05 sep 2024 07:07 Mijn little cub het ik voorzien van 70cc met c70nt kop en 16mm carburateur rijd met een beetje wil 70/75 op teller wel harder maar dat weet ik niet zeker want bij 60km/u houd die op de super cub rijd orgineel, op de pijp na 60/65 km/h.

https://www.motorkit.com/nl/van-50cc-to ... kymax.html

Met deze kit heb je gelijk grotere kleppen, je standaard 50kop heeft mini kleppen en inlaat. Zou iets kunnen zijn? Je kunt ook opzoek gaan naar een c90 blok met e-start. 85cc met lange slag ben je er ook wel
die kit is wel top. Maar ga je wel naar grotere carbu moeten gaan. Die gaat niet zo blij zijn met de 14mm carbu origineel. 18 zal toch meer de richting zijn, maar dan ga je wel flink over je snelheid zitten.
Nee joh! Had ooit een c90 blok met 10mm onder de monkey liep prima!
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
magnamaniac
4T-MSB regular

Bericht door magnamaniac »

butt head schreef: 05 sep 2024 18:01
wildebras schreef: 05 sep 2024 17:20 Kitaco heeft een mooie set met carburateur (Keihin PC20) en spruitstuk passend op je ori luchtfilter. Ik heb deze op mijn C50.Er is keuze in het spruitstuk qua doorlaat small en big.
Die kan je ook vaak als kit kopen met cilinder kop en bij horende pruttel, je moet dan wel even zorgen voor een stevige stoel als je daar op gaat zoeken
wildebras schreef: 05 sep 2024 18:21 De €175,00 voor de kit zonder verzendkosten en import kosten uit Japan zijn zeker fors. Maar de kwaliteit van het spul is gewoonweg goed. Ik rij al jaren met deze carburateur en de set van Nemeco zoals hierboven al genoemd. Rustig inrijden dan blijft het lang heel. Gewoon voor de Daily driver.
Tijdens snuffelen wat de mogelijkheden zijn ook setjes gezien waar dan nog een 0 (nul) achter komt, dan valt €175 nog mee :lol: oke, met transport en import zal je rond 250 uitkomen schat ik zo.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
magnamaniac
4T-MSB regular

nielspbr schreef: 05 sep 2024 18:29 kitaco nt 75cc light kitje zonder carbu en natuurlijk zonder btw transport en importkosten gaat in japan voor 66 zoveel.

Als ik de topicstarter was gewoon een nt72cc voor 50 kop met 49cc opdruk, pakkingsetje zit er normaal bij en klaar. Daarnaast kost het je hoogstens wat ellebogenstoom en misschien nog een sproeier.
Bij motorkit.com ongeveer het dubbele. als je deze bedoelt tenminste.
Ik kan er neit altijd uit vinden welke kits nu wel of niet geschikt zijn voor een NT C50. Zeker bij webike staan er bij kits soms wel en soms niet monkeys, gorillas, cubs en daxen in dezelfde lijst.

[edit] p.s. Het wordt een 72 of 75 kitje voor gebruik met de 50 kop, alleen nog niet helemaal uit of het een merkloze?? 72 of kitako 75 wordt, al is die 2e natuurlijk wel bewezen kwaliteit.

Aaaaaarghhh, keuzestress :lol:
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

magnamaniac schreef: 05 sep 2024 20:28
nielspbr schreef: 05 sep 2024 18:29 kitaco nt 75cc light kitje zonder carbu en natuurlijk zonder btw transport en importkosten gaat in japan voor 66 zoveel.

Ik kan er neit altijd uit vinden welke kits nu wel of niet geschikt zijn voor een NT C50. Zeker bij webike staan er bij kits soms wel en soms niet monkeys, gorillas, cubs en daxen in dezelfde lijst.
Als je voor import de prijzen aanhoud van de handelaren hier. Dan zit na mijn mening redelijk save voor import kosten wat er nog bij komen.

Soms als je mazzel hebt betaal je namelijk heen import kosten dus dan kan het interessant zijn. Al meerdere malen gehad met een pakketje van ±70 euro dat ik geen import kosten betaalde. Maar heb ook voor een gebruikt onderdeel ±150 al eens 150 transport en douane koste moeten betalen
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

die kitaco 75 light van motorkit is trouwens een 6V versie, als je cdi hebt moet je die zeker niet hebben.
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

magnamaniac schreef: 05 sep 2024 20:28

[edit] p.s. Het wordt een 72 of 75 kitje voor gebruik met de 50 kop, alleen nog niet helemaal uit of het een merkloze?? 72 of kitako 75 wordt, al is die 2e natuurlijk wel bewezen kwaliteit.

Aaaaaarghhh, keuzestress :lol:
Je hebt een framenummer en een motornummer, bij webike staat er er aan de rechterkant. Onder de prijs en verzendopties altijd een lijstje met modellen waar die kit geschikt voor is.

Moto, honda, ~50cc, supercub (c50)
motor onderdelen - motor

ff kitaco 75 light erbij gepakt, de NT versie
https://www.japan-webike.nl/products/102659.html

Rechts op de pagina staat "Fitment"
staan maar drie modellen maar er staat ook in het blauw "And more" Moet je daar eens op klikken: https://www.japan-webike.nl/products/fi ... html#HONDA
Nu mag je gaan zoeken of je model - framenummer erbij staat.
magnamaniac
4T-MSB regular

nielspbr schreef: 05 sep 2024 21:00 die kitaco 75 light van motorkit is trouwens een 6V versie, als je cdi hebt moet je die zeker niet hebben.
Ze hebben ook een 12V / NT versie in het assortiment, maar niet op voorraad.
nielspbr schreef: 05 sep 2024 21:02
Je hebt een framenummer en een motornummer, bij webike staat er er aan de rechterkant. Onder de prijs en verzendopties altijd een lijstje met modellen waar die kit geschikt voor is.

Moto, honda, ~50cc, supercub (c50)
motor onderdelen - motor

ff kitaco 75 light erbij gepakt, de NT versie
https://www.japan-webike.nl/products/102659.html

Rechts op de pagina staat "Fitment"
staan maar drie modellen maar er staat ook in het blauw "And more" Moet je daar eens op klikken: https://www.japan-webike.nl/products/fi ... html#HONDA
Nu mag je gaan zoeken of je model - framenummer erbij staat.
gevonden, thanx
voor little cubs is het dan makkelijk, ALLE framenummers zijn "inbegrepen"
Plaats reactie