enkele weken terug ben ik van mijn ps50k overgestapt op een honda xe50 uit 78. geimporteerd door fourstroke en ik heb heb weer van t brummerke gekocht. bij aanschaf reed hij top. Super vermogen, bijna een kleine motor fiets. De dag erna een goede test rit gemaakt.
zoals gezegd hij reed super. na zon 20 minuten begon hij alleen moeilijk te doen. vanaf stationair op toeren komen is het probleem. als hij eenmaal op toeren is rijd hij helemaal goed. maar zodra het terugvalt lukt het niet meer. Hij heeft het zelfde blok als een cb50 en cy50
inmiddels na een hoop gecheckt en aangepakt te hebben is het probleem nog niet verholpen. proces ging in de volgende stappen:
eerst de bougie vervangen hij leek te rijk te lopen en bougie was niet meer goed.
afstellen van de carb had geen enkel nut.
volgende bougie ging weer stuk.
Daarom dacht ik misschien is het de bobine. vervangen geen verschil.
carb weer uit elkaar gehaald gereviseerd en gereinigd. kwam er achter dat de vlotter een klein gaatje had, dus vervangen, geen effect.
kleppen gesteld (beide 0,05 toch?). ontsteking bekeken opent precies op F.
nu een reserve carb gekocht via marktplaats (shengway ongebruikt) om uit te sluiten of het aan de carb ligt.
geen effect.
met remreiniger gecheckt op valse lucht niets gevonden.
kort om ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Het enige dat mij opviel is dat het vliegwiel in axiale richting te bewegen is (0,7mm) Radiaal is hij spelingvrij en er zat wat olie bij de ruimte van de ontsteking (dacht misschien een lekke krukaskeerring).
ik heb het vliegwiel er nog niet afgehaald want het niet de juiste poelitrekker daarvoor.
wie o wie heeft de goude tip voor mij? Hoop het snel op te lossen zodat ik mooie dagen als deze kan touren:)
(mijn ps50k staat overigens te koop: https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2163068123)