Hallo,
Ik heb onlangs een Little Cub met motorkenteken gekocht. Deze wil ik laten keuren naar bromfiets.
Zijn er naast de technische eisen en de snelheid nog andere zaken waar ik op moet letten? Ik ben bekend met import,bromfiets en motorfiets keuringen, maar deze vorm van keuren is nieuw voor mij.
Groet, Arjan
Keuring Little Cub
- magnamaniac
- Frequent 4T-MSB visitor
Re: Keuring Little Cub
Volgens mij doet een motorfiets, op snelheid na, aan alle eisen van een bromfiets voor de keuring.
Als je een motorrijbewijs hebt, zou ik m overigens op dat kenteken laten staan. Steeds meer steden weten bromfietsen met milieuzones, zonder onderscheid tussen 2 en 4takt. En motorfietsen (nog) niet.
Als je een motorrijbewijs hebt, zou ik m overigens op dat kenteken laten staan. Steeds meer steden weten bromfietsen met milieuzones, zonder onderscheid tussen 2 en 4takt. En motorfietsen (nog) niet.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
-
Langejan
- 4T-MSB beginner
- Bezit: 3×C50,2×Chaly, DAX,ZB,SS,PC,P,Novio
Dat van die milieuzones was ook de reden van de vorige eigenaar om hem als motor te laten keuren. Maar vanwege het bouwjaar moet er blijvend wegenbelasting betaald worden. En met een Dax,twee Chaly's en een Ss50 op motorkenteken heb ik keus genoeg. Hier in Zaandam nog geen zones, ga ik naar Amsterdam dan pak ik een Chaly.
- magnamaniac
- Frequent 4T-MSB visitor
Tja, klinkt redelijk inderdaad
If it looks stupid but works, it's not stupid.
- gerbrandicus
- Astrealover
Of een pre 1988 TT of NT cubje halen. En dan motorkeuren (indien nog nodig) en de frames helemaal identiek maken. Little Cub overbouwen en jouw motorframe weer verkopen.
Mja. Dat voelt ook wel weer een beetje belachelijk voor die € 120 per jaar. Maar toch! Voelt best oneerlijk, dat jij net zoveel MRB betaalt als 200PK sterke, 300KG zware, 30K kostende dikzakken. Zeker als je meerdere voertuigen in de MRB hebt.
Mja. Dat voelt ook wel weer een beetje belachelijk voor die € 120 per jaar. Maar toch! Voelt best oneerlijk, dat jij net zoveel MRB betaalt als 200PK sterke, 300KG zware, 30K kostende dikzakken. Zeker als je meerdere voertuigen in de MRB hebt.
en eentje van 155 kg en 200pk dan die per jaar maar max 500km naar buiten mag? M.a.w. grote lijnen trekken is uiteindelijk gemiddeld voor iedereen het goedkoopst.