Honda chaly frame

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Hondachalycf50
4T-MSB beginner
Bezit: Chaly cf50

Honda chaly frame

Bericht door Hondachalycf50 »

Hallo
Heb sinds kort een chaly gekocht maar merkte dat mn wil niet echt in center staat.
Heb meerdere keren gekeken en gechecked of mn frame of achterbrug scheef stond maar merkte niet direct iets op.
Zou iemand toevallig weten goe ik dit zo kunnen oplossen en of iemand weet ofdat het toch het frame zou zijn.
Alvast bedanktAfbeelding

Afbeelding
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: Honda chaly frame

Bericht door nielspbr »

Heb je chaly(dax) naven of monkey naven?
Hondachalycf50
4T-MSB beginner

Beste ik heb de originele chaly naven zitten.
stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Bericht door stoterstangen90 »

Heb je de juiste bussen om je as zitten?
Afbeelding
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Ik denk dat je dit als midden mag noemen hoor. chaly, en Dax, bestaat uit 2 groter helften die aan elkaar zijn gelast (en dan stuk onder waar spatbord aan hangt). Als je naar foto 1 kijkt zie je dat de las daar al wat schuin loopt tov lijn band.

Enige dat zou kunnen jis dat je brug wat schuin staat, maar volgens mij mag je dit als recht houden
Hondachalycf50
4T-MSB beginner

stoterstangen90 schreef: 18 okt 2024 23:18 Heb je de juiste bussen om je as zitten?
Ik heb de juiste bussen zitten ja
Hondachalycf50
4T-MSB beginner

MrSinga schreef: 19 okt 2024 08:04 Ik denk dat je dit als midden mag noemen hoor. chaly, en Dax, bestaat uit 2 groter helften die aan elkaar zijn gelast (en dan stuk onder waar spatbord aan hangt). Als je naar foto 1 kijkt zie je dat de las daar al wat schuin loopt tov lijn band.

Enige dat zou kunnen jis dat je brug wat schuin staat, maar volgens mij mag je dit als recht houden
Oke, ik zal zeker wel nog eens na kijken naar de achterbrug want ook met het spatbord komt men wiel niet echt overeen. En zou dit eigenlijk echt wel willen minimaliseren en dan mn wiel goed mn spat valt.
Toch al bedankt!
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

Wat ik belangrijker vind, loopt je ketting recht? Je kunt je wiel er wrl midden in zetten, maar als je ketting dan 2,3 cm scheef loopt ...... en ja ik weet zit speling op bla bla, ieder heeft zijn eigen autistisch patroon.
Eat shit and die..........
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Hondachalycf50 schreef: 19 okt 2024 10:34
MrSinga schreef: 19 okt 2024 08:04 Ik denk dat je dit als midden mag noemen hoor. chaly, en Dax, bestaat uit 2 groter helften die aan elkaar zijn gelast (en dan stuk onder waar spatbord aan hangt). Als je naar foto 1 kijkt zie je dat de las daar al wat schuin loopt tov lijn band.

Oke, ik zal zeker wel nog eens na kijken naar de achterbrug want ook met het spatbord komt men wiel niet echt overeen. En zou dit eigenlijk echt wel willen minimaliseren en dan mn wiel goed mn spat valt.
Toch al bedankt!
zitten zelden recht onder zo'n laag (Duits type) spatbord hoor. Lees ik heb nog nooit 1 gezien waar de merktekens van de band beide zijden even hard raakten. Die spatborden zijn ook nooit 100% mooi recht. Je kunt gemakkelijker achterkant spat wat bij plooien :lol:

Ik blijf erbij dat dit zo goed als recht is. Toleranties in gedachte houden van ponsen/lassen/... is dit echt gewoon goed. Het is geen 2cm ofzo dat hij uit de haak loopt, eerder mss 0.5cm volgens de foto (als de band te vertrouwen is naar recht want daar zit soms ook wel wat slag op)
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Ik herken dit van Honda niet. Zó scheef.
Maar dus nooit een Chaly gehad dus wat zeur ik ;)

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Hondachalycf50
4T-MSB beginner

MrSinga schreef: 19 okt 2024 12:21
Hondachalycf50 schreef: 19 okt 2024 10:34

Oke top dat ik dit dan weer dan hoef ik me verder geen zorgen te maken bedankt!

Toch al bedankt!
zitten zelden recht onder zo'n laag (Duits type) spatbord hoor. Lees ik heb nog nooit 1 gezien waar de merktekens van de band beide zijden even hard raakten. Die spatborden zijn ook nooit 100% mooi recht. Je kunt gemakkelijker achterkant spat wat bij plooien :lol:

Ik blijf erbij dat dit zo goed als recht is. Toleranties in gedachte houden van ponsen/lassen/... is dit echt gewoon goed. Het is geen 2cm ofzo dat hij uit de haak loopt, eerder mss 0.5cm volgens de foto (als de band te vertrouwen is naar recht want daar zit soms ook wel wat slag op)
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

wim V8 schreef: 19 okt 2024 13:33 Ik herken dit van Honda niet. Zó scheef.
Maar dus nooit een Chaly gehad dus wat zeur ik ;)

Gr. Wim.
zo scheef? Als je kijkt naar midden achterband en naar de lijn op het frame dan is dat geen cm verschil. Dit ook al als de band perfect zit enz. enz. dit is vrij correct vind ik.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

Sjeesus wat scheef....spatbord ala, maar frame en wielen horen gewoon in lijn hoor!
grote klappen, snel thuis
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Ja maar de topicstarter zegt wel dat het wiel niet in het center staat.
Hij praat niet over scheef.
Dus topicstarter, verduidelijk het één en ander eens.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

ildert schreef: 19 okt 2024 17:31 Sjeesus wat scheef....spatbord ala, maar frame en wielen horen gewoon in lijn hoor!
kijk gewoon naar de 1e foto. Als je daar kijkt zie je dat die lijn schuin loopt. Nu als je dat als recht neemt, dan zou het wiel dus anders moeten staan en zou de brug schuin/scheef moeten zijn.

maar dan kan het onderzijde frame zijn waar de brug in zit die ietwat geplooid is (doordat bv. geen correcte as gebruikt is voor rempedaal ipv de handremmen) of de brug scheef staat.

Maar dan volg ik wie zei: als je ketting recht loopt, dan moet in sé onderzijde kader en brug recht zijn.
Plaats reactie