50cc injectie bluroc dax moeite met starten en vermogenverlies

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
PinQuin
4T-MSB beginner
Bezit: 50cc bluroc dax

50cc injectie bluroc dax moeite met starten en vermogenverlies

Bericht door PinQuin »

Dag allen
Ik ben geen super handige gast maar ik heb zelf al wat zaken getest en vind het probleem niet dus daarom kom ik hier opzoek naar mogelijkse antwoorden.

HET VOERTUIG:
50cc injectie bluroc dax euro5 emissie
(net 2000km op de teller en al een klein onderhoud en groot onderhoud op 500 en 1500km respectievelijk gehad)

aanpassingen aan het voertuig:
- open luchtfliter erop gezet
- er zat een andere uitlaat op van waar ik hem gekocht heb
- ob2 rojo bluetooth box
- een extra light bar zoals bij off-road voertuigen die aangesloten is op mijn groot-licht

HET PROBLEEM:
Sinds een 3 tal weken begon mijn brommer het moeilijker te hebben met te starten, de elektrische starter draaide wel maar kreeg de brommer niet in gang desondanks ik gas bij gaf. Dan maar staan kick-starten (wat ik voornaamlijk wel deed, ik gebruikte niet vaak de elektrische starter, een 70/30 verhouding ongeveer kickstarten/elektrische starter) nu het begon irritant te worden want het begon steeds langer te duren vooraleer ik hem ko kickstarten soms zelf 10 keer kicken vooraleer hij startte. Om vervolgens gewoon stil te vallen als ik geen gas bij gaf. Nu na zelfs 2 min op de oprit te staan en beetje gas bij te geven in stukjes om niet stil te vallen wou ik vertrekken en viel ik gewoon stil nog voor ik mijn oprit af bolde.

Na eindelijk een goeie start te hebben en weg te geraken na 5 a 10min kon ik het proces herstarten aan het eerst volgende kruispunt desondanks dat ik wel gas bij gaf terwijl ik stationair stond op aan het kruispunt viel hij gewoon uit nog voor ik stil stond ( ik ging dus in neutraal terwijl ik vooruit aan het bollen ben naar het kruispunt en gaf gas bij terwijl ik bol in neutraal en alsnog valt hij stil).

Nu duurde het een goeie 3 a 4 kilometer vooraleer hij goed genoeg opgewarmt was zodat hij niet stil viel (soms gebeurde het alsnog verder in de rit of kwam hij heel dichtbij) ook merk ik tijdens mijn rit dat hij niet even goed meer optrekt.

WAT HEB IK AL GEDAAN:
- lambda sonde nagekeken (een rotzooi om te doen trouwens, bijna die hele schroefdraad verkl**t)
- uitlaat eens van gehaald en terug goed opgezet
- batterij nagekeken
- ECU reset gedaan ( contact af, gashedel volledig open, contact aan, effe wachten en dan contact uit ) als ik dan men brommer herstarte en men motor aan deed effectief knipperde het symbooltje van "check engine" in een bepaalde volgorde. Idk of het iets betekent.
- geprutst met dat slangetje dat op de euro 5 modellen in de luchtfilter zit ( dat uitlaatgassen recycleerd denk ik ), dat zit niet in mijn huidige open luchtfilter maar licht gewoon bloot open in het frame (ookal getest met het toe te houden/deels of volledig af te plakken)

OPMERKELIJKE ZAKEN:
- als ik sta op te warmen komt er soms een vrij luide tik uit de motor (duidelijk geluid van metaal dat tegen metaal tikt) en dan is het soms goed, dan doet hij het vrij goed en valt minder stil
- ik verlies snelheid als ik op een brug rij , daarnet geprobeerd ( eerst gaan tanken en effe warm gedraaid ) ik reed in een zone 30, kom in de buurt van de brug die 50 is, ik wil optrekken, geraak maar aan 40/u om vervolgens alle snelheid te verliezen als ik op de brug ben, hij aarzelde en gaf geen gas bij ookal had ik de hendel volledig open, proberen terugschakelen en gas bij geven werkte niet, zelfs als ik koppeling in had en gashendel open deed wou hij niet verhogen in toeren

Ik ben ten einde raad, een mail gestuurd naar waar ik hem op onderhoud steek en die zeggen gewoon dat ik een nieuwe batterij nodig heb. Maar mijn batterij lijkt me perfect in orde. Ik hoop dat iemand me tips kan geven of me kan helpen want ik heb er ook niet zoveel verstand van.
4-takter
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C50-h, SS50m-K1, C50-e, cb77, CT70h-K1, CBX1000a, S90

Re: 50cc injectie bluroc dax moeite met starten en vermogenverlies

Bericht door 4-takter »

Hij lijkt mij vrij nieuw, zit er niet nog garantie op, zo ja terug naar de leverancier
ik vraag me af
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

1. Dit is van origine natuurlijk wel een Honda site.
Deels ook daarom zijn hier geen leden zijn die het probleem voor jou brommer gaan oplossen.

En het belangrijkste: Alles origineel terugplaatsen.
Goed onderhoud blijven verzorgen en lekker gaan rijden.
Je wilt sneler? Geen brommer kopen, de TGV nemen.

Enne, bluroc?....
Eén of andere onverlaat plakt nu bluroc op deze china dingen? Haha

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
magnamaniac
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door magnamaniac »

Niet zo zuur Wim, er wordt vaak genoeg hulp geboden bij honda-klonen.
Is het een keer een nieuweling met uitgebreid verhaal/uitleg ipv 2 regeltjes, is het nog niet goed.
@pinquin: ik kan je helaas niet helpen.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

wim V8 schreef: 06 nov 2024 09:47 1. Dit is van origine natuurlijk wel een Honda site.
Deels ook daarom zijn hier geen leden zijn die het probleem voor jou brommer gaan oplossen.

En het belangrijkste: Alles origineel terugplaatsen.
Goed onderhoud blijven verzorgen en lekker gaan rijden.
Je wilt sneler? Geen brommer kopen, de TGV nemen.

Enne, bluroc?....
Eén of andere onverlaat plakt nu bluroc op deze china dingen? Haha

Gr. Wim.
Wim, nog eens... 4takt forum en alle klonen worden toegelaten. Als je enkel op de Honda's mikt zit je binnen de kortste keren bij enkel mensen die geen vragen of nauwelijks vragen moeten stellen.

@topicstarter... ik lees dat je meerdere zaken reeds gedaan hebt echter geen nieuwe bougie of bougiedop geplaatst. Daar zou ik eigenlijk mee beginnen.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

klinkt mij weeral als een lambdasonde probleem...

uit ervaring denk ik wel dat je als regel kan opstellen dat; injectie = AFBLIJVEN!! en dat geldt ook voor de honda modellen. het enige wat je kan doen is de eindoverbrenging wat aanpassen zodat je wat langere versnellingen hebt, en met niet te gek veel tegenwind een wat hogere topsnelheid. verders niks. geen andere uitlaatjes en gekkigheid, helemaal niks. gewoon rijden, dan is het best betrouwbaar en zuinig. als je wil rommelen, altijd voor carburateur gaan, dan kan je tenminste nog wat.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 06 nov 2024 13:09 klinkt mij weeral als een lambdasonde probleem...

uit ervaring denk ik wel dat je als regel kan opstellen dat; injectie = AFBLIJVEN!! en dat geldt ook voor de honda modellen. het enige wat je kan doen is de eindoverbrenging wat aanpassen zodat je wat langere versnellingen hebt, en met niet te gek veel tegenwind een wat hogere topsnelheid. verders niks. geen andere uitlaatjes en gekkigheid, helemaal niks. gewoon rijden, dan is het best betrouwbaar en zuinig. als je wil rommelen, altijd voor carburateur gaan, dan kan je tenminste nog wat.
uitlaat kan maar moet je natuurlijk 1 nemen voor die lambda sonde in te monteren. Zonder rijdt het wss wel even goed en dan ist gedaan
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Wim z'n originele honda accu is via het originele slangetje zijn schoenen in gelekt.

De uitgebreide opening van je topic is een goede start , ik zie al wat nuttige tips voor je .gezien de km stand, zou je wellicht terug kunnen voor garantie ???
Kijk anders eerst naar je klepseling en of de lambda nog goed vast zit , wellicht is je ecu in noodloop gegaan ...als dat mogelijk is bij zo'n ding natuurlijk.
Hop hop gas dr op
Plaats reactie