Mijn Monkey wilde plots ook niet meer starten maar was nadat ik de buddyseat eraf had gehaald om draadjes van de knipperlichten te modificeren middels draadjes solderen alvorens te monteren.
Dus ik dacht goed bezig te zijn, maar zoals iedereen die sleutelt aan een Monkey, weet dat alles echt weinig ruimte heeft waardoor je snel iets over het hoofd ziet.
In mijn geval hield ik een draadje over (blauw/zwart) geen idee waar hij vanaf kwam, wel zag ik op het ijzerpakket van de bobine een slodeerplekje, echter met geen mogelijk erop te solderen, vermoedelijk moet je een soldeerbout met hoog vermogen gebruiken. (Meer dan 100 Watt)
In ieder geval toen ik zeker wist dat het draadje daarop moest, een dikke soldeer druppel gemaakt en tegen het ijzerpakket gedrukt en tie wrap gebruikt om het goed vast te klemmen tegen het sloldeerpuntje op dat ijzerpakket.
LOOPT!
Helaas geen zin gehad om fotootje te maken, maar hoop dat mijn omschrijving duidelijk genoeg is.
Groet,
Tex.
Kabels
- TEX
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Sinds 29 mei 2016 Zhenhua Dax met (Honda stickers)
Sinds 4 februari 2022 Honda TS50DX (C320S type 1 volgens RDW voertuig gegevens)
En sinds18 maart 2023 Skyteam Monkey in mijn trotse bezit. - Locatie: Capelle aan den IJssel
- Contacteer:
Re: Kabels
De menselijke geest is als een parachute, hij werkt alleen als die open is.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Ik heb echt nog nooit een draadje aan een bobine gesoldeerd, allemaal met schuifjes. Nou moet ik toegeven dat mijn rijdende honda's allemaal van het cdi type zijn. zwartgeel vanaf de cdi en een draadje naar massa. zwartwit of groen wil ik vanaf wezen.
edit, die ene skyteam (2008) zwartgeel+zwartwit.
edit, die ene skyteam (2008) zwartgeel+zwartwit.
- TEX
- Bezit: Sinds 29 mei 2016 Zhenhua Dax met (Honda stickers)
Sinds 4 februari 2022 Honda TS50DX (C320S type 1 volgens RDW voertuig gegevens)
En sinds18 maart 2023 Skyteam Monkey in mijn trotse bezit. - Locatie: Capelle aan den IJssel
- Contacteer:

Bijgaand is dus te zien dat ik eerst met ty wraps de draad op massa had bevestigd, natuurlijk startte de motor maar de bevestiging heb ik vandaag gemodificeerd en maakt nu natuurlijk echt goed contact!
Overigens is ook te zien hoe compact alles zit, zodat het echt priegelwerk was!
- magnamaniac
Please, GEEN kroonsteentjes in een 12V systeem, dat is wachten op problemen.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Hmm, hangt de bobine bij een bamigeval normaal niet met een bout onder het zadel onder het omgekeerde profiel van het frame, in de driehoek. (en dan met een bout aan het frame vast als massa)
Haal het zadel er even af, de twee dopmoeren los bovenaan de veerpoortjes, de door het frame gaande bout eruit en je trekt het zadel er naar achteren af. (let op, die dopmoeren hebben fijne draad, m10x1,25 je zal niet de eerste zijn die de draad vernaggeld met gewoon m10)
Van die los hangende bobine met dat ijzeren beugeltje en boutje zo vlak bij de pluspool van de accu wordt ik ook niet echt vrolijk.
Haal het zadel er even af, de twee dopmoeren los bovenaan de veerpoortjes, de door het frame gaande bout eruit en je trekt het zadel er naar achteren af. (let op, die dopmoeren hebben fijne draad, m10x1,25 je zal niet de eerste zijn die de draad vernaggeld met gewoon m10)
Van die los hangende bobine met dat ijzeren beugeltje en boutje zo vlak bij de pluspool van de accu wordt ik ook niet echt vrolijk.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Ik meen dat de bobine ergens onder de tank moet hangen. Zoals het nu gemonteerd is, is het afwachten dat het kortsluit en afbrand.........
Eat shit and die..........
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Dat is zo bij latere 12V monkey.
Bij 6v J1 en J2 zit die onder het frame, waar Nielspbr omschreef.
Ik gok dus dat de andere zijde van die beugel daar nog hangt. Gewoon nieuw bobijntje kopen, kost niet zoveel, en probs zijn weg