Honda CB125S Zonder papieren gekocht
-
HondaCB125S
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda CB125S
Honda CB125S Zonder papieren gekocht
Beste Allen,
Ik heb recent een Honda CB125S uit +-1975 zonder papieren gekocht. Vooraleer ik deze ga restoreren had ik graag de papieren proberen in orde te brengen. Jammer genoeg is de persoon die hem laatst ingeschreven heeft overleden en kan ik via die weg geen attest van verlies van papieren aanvragen.
Heb gelezen dat ik via BEHVA een bouwjaarattest kan aanvragen en dat ik hem op deze manier wel ingeschreven kan krijgen. Hier hangt echter een vrij grote kost aan van €250 + lidgeld.
Zijn er nog andere manieren om deze ingeschreven te krijgen of zal dit de enige optie zijn?
Alvast bedankt voor jullie input!
Ik heb recent een Honda CB125S uit +-1975 zonder papieren gekocht. Vooraleer ik deze ga restoreren had ik graag de papieren proberen in orde te brengen. Jammer genoeg is de persoon die hem laatst ingeschreven heeft overleden en kan ik via die weg geen attest van verlies van papieren aanvragen.
Heb gelezen dat ik via BEHVA een bouwjaarattest kan aanvragen en dat ik hem op deze manier wel ingeschreven kan krijgen. Hier hangt echter een vrij grote kost aan van €250 + lidgeld.
Zijn er nog andere manieren om deze ingeschreven te krijgen of zal dit de enige optie zijn?
Alvast bedankt voor jullie input!
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Honda CB125S Zonder papieren gekocht
ALS ie ooit ingeschreven geweest is, dan ga je toch via politie ofzo moeten proberen. En met verkoopscontract. Zij gaan dan proberen te achterhalen.
Behva is echt voor nog nooit ingeschreven voertuigen.
Behva is echt voor nog nooit ingeschreven voertuigen.
-
HondaCB125S
- 4T-MSB beginner
Bedankt voor het antwoord, ik dacht dat BEHVA ook voor reeds eerder ingeschreven voertuigen was. In mijn geval is het minstens 20 jaar geleden wanneer hij laatst ingeschreven is. Een attest van verlies zal de politie niet willen opstellen neem ik aan. Volstaat het als ze mij de gegevens van de laatste inschrijving willen geven? Nr plaat etc? Daarmee zou ik dan naar de verzekeraar kunnen gaan?
Neem aan dat ik dan via Honda ook nog kopie van het gelijkvormigheidsattest nodig heb om hem ingeschreven te krijgen?
Neem aan dat ik dan via Honda ook nog kopie van het gelijkvormigheidsattest nodig heb om hem ingeschreven te krijgen?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Dit soort vragen zou je beter bij alle genoemde en ook de nog niet genoemde instanties stellen in plaats van hier.
Dan krijg je een onomkeerbaar antwoord, en ga je daarna ook niet, ja maar... ja maar... etc etc. zeggen/denken.
Gr. Wim.
Dan krijg je een onomkeerbaar antwoord, en ga je daarna ook niet, ja maar... ja maar... etc etc. zeggen/denken.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
-
HondaCB125S
- 4T-MSB beginner
Klopt zeker! Heb de vraag ook reeds uitstaan bij DIV maar alle hulp van mensen die eerder hetzelfde gedaan hebben is uiteraard welkom om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen.
hadden we maar een mooie verwijspagina waarin je verwezen word naar alle mogelijke terzake instanties nietwaar?... dat zou een opmerking waar niemand wat aan heeft overbodig maken.
- magnamaniac
- Frequent 4T-MSB visitor
Beter nog, hadden we maar geen mensen die motoren/brommers zonder kenteken kopen zonder dat ze weten of ze er überhaupt een kenteken op kunnen krijgen of hoe het werkt om er eventueel een kenteken op te krijgen.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
jah, een dergelijke waarschuwing is zeker wel op zn plaats. mensen weten gewoon niet waar ze aan beginnen, en dan komen ze hier. beter komen ze eerst hier en kopen ze daarna, maar dan is iedereen hun alweer voor, want aasgieren zouden gek zijn als ze dit forum niet in de gaten zouden houden, ga er maar gewoon vanuit.
Het schijknt dat https://www.cms-services.be/ voor een prijs alles regelt.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
mja, das beetje hetzelfde als dat BEHVA doet.hypercub2 schreef: ↑20 jan 2025 18:44 Het schijknt dat https://www.cms-services.be/ voor een prijs alles regelt.
1e werk naar de politie gaan en daar navragen wat en hoe.
Kunt polsen via BEHVA ook maar dat kost idd wat geld (net zoals bij CMS-service). En uitkomst is niet altijd wat je hoopte
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Jee, wat een gedoe in België hiermee.
Hebben jullie niet, zoals wij, één rdw? Je maakt een afspraak online,
je geeft framenummer, merk en type op. Je zegt wat je wilt, brommer, snorfiets of motorkenteken.
En op de grote dag hoor je of hij goed is of wat er nog moet gebeuren.
En na een onbepaalde tijd heb je dan een kenteken.
Zo simpel eigenlijk.
Dat hebben ze in België niet?
Gr. Wim.
je geeft framenummer, merk en type op. Je zegt wat je wilt, brommer, snorfiets of motorkenteken.
Zo simpel eigenlijk.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
Nope, hebben we niet.wim V8 schreef: ↑20 jan 2025 21:45 Jee, wat een gedoe in België hiermee.
Zo simpel eigenlijk.
Gr. Wim.
En we zijn tot conclusie gekomen dat een gekeurd iets, bv ATC70 of XR70, door de RDW. Iet noodzakelijk wil zeggen dat het in België toegelaten is. RDW =/= COC dus kan de DIV dit naast zich neer leggen. Hier is vorig jaar iemand met z’n XR70 (NL gekeurd) gepakt, ingeschreven door DIV. Polite heeft naar Honda Aalst gebeld en daar zeiden ze: niet baanlegaal -> DIV ingetrokken
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Een xr/crf70 heeft inderdaad nooit iets van verlichting gehad. Benieuwd hoe het rdw bedacht heeft dat dit crosserke met naderhand aangebrachte verlichting wel legaal kan zijn.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
welja... was dus gekeurd via RDW als straatlegaal. Geen idee hoe dat werkt bij jullie. Maar bon, die vlieger ging hier niet op door de politie. Ze zijn niet allemaal idioot.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Er rijden ook gekentekende XR75's rond. Hopelijk binnenkort de mijne ook.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.