goedendag allemaal,
mijn honda jincheng dax start opeens niet meer, e-start deed het al helemaal niet meer, maar opeens doet mijn kickstart het ook niet meer. ik heb al gekeken of de bougie vonkt en dat deed die erg goed, carb heb ik er al afgehaald en schoongemaakt en precies op dezelfde manier erop gezet. hij geeft een beetje een geluidje dat hij bijna start maar dan doet hij het niet. kan iemand mij helpen met tips? zou ik erg waarderen! (net me AM rijbewijs opgehaald maar kan ik niet rijden...). iemand die hier verstand van heeft ik hoor het graag!
Gr. Ties
honda jincheng dax start niet
-
tiessietsma
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda ´jincheng´ dax
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: honda jincheng dax start niet
Na de startpoginingen, is de bougie droog of nat?
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
natuurlijk nieuwe pakkingen gestoken nadat u de carbu terug heeft gemonteerd??tiessietsma schreef: ↑07 mei 2025 17:53 goedendag allemaal,
mijn honda jincheng dax start opeens niet meer, e-start deed het al helemaal niet meer, maar opeens doet mijn kickstart het ook niet meer. ik heb al gekeken of de bougie vonkt en dat deed die erg goed, carb heb ik er al afgehaald en schoongemaakt en precies op dezelfde manier erop gezet. hij geeft een beetje een geluidje dat hij bijna start maar dan doet hij het niet. kan iemand mij helpen met tips? zou ik erg waarderen! (net me AM rijbewijs opgehaald maar kan ik niet rijden...). iemand die hier verstand van heeft ik hoor het graag!
Gr. Ties
en een bougie kan perfect vonken naast uwen moteur maar erin (door de compressie) niet. Dus snel eens een andere kan helpen.
-
tiessietsma
- 4T-MSB beginner
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
dan komt er geen benzine vanuit carbu naar bougie.
draai eens de onderste schroef op de carbu los (in de vlotterbak), loopt er nu benzine uit de carbu dan krijg je benzine tot daar al. Zo niet dan is uw kraantje of de leidingen verstopt.
Krijg je benzine dan zijn sproeiers verstopt of trek je valse lucht. Indien 1: sproeiers uitkuisen en eventueel doorprikken met een draadje van een kabel. Valse lucht is nieuwe pakkingen
-
tiessietsma
- 4T-MSB beginner
ik ga kijken, bedankt voor de tip!MrSinga schreef: ↑08 mei 2025 11:52dan komt er geen benzine vanuit carbu naar bougie.
draai eens de onderste schroef op de carbu los (in de vlotterbak), loopt er nu benzine uit de carbu dan krijg je benzine tot daar al. Zo niet dan is uw kraantje of de leidingen verstopt.
Krijg je benzine dan zijn sproeiers verstopt of trek je valse lucht. Indien 1: sproeiers uitkuisen en eventueel doorprikken met een draadje van een kabel. Valse lucht is nieuwe pakkingen
-
tiessietsma
- 4T-MSB beginner
moet er bij de vlotterbak automatisch benzine uitkomen of bij of na het kicken?MrSinga schreef: ↑08 mei 2025 11:52dan komt er geen benzine vanuit carbu naar bougie.
- magnamaniac
- 4T-MSB regular
-
tiessietsma
- 4T-MSB beginner
ik heb de schroef los gedraaid en er was een kraantje en daar druppelde 4 seconden benzine uit en daarna stopte die met druppelen . nu stap 2. ik aan dat kraantje 2 leidingen zitten. moet ik die dan eraf halen en schoonmaken vanbinnen of hoe zit dat?MrSinga schreef: ↑08 mei 2025 11:52dan komt er geen benzine vanuit carbu naar bougie.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Moet er natuurlijk wel benzine in de tank zitten en het kraantje openstaan.
Je zal ook niet de eerste zijn die de vlotternaald niet op de juiste manier terughangt als je de hele carburateur uit elkaar hebt gehaald...