graag jullie mening voordat ik het blok open trek,
de cb50 loopt nu als een kieviet maar ik denk dat er lagers oidv errot zijn, ik heb een filmpje gemaakt dan kan je het horen.
graag jullie mening over het geluid, ik moet er wel bij vertellen dat het op de video een stuk erger klinkt dan in werkelijkheid maar het is serieus aanwezig.
schakelen/koppeling doet ie perfect.
of zou het de nokkenas ketting kunnen zijn ?
hier de link van het filmpje op youtube,
https://youtube.com/shorts/NMG2Qpd4YWY?feature=share
erg geluid lagers ?
Re: erg geluid lagers ?
je zou de nokkenaskettingspanner wat beter kunnen afstellen, verder hoor ik niet veel raars.
Tenzij je een schep zand in de carters gooit zijn de lagers en kruk redelijk bullit-proof.
Tenzij je een schep zand in de carters gooit zijn de lagers en kruk redelijk bullit-proof.
Maken die staande cilinders niet altijd zoveel mechanisch geluid? Mijn nagenoeg-nieuwe Ape deed dit ook al zo.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik hoor volgens mij ook de ketting. En zit er wel fatsoenlijke olie in? En genoeg? Geef dat ding eens een onderhoudsbeurt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
benCB50s
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CB50s
het gaat mij om dat hoge gierende geluid wat je hoort als ik telkens iets gas geef.
Dat hebben ze bijna allemaal als de nokasketting te strak staat
Je zal altijd wel ìets van gieren blijven horen.
Kijk voor de gein eens naar dream50`s op youtube, daar hoor je het vanaf nieuw behoorlijk.
Kijk voor de gein eens naar dream50`s op youtube, daar hoor je het vanaf nieuw behoorlijk.
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Daar hoor je de rechte tandwielen van de distrbutie natuurlijk ook behoorlijk, net als bij mijn AGM Devil

-
benCB50s
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CB50s
ok, het geluid is nu een stuk minder met het afstellen van de ketting geleider, niet 100% weg maar wel acceptabel.