honda ss50 loopt te hard
honda ss50 loopt te hard
hoi allemaal,
Sinds kort heb ik een Honda ss50z k1. Ik heb hem via marktplaats gekocht en hij loopt, rijd en schakelt als een zonnetje. Maar ik vind hem te hard lopen. Vol gas in de vierde versnelling gaat hij (teller) 90/100. Dat vind ik net te harde. Dat komt vooral, omdat Ome agent dat veel te hardt vind. Wat zijn goede manieren om een Honda ss50 terug te voeren?
Verder zit geen andere cilinder of degelijk onder wel een andere uitlaat. (v8 speedsource).
Ik zat zelf te denken aan een kleinere sproeier, moeilijkere (dichtere) luchtfilter en wellicht een ''prop'' (terug) in het spruit stuk te zetten.
ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
mvg,
Joost
Sinds kort heb ik een Honda ss50z k1. Ik heb hem via marktplaats gekocht en hij loopt, rijd en schakelt als een zonnetje. Maar ik vind hem te hard lopen. Vol gas in de vierde versnelling gaat hij (teller) 90/100. Dat vind ik net te harde. Dat komt vooral, omdat Ome agent dat veel te hardt vind. Wat zijn goede manieren om een Honda ss50 terug te voeren?
Verder zit geen andere cilinder of degelijk onder wel een andere uitlaat. (v8 speedsource).
Ik zat zelf te denken aan een kleinere sproeier, moeilijkere (dichtere) luchtfilter en wellicht een ''prop'' (terug) in het spruit stuk te zetten.
ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
mvg,
Joost
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: honda ss50 loopt te hard
90/100 haal je niet met een 49cc cilindertje. Zal wel een cilinder met 49cc "gietfout" zijn.
Met alleen een kleiner sproeiertje en wat andere restricties ga jij dat niet tot ~55kmh terugbrengen.
Met alleen een kleiner sproeiertje en wat andere restricties ga jij dat niet tot ~55kmh terugbrengen.
gewoon de vliegwielbegrenzer weer werkend maken.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zal wel een imi teller zijn. Maar 80 halen de meesten ook niet. Ga eerst maar eens uitvogelen wat er allemaal snel is aan dat ding. wat voor cilinder en kop, wat voor spruitstuk, wat voor carburateur, wat voor tandwielen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Zal wel n chatbot zijn die een grap uithaalt met ons.
Hop hop gas dr op
straks zijn er alleen nog maar chatbots, en geen mensen meer, kunnen ze elkaar voor de gek gaan houden
nee, geen chatbot. Gewoon iemand met een vraag.
Ik denk dat de teller inderdaad niet heel betrouwbaar zal zijn. Ik zal even de gps erbij pakken.
Ik denk dat de teller inderdaad niet heel betrouwbaar zal zijn. Ik zal even de gps erbij pakken.
na nader onderzoek met gps blijkt dat de brommer ''maar'' 85km/p gaat. Dit vind ik alsnog te hard. Is het wel een snelheid die te halen is met een standaard cilinder zuiger te halen valt? of zullen die onderdelen ook vervangen zijn?
En wat is de vliegwiel begrenzen? hoe zou ik die weer werkend kunnen maken of is een busje in de inlaat makkelijker?
En wat is de vliegwiel begrenzen? hoe zou ik die weer werkend kunnen maken of is een busje in de inlaat makkelijker?
die snelheid is met een standaard 50cc cylinder praktisch niet haalbaar, dus het is met grote zekerheid gewoon een 70cc.
de ss50z is in nederland geleverd met een begrenzer in het vliegwiel. je kan de begrenzer in het vliegwiel vastzetten, met een paar parkertjes ofzo, en dan rijdt ie zo hard alstie maar kan. doorgaans dik 60. dus wat je moet doen is het vliegwiel er effe af halen en die parkertjes verwijderen. simpel
als je het nog niet snapt plaats hier dan maar een foto van de binnenkant van je vliegwiel, dan krijg je als vanzelf de juiste raad.
de ss50z is in nederland geleverd met een begrenzer in het vliegwiel. je kan de begrenzer in het vliegwiel vastzetten, met een paar parkertjes ofzo, en dan rijdt ie zo hard alstie maar kan. doorgaans dik 60. dus wat je moet doen is het vliegwiel er effe af halen en die parkertjes verwijderen. simpel
als je het nog niet snapt plaats hier dan maar een foto van de binnenkant van je vliegwiel, dan krijg je als vanzelf de juiste raad.
Laatst gewijzigd door lil op 30 aug 2025 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
85 met 70cc, moeilijk hoor, is geen tweetakt.
Maar kan, als je m helemaal uitknijpt.
Nee het moet wel iets van 80, 88cc zijn.
Foto's, duidelijke foto's van motor en motor nr, cilinder, carburateur, en natuurlijk de hele brommer willen we graag zien natuurlijk.
Verbaasd niets als er een repro 110 onder hangt oid.
Gr. Wim.
Maar kan, als je m helemaal uitknijpt.
Nee het moet wel iets van 80, 88cc zijn.
Foto's, duidelijke foto's van motor en motor nr, cilinder, carburateur, en natuurlijk de hele brommer willen we graag zien natuurlijk.
Verbaasd niets als er een repro 110 onder hangt oid.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
ik heb een standaard OT C70 en die loopt gewoon 85.
- magnamaniac
- 4T-MSB regular
Mijn little cub loopt met een (YX)85cc net 70 bij ca 8200tpm. Hard zat naar mn zin.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
ja kijk, je hebt natuurlijk ook een gashendel he, daarmee kan je kiezen hoe hard je gaat weet je...
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik denk dat hier gewoon een 110 bamiblok onder hangt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.