C310 A carburatie
Re: C310 A carburatie
En naar Lil moet je niet luisteren, want de ontsteking van een 310 is gewoon buiten het blok en niet onderdeel van het oliedicht houden. Gewoon 2 schroeven eruit halen en je wipt de ontsteking er uit. Geen o ringen geen keerring
''UNOX MAN''
wut?
achter de spoelen grondplaat zit wel degelijk het oliecarter hoor...
achter de spoelen grondplaat zit wel degelijk het oliecarter hoor...
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Net hoe je het bekijkt.
Ben jij een robot?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
Achter de spoelen schijnt de zon.
Wegens algemeen onwel bevinden later dan gepland is het blok er onder uit geweest( fijn hoor Honda alles logisch en slim gedaan) en is de vonk intussen hersteld nu wil ik graag eerst de armpjes in het vliegwiel op de juiste manier vastzetten in de hoop dat ik daarna met strobo de ontsteking helemaal goed kan zetten. De contactpunten van de rinky toys werken prima en voor een fractie van waar de ander C310 voor te krijgen zijn dus ook dat is fijn. Als het lukt om het vliegwiel goed te krijgen wilde ik daarna de tijd nemen om de verschillende operaties goed op film te zetten voor de volgende die tegen deze problemen aan loopt. Als je kijkt naar de foto's van het vliegwiel wat zou ik precies anders moeten doen om ze wel goed vast te zetten?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Nu de armpjes tegen de nok drukken, de doe het zelf fixeer dingen eerst losmaken. De armpjes moeten dus in de ruststand komen.
Even logisch nadenken hoe dat is.
Misschien kun je ze weer fixeren met de zelfde dingetjes.
Gr. Wim
Even logisch nadenken hoe dat is.
Misschien kun je ze weer fixeren met de zelfde dingetjes.
Gr. Wim
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
meestal zijn de armpjes vastgezet met parkers. in jouw geval zou ik de armpjes in ruststand vastzetten met dezelfde opstandjes die nu gebruikt worden om ze open te houden. dus erachter en niet ervoor. dat moet goed gaan zo, zoveel kracht komt er niet op.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Solex 6000 '72
Gr. Wim.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
Ja duurde natuurlijk even maar goed de huidige situatie is goedlopend blok met de verlatende armpjes andersom vastgezet. Maar hij loopt maar 42 op de gps dus das niets. ik wacht even op een vliegwiel trekker die wel past en een ander vliegwiel dan kan ik daar wat beter mee spelen. Verder wacht ik even op wat droog weer want ik moet buiten werken om de strobo erop te zetten voor de fijn afstemming en daarna de bougie te gaan bekijken met deze methodes viewtopic.php?f=54&t=51 om de sproeier en gasnaald afstelling te doen, de sproeier is nu nl 70 lijkt mij iets te groot.
Dan zijn verder denk ik de kabels verkeerd om aangesloten voor de handversnelling want die gaan net andersom, als iemand een goeie methode weet om dat snel op te lossen zou top zijn. Dus nog werk genoeg want ook het olielekken is epic, dikke druppen als ik hem weer naar zijn plaatsje rij. Wel heel fijn dat hij nu goed genoeg is voor een blokje om. Ik hou jullie op de hoogte hopelijk ook met wat foto's
Dan zijn verder denk ik de kabels verkeerd om aangesloten voor de handversnelling want die gaan net andersom, als iemand een goeie methode weet om dat snel op te lossen zou top zijn. Dus nog werk genoeg want ook het olielekken is epic, dikke druppen als ik hem weer naar zijn plaatsje rij. Wel heel fijn dat hij nu goed genoeg is voor een blokje om. Ik hou jullie op de hoogte hopelijk ook met wat foto's
ok je hebt het om te beginnen over een gps snelheid, die zit er al gemakkelijk 10 km naast. dan gaat het ook nog over een A-motor, en die zijn van nature al niet zo fel. ik denk dat je je met 42 km op de gps nog aardig in je handjes mag wrijven. de A-motor is een uitermate mak motortje wat vaak niet meer haalt dan 45 km/u. liefhebbers zijn vooral lyrisch over hoe mooi de lijn van de kop aansluit op de cylinder, want dat is bij de S-motor wel een poepie anders. maar niet over de prestaties, want dat is beduidend ondermaats. dus; of je wil een esthetisch mooie brommer, of je wil een brommer die 60 gaat. tis één van de twee, en jij heb een A-motor dus dat betekent niet harder kunnen dan 45 km, klaar.
versnellingskabels is een kwestie van omwisselen.
versnellingskabels is een kwestie van omwisselen.